#4750 - den eneste Barbara Stanwyck Boks udover TCM, er Signature Collection, hvor der kun er tre film: MEET JOHN DOE, THE STRANGE LOVES OF MARTHA IVERS, LADY OF BURLESQUE. Men den skal nu også købes...:)
Næste kvinde bliver dog nok Ingmar Bergman. Selvom jeg helst ville gå i gang med Lillian Gish, men det nok for besværligt af få DVD'erne...kan dog nøjes med Broken Blossoms, Way Down East og Orphans of the Storm
#4751 - hovsa...det bliver Mata Hari. Tager dem i kronologisk rækkefølge i boksen, som også indeholde Camille, Queen Christina, Anna Karenina og Ninotchka, som vel nok er den mest kendte.
@ NightHawk - Mange tak for svaret. Det var et meget langt og udførligt svar på et noget kringlet spørgsmål. Jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle formulere mig og ville heller ikke rigtigt stile spørgsmålet direkte til dig, så håbede at du selv ville gribe den. ;-)
Det giver egentlig meget god mening, hvis det bunder i et ønske om, at finde sine rødder eller bare sin egen identitet. Jeg har nemlig lidt fornemmelsen af, at man godt kan føle sig lidt forvirret og måske endda lidt eksistensløs, når man står der ved skabslågen og overvejer at springe ud af den åbne låge. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, for jeg gætter blot. :-)
Forresten, så var min kommentar omkring sammenligningen med religiøse på ingen måde relateret til fanatisme. :-)
Mht. den anden snak om The Hurt Locker, så er jeg helt enig i dem der kan lide filmen. Også en af de bedste nyere film jeg har set. Åndeløst spændende og den brandvarme historie er efter min mening vanvittig godt fortalt. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#4756 - med knapt så fantastiske, mener du så dårlig eller bare mindre god end Lady Eve?
40 Guns, There Is Always Tomorrow og så Baby Face, som jeg ikke havde hørt om før, skal jeg også have...MEN...måske ryger mit VISA i morgen, og så er det slut med filmkøb..:)
"The Strange Love of Martha Ivers" er en ret interessant noirfortælling, og vil bestemt smide en anbefaling efter den, men "The Lady Eve" og "There's Always Tomorrow" er mine øjne Stanwyck-mesterværkerne. Men jeg mangler stadig at se "Baby Face" og "Forty Guns".
Mht. Lillian Gish tror jeg også snart, jeg skal have set noget mere Griffith. Har kun set "Intolerance" og en håndfuld af de kortere film.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Med de tre nye Capra-film, som jeg lige har bestilt: Meet John Doe, The Bitter Tea of General Yen og The Miracle Woman...så kommer han i kategorien over 10 film af samme instruktør...:)
#4757 hver meet .. eller dens genindspilninger er noget der siger mig så meget.
Jeg har faktisk ikke set There's Always Tomorrow - så vidt jeg husker - den skal jeg have.
Jeg vil godtg påpege at 40 guns ikke er hendes bedste, men den skal alligevel ses hvis man er interesseret i hendes arbejde. - Hun minder lidt om en lidt mere sofistikeret Mae West i et par nøglescener.
#4751 BN 15 år siden
Bliver ... ?
#4752 Skeloboy 15 år siden
Næste kvinde bliver dog nok Ingmar Bergman. Selvom jeg helst ville gå i gang med Lillian Gish, men det nok for besværligt af få DVD'erne...kan dog nøjes med Broken Blossoms, Way Down East og Orphans of the Storm
#4751 - hovsa...det bliver Mata Hari. Tager dem i kronologisk rækkefølge i boksen, som også indeholde Camille, Queen Christina, Anna Karenina og Ninotchka, som vel nok er den mest kendte.
#4753 Bony 15 år siden
Det giver egentlig meget god mening, hvis det bunder i et ønske om, at finde sine rødder eller bare sin egen identitet. Jeg har nemlig lidt fornemmelsen af, at man godt kan føle sig lidt forvirret og måske endda lidt eksistensløs, når man står der ved skabslågen og overvejer at springe ud af den åbne låge. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, for jeg gætter blot. :-)
Forresten, så var min kommentar omkring sammenligningen med religiøse på ingen måde relateret til fanatisme. :-)
Mht. den anden snak om The Hurt Locker, så er jeg helt enig i dem der kan lide filmen. Også en af de bedste nyere film jeg har set. Åndeløst spændende og den brandvarme historie er efter min mening vanvittig godt fortalt. :-)
#4754 Skeloboy 15 år siden
Har lige bestilt The Barbara Stanwyck Signature Collection med
Meet John Doe
The Strange Love of Martha Ivers
The Lady of Burlesque
samt to megabillige 2-DVD bokse:
The Bitter Tea of General Yen [1933] / Golden Boy [1939]
The Lady Eve [1941] / The Miracle Woman [1931]
Men i alt blev det 7 film for 120 kr...det er ok
#4755 Batsy 15 år siden
#4756 jessup 15 år siden
The Strange Love of Martha Ivers ser rigtig interessant ud og The Miracle Woman.
Jeg synes også 40 Guns er et must.
#4757 Skeloboy 15 år siden
40 Guns, There Is Always Tomorrow og så Baby Face, som jeg ikke havde hørt om før, skal jeg også have...MEN...måske ryger mit VISA i morgen, og så er det slut med filmkøb..:)
#4758 rockysds 15 år siden
Mht. Lillian Gish tror jeg også snart, jeg skal have set noget mere Griffith. Har kun set "Intolerance" og en håndfuld af de kortere film.
#4759 Skeloboy 15 år siden
#4760 jessup 15 år siden
Jeg har faktisk ikke set There's Always Tomorrow - så vidt jeg husker - den skal jeg have.
Jeg vil godtg påpege at 40 guns ikke er hendes bedste, men den skal alligevel ses hvis man er interesseret i hendes arbejde. - Hun minder lidt om en lidt mere sofistikeret Mae West i et par nøglescener.