På samme måde som det var populært at elske Inception, er det nu også bleven populært at hade den, og med hade mener jeg selvfølgelig at give den minimum over 7 ud af 10 :P
filmz anmelderen har fuldstændig ret i når han siger det i bund og grund er en "heist" film, og det meste action er på sit HØJESTE, james bond værdigt.
Stadig står jeg ved min karakter som skifter mellem 8-9 ud af de 10, godt være den ik er så ærke orginal som man fik at vide inden man så den, men FUCK, det er jo bare en klasse film generelt!
#4811 Ja selvfølgelig anmelder man film, ud fra devicen "det er det mest populære" :) Gud forbyde det, hvis man skulle referere og argumentere for den oplevelse man faktisk havde i biografen.
Jeg vil rettere vende den om og sige, "det er blevet populært" at affærdige andres kritik af en film, udfra at man er overbevist om, at filmen har særstatus i filmhistorien. At det er så åbenlyst, filmen er så fantastisk, så der ikke eksisterer argumentation for, at sige det modsatte. Gid jeg kunne bruge samme skabelon på diskussionen omkring liberalisme og sætte andre med andre holdninger skakmat, alene på deres holdninger. Jeg må ringe til Statens Serum Institut og høre om der er noget særligt i omløb :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ja, min 4/6 passer vel også til 7/10, og det er KUN fordi det er populært at hade filmen. Hold kæft, hvor jeg hader den lortefilm! Hold on, jeg skifter lige navn til Mr. Popular.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Så Taken med Liam Neeson i aftes. Fuck en fed actionfilm. Knald på og nogle gedigne tæsk!! Det er længe siden jeg har set en film jeg synes lige passer på dagen mht. humør og så videre. Den ramte plet! Og så så vi den i hjemmebif, hvilket sker en gang om året, fordi vi ikke gider sidde deroppe, men det skal jeg vidst til at gøre lidt mere i. (Der er stadig godt knald i min NAD og mine 104ere :D)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har lige fået set denne noget oversete lille perle. Maggie Gyllenhaal spiller en kvinde ved navn Lee, som netop er blevet udskrevet fra et psykiatrisk hospital da hun er en "cutter", der kan finde på at skære i sig selv og gøre fysisk skade på sig selv. Det er noget hun har kæmpet imod og forsøgt at komme over, men straks hun kommer hjem igen til sine forældre som konstant skændes, da faderen altid er fuld, så begynder hendes tidligere tendenser igen at vise sig. Hun vælger at søge et job, så hun kan komme lidt væk fra hjemmet, og hun finder hurtigt et interessant arbejde som sekretær hos en advokat, Mr. Grey, spillet af James Spader. Forholdet mellem de to starter ganske almindeligt og professionelt ud, men der er en tydelig spænding imellem de to. Mr. Grey begynder så småt at slå hårdt ned på de mindste fejl, hvilket får Lee til at føle sig ydmyget og på en eller anden måde også tilfredstillet. Dette forhold udvikler sig til et regulært sadomasochistisk forhold, hvor enhver lille ubevidst (og bevidst) fejl af Lee bliver afstraffet med en omgang spanking eller anden ydmygelse.
Det er virkelig et noget dysfunktionelt forhold som bliver portrætteret glimrende af både Maggie Gyllenhaal og James Spader. Man ser alle de små detaljer som er med til at udvikle deres rent professionelle forhold, til et langt mere dysfunktionelt og interessant forhold. Det starter ud som let flirting, men lidt efter lidt begynder de hver især at tage nogle chancer og begynde at udforske andre sider af dem selv. En ganske anbefalelseværdig film, med to glimrende præstationer.
4/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
den er meget bedere end den første!, den har fed action og tynde predtors som se predetor agtige ud! Alien er uhyggelige og klamme som altid. Har intet imod Predalien, dog er Quenn mere bedere "BOSS".
Men det med Ricky og jesse er højst unødvendigt! jeg sad og kiggede op i loftet når man så dem på skærmen!
Men Predetoren skal have en hånd
i at Lave et tredobbelt drab. 2 aliens og en jesse
4/6, Jeg vil hellere se den her en den rædselsfulde alien 4!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Ej vel....? Jeg må sige at jeg bestemt ikke var imponeret over filmudgaven af The A-Team. Aldrig har jeg set så mange fjollede actionscener i én film - og jeg tror heller aldrig jeg har set så mange klipninger i samme film - ikke på noget tidspunkt dvæles der ved et billede, det hele skal gå tju-bang så stærkt at man efter de første 15 minutter nærmest er mættet af action. Foruden næsten at være konstante er actionscenerne ikke engang fede eller fedt lavet - et dårligt effektorgie uden lige med akrobat-helikoptere og flyvende tanks.
Og hvad skete der lige for den fesne og klynkende BA Barackas?
Jeg elsker en god omgang action men denne her var desværre ikke god. Utroværdig og overdrevet fra start til slut - dertil kommer åben i købet ekstremt dårlige dialoger og et par irriterende skuespillervalg (her tænker jeg især på Bradley Cooper og Jessica Biel)
2/10
De 2 stjerne gives for de 3 skuespillere Liam Neeson, Sharlto Copley og Patrick Wilson der trods alt gør det godt resten taget i betragtning - samt et par mildt opfindsomme påfund hen imod slutningen.
Tilføjelse: Manden synes den var ganske fed....og han kritiseret mig for at have Charlie's Angels som guilty pleasures på grund af deres overdrevne og urealistiske actionscener.... Hmmmm...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#4811 chronaden 15 år siden
filmz anmelderen har fuldstændig ret i når han siger det i bund og grund er en "heist" film, og det meste action er på sit HØJESTE, james bond værdigt.
Stadig står jeg ved min karakter som skifter mellem 8-9 ud af de 10, godt være den ik er så ærke orginal som man fik at vide inden man så den, men FUCK, det er jo bare en klasse film generelt!
#4812 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg vil rettere vende den om og sige, "det er blevet populært" at affærdige andres kritik af en film, udfra at man er overbevist om, at filmen har særstatus i filmhistorien. At det er så åbenlyst, filmen er så fantastisk, så der ikke eksisterer argumentation for, at sige det modsatte. Gid jeg kunne bruge samme skabelon på diskussionen omkring liberalisme og sætte andre med andre holdninger skakmat, alene på deres holdninger. Jeg må ringe til Statens Serum Institut og høre om der er noget særligt i omløb :)
#4813 filmz-Utyske 15 år siden
Det kaldes "sommer" - folk er rablende gale i denne periode.
#4814 Skeloboy 15 år siden
#4815 Lord Beef Jerky 15 år siden
#4816 davenport 15 år siden
Og så så vi den i hjemmebif, hvilket sker en gang om året, fordi vi ikke gider sidde deroppe, men det skal jeg vidst til at gøre lidt mere i. (Der er stadig godt knald i min NAD og mine 104ere :D)
#4817 Kruse 15 år siden
Jeg har lige fået set denne noget oversete lille perle. Maggie Gyllenhaal spiller en kvinde ved navn Lee, som netop er blevet udskrevet fra et psykiatrisk hospital da hun er en "cutter", der kan finde på at skære i sig selv og gøre fysisk skade på sig selv. Det er noget hun har kæmpet imod og forsøgt at komme over, men straks hun kommer hjem igen til sine forældre som konstant skændes, da faderen altid er fuld, så begynder hendes tidligere tendenser igen at vise sig. Hun vælger at søge et job, så hun kan komme lidt væk fra hjemmet, og hun finder hurtigt et interessant arbejde som sekretær hos en advokat, Mr. Grey, spillet af James Spader. Forholdet mellem de to starter ganske almindeligt og professionelt ud, men der er en tydelig spænding imellem de to. Mr. Grey begynder så småt at slå hårdt ned på de mindste fejl, hvilket får Lee til at føle sig ydmyget og på en eller anden måde også tilfredstillet. Dette forhold udvikler sig til et regulært sadomasochistisk forhold, hvor enhver lille ubevidst (og bevidst) fejl af Lee bliver afstraffet med en omgang spanking eller anden ydmygelse.
Det er virkelig et noget dysfunktionelt forhold som bliver portrætteret glimrende af både Maggie Gyllenhaal og James Spader. Man ser alle de små detaljer som er med til at udvikle deres rent professionelle forhold, til et langt mere dysfunktionelt og interessant forhold. Det starter ud som let flirting, men lidt efter lidt begynder de hver især at tage nogle chancer og begynde at udforske andre sider af dem selv. En ganske anbefalelseværdig film, med to glimrende præstationer.
4/6
#4818 Batsy 15 år siden
den er meget bedere end den første!, den har fed action og tynde predtors som se predetor agtige ud! Alien er uhyggelige og klamme som altid. Har intet imod Predalien, dog er Quenn mere bedere "BOSS".
Men det med Ricky og jesse er højst unødvendigt! jeg sad og kiggede op i loftet når man så dem på skærmen!
Men Predetoren skal have en hånd
4/6, Jeg vil hellere se den her en den rædselsfulde alien 4!
#4819 wimmie 15 år siden
Ej vel....?
Jeg må sige at jeg bestemt ikke var imponeret over filmudgaven af The A-Team. Aldrig har jeg set så mange fjollede actionscener i én film - og jeg tror heller aldrig jeg har set så mange klipninger i samme film - ikke på noget tidspunkt dvæles der ved et billede, det hele skal gå tju-bang så stærkt at man efter de første 15 minutter nærmest er mættet af action. Foruden næsten at være konstante er actionscenerne ikke engang fede eller fedt lavet - et dårligt effektorgie uden lige med akrobat-helikoptere og flyvende tanks.
Og hvad skete der lige for den fesne og klynkende BA Barackas?
Jeg elsker en god omgang action men denne her var desværre ikke god. Utroværdig og overdrevet fra start til slut - dertil kommer åben i købet ekstremt dårlige dialoger og et par irriterende skuespillervalg (her tænker jeg især på Bradley Cooper og Jessica Biel)
2/10
De 2 stjerne gives for de 3 skuespillere Liam Neeson, Sharlto Copley og Patrick Wilson der trods alt gør det godt resten taget i betragtning - samt et par mildt opfindsomme påfund hen imod slutningen.
Tilføjelse:
Manden synes den var ganske fed....og han kritiseret mig for at have Charlie's Angels som guilty pleasures på grund af deres overdrevne og urealistiske actionscener.... Hmmmm...
#4820 Sweetiebellefan 15 år siden
En rejse tilbage i tiden til de tidlige 1990'ere, hvor hunden Beethoven var et hit.
Den her gang har Beethoven fået hvalpe, og det giver problemer da familien tager dem med ud i de idylliske Montana bjerge.
Ren undervurderet 1990'er komedie som viser sin alder, men et gensyn værd.
7/10