#4700 Har ikke fået set Crazy Heart endnu, men jeg har meget svært at forestille mig Jeff Bridges, uanset hvor meget jeg kan unde ham Oscar prisen, give en bedre præstation end Colin Firth. Meget rørende!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeff Bridgess leverer efter min mening en af sine bedste præstationer, så Oscaren var bestemt fortjent. Ville bare ønske at han alligevel ku' dele førstepladsen med Colin Firth for hans præstation, selv om det er en helt anden type film, er mindst lige så suveræn.
Jeg bliver lige sån, mest pga. det sidste du skrev i din anmeldelse, nysgerrig efter at høre om du så har fået set "Brokeback Mountain" og hvis ja, hvor ligger den så henne på karakterskalaen ? :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Scenen var med og dukkede op efter Tv2 speakeren, lige da de første rulletekster kom på, for 117 gang gjorde opmærksom på hvilke programmer der kommer en gang i næste uge.
Synes det var en glimrende film. Ikke stor filmkunst på nogen måde, men ganske underholdende på sån en gammeldags facon. :)
Øv, jeg slukkede bare af automatik da speakeren kom.
Enig i din 'bedømmelse'. Jeg synes den havde en tendens til at blive lidt for cheesy ('han har ikke kørekort'-scenen fx) og det var hele tiden lige på grænsen til at blive for pinligt, men den var netop underholdende på en gammeldags facon. Jeg havde dog ud fra bl.a. plakaten troet det var meget mere komedie, ærgerligt at de med de skuespillere ikke forsøgte at markedsføre den mere som drama.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#4702 Ok, så man jeg sgu snart have set "the Dude" og hvad han kan :)
Jeg har BM på DVD, men har aldrig fået set den. Jeg indrømmer gerne, at det mere har været en "hmmmm er der ikke også en anden film i bunken før den" grund og det falder igen tilbage på, at jeg har det svært med eksplicit portrætteret mand mod mand seksualitet. Single Man behandler det homoseksuelle tema på et følelsesmæssigt plan og nøgenheden er portrætteret på en måde, så også en homofob som jeg, kan stå igennem uden problemer. Har faktisk flere homo venner og hvad der laves "i privaten", bliver "i privaten" :)
Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil se BM, for det har hele tiden været min hensigt! Der er bare lige et par film i bunken, jeg først skal have set :)
Nu synes jeg så heller ikke at du er en homofob, men det har vi jo snakket om tidligere. :)
Jeg vil sagtens mene, at du godt kan se "Brokeback Mountain", for der er faktisk kun 1 decideret sexscene og den er ret hurtigt overstået. Ellers så handler det primært om, hvordan de to hovedroller takler deres egne følelser og måden de efterfølgende er tvunget til at leve på pga. hvordan omstændighederne var for homoseksuelle i tidsperioden. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#4705 Jeg tror også du har ret og det skulle ikke undre mig, om den så ikke har en del tilfælles med Single Man, når det kommer til stykket. Men ok, når den kommer på blu-ray, så er jeg klar ;)
#4704 Jeg er helt enig med din bedømmelse af 'A Single Man'. Det er en virkelig fantastisk film og Colin Firth leverer en flot præstation. Angående Brokeback Mountain kan jeg kun anbefale dig at se den med det samme. Der er som NightHawk siger vist kun en enkelt decideret sexscene, men hvor A Single Man hovedsageligt handler om sorgen over tabet af et andet menneske, er homoseksualiteten dog BM's fokus. Mændenes forhold er bare så naturligt fremstillet at man undertiden glemmer alt om køn.
"Brokeback" er for mig slet ikke en film som omhandler homoseksualitet. Uden at spoile for meget, så er det ikke det som er temaet i filmen. Det kunne have været to personer med forskellig trosretning, to fra forskellige sociale lag etc.
Temaet er nærmere forbudt kærlighed. . I øvrigt nogle helt fantastiske naturbilleder. Men ok det var så også et lille sidespring. Det kan hurtigt blive en "farlig" film at diskutere.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#4701 filmz-Bruce 15 år siden
#4702 NightHawk 15 år siden
Jeff Bridgess leverer efter min mening en af sine bedste præstationer, så Oscaren var bestemt fortjent. Ville bare ønske at han alligevel ku' dele førstepladsen med Colin Firth for hans præstation, selv om det er en helt anden type film, er mindst lige så suveræn.
Jeg bliver lige sån, mest pga. det sidste du skrev i din anmeldelse, nysgerrig efter at høre om du så har fået set "Brokeback Mountain" og hvis ja, hvor ligger den så henne på karakterskalaen ? :)
#4703 lagoni 15 år siden
Øv, jeg slukkede bare af automatik da speakeren kom.
Enig i din 'bedømmelse'. Jeg synes den havde en tendens til at blive lidt for cheesy ('han har ikke kørekort'-scenen fx) og det var hele tiden lige på grænsen til at blive for pinligt, men den var netop underholdende på en gammeldags facon. Jeg havde dog ud fra bl.a. plakaten troet det var meget mere komedie, ærgerligt at de med de skuespillere ikke forsøgte at markedsføre den mere som drama.
#4704 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg har BM på DVD, men har aldrig fået set den. Jeg indrømmer gerne, at det mere har været en "hmmmm er der ikke også en anden film i bunken før den" grund og det falder igen tilbage på, at jeg har det svært med eksplicit portrætteret mand mod mand seksualitet. Single Man behandler det homoseksuelle tema på et følelsesmæssigt plan og nøgenheden er portrætteret på en måde, så også en homofob som jeg, kan stå igennem uden problemer. Har faktisk flere homo venner og hvad der laves "i privaten", bliver "i privaten" :)
Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil se BM, for det har hele tiden været min hensigt! Der er bare lige et par film i bunken, jeg først skal have set :)
#4705 NightHawk 15 år siden
Nu synes jeg så heller ikke at du er en homofob, men det har vi jo snakket om tidligere. :)
Jeg vil sagtens mene, at du godt kan se "Brokeback Mountain", for der er faktisk kun 1 decideret sexscene og den er ret hurtigt overstået. Ellers så handler det primært om, hvordan de to hovedroller takler deres egne følelser og måden de efterfølgende er tvunget til at leve på pga. hvordan omstændighederne var for homoseksuelle i tidsperioden. :)
#4706 filmz-Bruce 15 år siden
#4707 AP 15 år siden
#4708 filmz-jonasgr 15 år siden
Temaet er nærmere forbudt kærlighed. . I øvrigt nogle helt fantastiske naturbilleder. Men ok det var så også et lille sidespring. Det kan hurtigt blive en "farlig" film at diskutere.
'Cause I'm evil"
#4709 elwood 15 år siden
Ja Chris Bauer spiller hel fantastisk, i starten virker han blot som den typiske svindler/mini skurk på havnen, men han rummer så meget mere.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4710 filmz-Bruce 15 år siden