Det var med meget blandede forventninger at jeg gik mig i kast med denne serie. Vi har længe længe set krimi-dramaserier som CSI, Criminal Minds, Without a Trace, Dexter og Bones - og elsker den slags serier, men jeg har hørt så meget godt om Supernatural at nu skulle den prøves. På den ene side er jeg slet ikke til serier som Buffy og Angel - på den anden side kan jeg godt lide de fleste film med mystiske og overnaturlige elementer - og serier som f.eks. Medium. Supernatural er nok lidt en blanding.
Serien er ganske god og med nogle for det meste rigtig spændende sager. Skuespillet er godt og den har både spænding og humor. Mine eneste 2 ankepunkter er:
1. Nogle gange bliver det hele en anelse karikeret og useriøst. Jeg kan rigtig godt lide de mere dystre (ja, vi elsker dette ord) og mørke afsnit hvor spændingen og uhyggen vejer mest. Men nogle afsnit bliver lidt for komiske og det ødelægger lidt noget af spændingen. F.eks i det afsnit hvor en ond ånd besætter folk for at få fly til at styrte ned og de to brødre naturligvis hopper ombord på dette fly. Det hele virker lidt for lethjertet og uden fare. De fleste der stiger ombord på et fly som de ved er meningen skal styrte ned, ville nok være hunderædde. Dette gør at man ofte ikke rigtig føler nogen egentlig fare.
2. Hele far-sønner-komplekset bliver i længden en anelse trættende og sætninger som "That's what Dad wants us to do" og "All I want to do is find Dad" samt lignende sætninger bliver lidt nogle klicheer som går igen i rigtig mange afsnit. Overraskende var jeg ikke super ked af det da
faderen endelig dør
Serien er klart bedst når den bliver mere dramatisk og dybere på et lidt følelsesmæssigt punkt. Det gør også at de 2 hovedpersoner ikke bare bliver karikerede lækkerbidder men ligefrem personer med dybde. Men som sagt en ganske fed serier bestemt har sine rigtig gode øjeblikke og fint ping-pong mellem de to hovedroller. Vi er allerede igang med sæson 2.
7/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
@ NightHawk - Mange tak for svaret. Det var et meget langt og udførligt svar på et noget kringlet spørgsmål. Jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle formulere mig og ville heller ikke rigtigt stile spørgsmålet direkte til dig, så håbede at du selv ville gribe den. ;-)
Det var så lidt. :)
Det giver egentlig meget god mening, hvis det bunder i et ønske om, at finde sine rødder eller bare sin egen identitet. Jeg har nemlig lidt fornemmelsen af, at man godt kan føle sig lidt forvirret og måske endda lidt eksistensløs, når man står der ved skabslågen og overvejer at springe ud af den åbne låge. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, for jeg gætter blot. :-)
Du tager bestemt ikke fejl. Tværtimod er din beskrivelse ramt helt præcist.
Forresten, så var min kommentar omkring sammenligningen med religiøse på ingen måde relateret til fanatisme. :-)
Det tænkte jeg egentlig heller ikke den var, men jeg blev blot lidt forvirret over måden du havde stillet det sidste af dit spørgsmål op på, så der har jeg tydeligvis misforstået dig. :)
# 4806 -
Der kan du se hvad jeg sagde, Wimmie. Jeg vidste jo det var en serie, som du ville komme til at holde af. :)
Og du kan rolig glæde dig til de kommende sæsoner, for "SuperNatural" bliver blot bedre og bedre, med nogle helt forrygende afsnit, især i sæson 2 & 3. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Dette er kun min anden Frank Capra-film, da jeg kun tidligere har set den fantastiske "It's a Wonderful Life", men bare efter to Capra-film får man hurtigt tegnet sig et billede af en fantastisk instruktør. Ligesom ved "It's a Wonderful Life", så føler man sig med det samme til rette fra filmens første scene og helt frem til slutningen. James Stewart spiller Jefferson Smith, en idealistisk og patriotisk mand som nærmest ved et tilfælde bliver udnævnt som senator, da der skal findes en midlertidig erstatning efter en senator som pludselig dør. Der er nærmest noget "The American Dream" over det, da Mr. Smith bare er en almindelig spejderfører der absolut ingen politisk erfaring har, men som pludselig bliver valgt ind i senatet på grund af hans idealer og patriotisme. Men Mr. Smith finder ud af at politik er hårdfør branche fyldt med løgne og korruption. Mr. Smith holder dog fast i sine idealer, og bliver fast besluttet på at få hans sag hørt og få gjort op med den korruption.
James Stewart er som altid fantastisk, og formår at ramme hver en tone rigtig i hver en scene. Han starter ud som en noget naiv og grøn senator, som mest af alt er forbløffet og fascineret af al historien i Washington. Mod slutningen af filmen er han dog en mand fast besluttet på at opretholde de demokratiske dyder som landet blev skabt på.
Dialogen er yderst fremragende, og filmen er smukt filmet i sort/hvid. Det virker som om Frank Capra har hver en scene i sin hule hånd, og eksekverer dem nærmest til perfektion. Det er alt i alt en fantastisk film, der dog ligger et hårsbredde under "It's a Wonderful Life".
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#4801 Lord Beef Jerky 15 år siden
#4802 Skeloboy 15 år siden
#4803 filmz-Bruce 15 år siden
#4804 BN 15 år siden
The strange feeling of déja vu ....
#4805 BN 15 år siden
Når noget er "GABENDE" kedeligt, kan man så i grunden ikke tale om et plot-HUL?
;-)
#4806 wimmie 15 år siden
Det var med meget blandede forventninger at jeg gik mig i kast med denne serie. Vi har længe længe set krimi-dramaserier som CSI, Criminal Minds, Without a Trace, Dexter og Bones - og elsker den slags serier, men jeg har hørt så meget godt om Supernatural at nu skulle den prøves.
På den ene side er jeg slet ikke til serier som Buffy og Angel - på den anden side kan jeg godt lide de fleste film med mystiske og overnaturlige elementer - og serier som f.eks. Medium. Supernatural er nok lidt en blanding.
Serien er ganske god og med nogle for det meste rigtig spændende sager. Skuespillet er godt og den har både spænding og humor. Mine eneste 2 ankepunkter er:
1. Nogle gange bliver det hele en anelse karikeret og useriøst. Jeg kan rigtig godt lide de mere dystre (ja, vi elsker dette ord) og mørke afsnit hvor spændingen og uhyggen vejer mest. Men nogle afsnit bliver lidt for komiske og det ødelægger lidt noget af spændingen. F.eks i det afsnit hvor en ond ånd besætter folk for at få fly til at styrte ned og de to brødre naturligvis hopper ombord på dette fly. Det hele virker lidt for lethjertet og uden fare. De fleste der stiger ombord på et fly som de ved er meningen skal styrte ned, ville nok være hunderædde. Dette gør at man ofte ikke rigtig føler nogen egentlig fare.
2. Hele far-sønner-komplekset bliver i længden en anelse trættende og sætninger som "That's what Dad wants us to do" og "All I want to do is find Dad" samt lignende sætninger bliver lidt nogle klicheer som går igen i rigtig mange afsnit. Overraskende var jeg ikke super ked af det da
Serien er klart bedst når den bliver mere dramatisk og dybere på et lidt følelsesmæssigt punkt. Det gør også at de 2 hovedpersoner ikke bare bliver karikerede lækkerbidder men ligefrem personer med dybde.
Men som sagt en ganske fed serier bestemt har sine rigtig gode øjeblikke og fint ping-pong mellem de to hovedroller. Vi er allerede igang med sæson 2.
7/10
#4807 NightHawk 15 år siden
Det var så lidt. :)
Du tager bestemt ikke fejl. Tværtimod er din beskrivelse ramt helt præcist.
Det tænkte jeg egentlig heller ikke den var, men jeg blev blot lidt forvirret over måden du havde stillet det sidste af dit spørgsmål op på, så der har jeg tydeligvis misforstået dig. :)
# 4806 -
Der kan du se hvad jeg sagde, Wimmie. Jeg vidste jo det var en serie, som du ville komme til at holde af. :)
Og du kan rolig glæde dig til de kommende sæsoner, for "SuperNatural" bliver blot bedre og bedre, med nogle helt forrygende afsnit, især i sæson 2 & 3. :)
#4808 Kruse 15 år siden
Dette er kun min anden Frank Capra-film, da jeg kun tidligere har set den fantastiske "It's a Wonderful Life", men bare efter to Capra-film får man hurtigt tegnet sig et billede af en fantastisk instruktør. Ligesom ved "It's a Wonderful Life", så føler man sig med det samme til rette fra filmens første scene og helt frem til slutningen. James Stewart spiller Jefferson Smith, en idealistisk og patriotisk mand som nærmest ved et tilfælde bliver udnævnt som senator, da der skal findes en midlertidig erstatning efter en senator som pludselig dør. Der er nærmest noget "The American Dream" over det, da Mr. Smith bare er en almindelig spejderfører der absolut ingen politisk erfaring har, men som pludselig bliver valgt ind i senatet på grund af hans idealer og patriotisme. Men Mr. Smith finder ud af at politik er hårdfør branche fyldt med løgne og korruption. Mr. Smith holder dog fast i sine idealer, og bliver fast besluttet på at få hans sag hørt og få gjort op med den korruption.
James Stewart er som altid fantastisk, og formår at ramme hver en tone rigtig i hver en scene. Han starter ud som en noget naiv og grøn senator, som mest af alt er forbløffet og fascineret af al historien i Washington. Mod slutningen af filmen er han dog en mand fast besluttet på at opretholde de demokratiske dyder som landet blev skabt på.
Dialogen er yderst fremragende, og filmen er smukt filmet i sort/hvid. Det virker som om Frank Capra har hver en scene i sin hule hånd, og eksekverer dem nærmest til perfektion. Det er alt i alt en fantastisk film, der dog ligger et hårsbredde under "It's a Wonderful Life".
5/6
#4809 filmz-Bruce 15 år siden
7/10
#4810 chronaden 15 år siden