Gravatar

#4741 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4737 Nu er utraditionelle skabeloner og personlige film bestemt noget jeg elsker, så det kan jo ikke være det jeg fandt så satans uinteressant ved Hurt Locker. Nu har jeg været inde på det flere gange før, men jeg fandt karaktererne overfladiske og handlingsforløbet repetitivt. Den dokumentariske stil prellede fuldstændigt af på mig, og jeg fandt det hverken realistisk eller troværdigt, og så var der i mine øjne næppe meget mere tilbage end de utallige spændingssekvenser, som da bestemt fungerede, men også blev en anelse trivielle i længden, da de konstant blev ved på samme måde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4742 Batsy 15 år siden

ROBOCOP
virklig fed film, og skal bare se 2 eren og 3 eren!

Syndes den her er meget bedere en The Terminator ( den første)

Fed action, fed musik især theme, og Peter er fed som Robocop

5/6

AVP (2004

Slår ALDRIG de gamle!, men den er vel ok middelmådig action film men intet at råbe hurra for

Skuespillet er middel til fint og predetorne skal på slanke kur syndes jeg!

Men okay film som kan ses vis man keder sig meget!

3/6

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4743 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4742 Bare stop ved RoboCop 2. 3'eren er elendig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4744 filmz-Utyske 15 år siden

Der er én sjov scene i 3'eren, men resten er lort.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4745 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4744 Well, jeg hsuker to sjove scener, men ingen af dem er dog særligt gode.
Gravatar

#4746 MOVIE1000 15 år siden

Robocop 3 er ikke en værdig efterfølger, men han får nogle seje opgraderinger som de desværre ikke rigtig udnytter.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4747 Skeloboy 15 år siden

Anna Christie, 1930
Jeg har desværre ikke set en eneste Garbo-stumfilm. Dog kan jeg snildt forestille mig publikums reaktion, da de hørte Garbos stemme første gang.

Der er ingen tvivl om, at det her er en pre-Code film. Greta Garbo er prostitueret, faderen er alkoholiker. Hun kommer tilbage til faderen, som hun ikke har set i 15 år siden hun var hun var 5, fordi hun har brug for hjælp, uvidende om hendes fortid. Men kan hun holde ud at spille den pæne datter? Eller vænner hun sig til det simple liv på faderens lille skib?

Udover Grand Hotel, er det mit første møde med Greta Garbo, og jeg er bestemt glad for, at jeg har fem film mere i vente. Hun er rigtig god på trods af, at der stadig er træk af stumfilm i hendes mimik. Faderens accent er temmelig træls(det skal forestille, de er svenskere). Der er flere stumfilms-træk, f.eks. tekst mellem nogen af scenerne.

Der er træk af melodrama, men der er ikke meget reelt drama at komme efter. Den er for meget mellem stumfilm og talefilms-perioden, og det er kun Garbos skuespil og hendes meget udfordrende rolle samt en semi-interessant scene på faderens lille skib, der reelt er noget ved. Tempoet er ikke det bedste, og den prøver både at være lidt komedie og lidt familiedrama. Det virker ikke helt her.

5/10

Næste Garbo-film bliver
Gravatar

#4748 jessup 15 år siden

#4747 - Apropos Hayes Code du havde vist været igennem en del Stanwyck film? Har du/set Baby Face er det så TCM boksen?
This is just until June
Gravatar

#4749 Skeloboy 15 år siden

#4748 - har ikke været igennem Stanwyck. Har dog set All I Desire, Double Indemnity og Stella Dallas. Det er Bette Davis og Joan Crawford, jeg har været igennem indenfor de sidste par måneder. Men sig lige til, hvis du bestiller TCM-boksen, for så vil jeg meget gerne have den og TCM Archives - Garbo Silents med ;)

Af pre-Code film har jeg set:
1929:
The Broadway Melody

1930:
All Quiet on the Western Front
Anna Christie
Hell's Angels

1931:
City Lights*
Dr. Jekyll & Mr. Hyde
Little Casear
Mata Hari
Painted Dessert, The*
Public Enemy, The
Scarface

1932:
Freaks
Grand Hotel
I Am A Fugitive From A Chain Gang
American Madness

1934:
It Happened One Night
Of Human Bondage
Scarlett Empress, The

Men det er bestemt noget, jeg skal se meget mere af. Er lidt fascineret af den lille periode fra 1929-midt '34

* = dog er det ikke noget specielt i forhold til at være pre-Code.
Gravatar

#4750 jessup 15 år siden

Jeg har ikke set alle de film som du lister der, men der er en del rigtigt gode film.

Jeg glæder mig til du går i gang med Stanwyck så jeg kan tage et par pointers:)

Jeg har kigget på TCM boksen i et stykke tid - jeg tror bare jeg mangler en anbefaling:)

http://www.mcdvd.dk/release/tcm-archives-forbidden...

I øvrigt planker denne Kasmir video Baby Face:

http://videosift.com/video/Kashmir-Surfing-the-War...
This is just until June

Skriv ny kommentar: