Gravatar

#4821 Nicki52 15 år siden

Love Happens

Jeg kom hjem for i går fra Jylland og så at jeg havde fået den film jeg vandt på Filmz. Efter jeg havde set "Daylight" med Sly, tog jeg hul på den:

Burke Ryan (Aaron Eckhart) mistede sin kone i en bilulykke for tre år siden og skrev en bog for at komme af med sin sorg. Bogen blev så udgivet og har siden da holdt seminar for folk der skal have bearbejdet deres sorg. Da han kommer tilbage til sin tidligere hjemby Seattle, skal han holde et seminar. Han er ikke så glad for det, for hans tidligere svigerforældre bor der også. Burkes svigerfar (Martin Sheen) hader ham, fordi han tjener penge på sin kones død. Men Burke gør det for at hjælpe folk. Så møder han en køn blomsterpige Eloise (Jennifer Aniston), der leverere og dekorere hotellets smukke blomster, og han prøver at invitere hende ud, men det går ikke så lidt med hende. Han har ikke været ude og morer sig i tre år. Så da han kommer ud med Eloise, prøver han at viser hende, hvem han virkelig er, men han har nogen indrer dæmoner at kæmpe imod.

Det er den mest rørende film jeg har set længe. Eckhart og Sheen spiller så godt sammen, at man begynder at tude over deres scene (det gjorde jeg), fordi den var så rørende. Aniston plejer at vælge de mest dårlige roller i film som betyder intet. Men så kom rollen som Eloise og gav hende den gode karierre tilbage i en bærende birolle. Aniston klarer sig væsentligt bedre når hun ikke spiller hovedrollen, for hun gir sig mere i en birolle.
Igennem filmen ser vi Eckhart hjælpe en mand komme igennem sin sorg, da den kostede ham alting. De scener er vældig smukke og filmen bliver aldrig kedelig, man bliver bare revet med. Der er ikke nogen scener vi kan undvære i filmen. Det her var Brandon Camps debutfilm og det var ærgeligt den ikke kom i biografen.

9/10
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4822 Lord Beef Jerky 15 år siden

Love Happens har jeg sgu også lige set... synes alle klicheerne stod på række, og i slutningen kammer det fuldstændigt over.
Den del med den obligatoriske tale, hvor svirgerfar kommer op, og giver ham et kram "vi mistede også en søn den aften", og hvor en i publikum langsomt klapper indtil alle stiller sig op og jubler, er direkte kvalmende.
Men ja, den havde nogle små pointer undervejs, og var LANGT bedre end jeg troede. 4/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4823 Kiksmann 15 år siden

Dare Devil

Sammen med Batman, har Dare Devil altid været en af mine favorit tegneserier. Specielt med Elektra sagaen fra Miller gjorde mig til fast fan af DD.
Filmen bærer tydelige spor efter denne saga sammen med historien om The fall off King Pin.

Filmen handler om Matt Murdock som sørger retfærdighed for de svage og undertrykkede i samfundet. Dette gør han om dagen som sagfører, og om natten som helten Dare Devil, også kendt som manden uden frygt.
En dag møder han den eksotiske Elektra, som han forelsker sig i. Hendes far laver forretninger med den frygtede forbryder boss The King Pin, som dør efter et mindre opgør. Elektra tror fejlagtigt at det er DD som er den skyldige, men da Bullseye som er den rigtige morder, under et opgør også "dræber" Elektra er det tid til det endelige opgør mellem King Pin og DD.

Normalt, har jeg altid syntes dette var en af de mere oversete helte film, som alle bare rakkede ned. Men efter et godt stykke tid, genså jeg den. Og jeg har ændret mening, den er ikke så god, som jeg selv syntes at kunne huske.
Der er simpelthen for meget som kunne være bedre. Når man nu har så travlt reboots for tiden, kunne det her være et sted hvor man hvirkelig kunne sætte ind. Der er masser af historier som kunne laves om til en god film.

6/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#4824 Nicki52 15 år siden

Lord Beef Jerky (4822) skrev:
Love Happens har jeg sgu også lige set... synes alle klicheerne stod på række, og i slutningen kammer det fuldstændigt over.
Den del med den obligatoriske tale, hvor svirgerfar kommer op, og giver ham et kram "vi mistede også en søn den aften", og hvor en i publikum langsomt klapper indtil alle stiller sig op og jubler, er direkte kvalmende.
Men ja, den havde nogle små pointer undervejs, og var LANGT bedre end jeg troede. 4/10

Du synes altså den er for cheesy. Heldigvis har vi forskellig filmsmag.
Gravatar

#4825 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4824 Ikke kun cheesy... men at bruge klicheer på den måde, hvor flere scener er som taget af tidligere (og bedre) film, er virker direkte frastødende på mig. Men som sagt, bedre end jeg havde forventet... især starten fungerede nogenlunde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4826 Nicki52 15 år siden

Vil du nævne et par af de film, så vil jeg gerne selv se den. Men den er den bedste Aniston film jeg har set i fem år. Bagefter kommer nok "He's just not that into you". Selvom jeg ikke helt tilfreds med hendes præsentation der. Den bedste film jeg har set med hende er "Derailed".
Gravatar

#4827 Sweetiebellefan 15 år siden

Prince of Persia Sands of Times

En prins er på flugt i ørkenen med en kvinde, da der sker et mordforsøg.

Ren weekend underholdning, og flotte effekter der nok skal få en Oscar nominering.

Jeg ville dog hellere have set sangerne Arash og Aysel i hovedrollerne.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4828 Kiksmann 15 år siden

Direct Contact

En eks agent sidder fanget i et af de mest berygtede fængsler i Rusland, han får et tilbud som han ikke kan afstå fra hans tidligere arbejdsgiver.
Riggins (som vore helt hedder) skal redde en amerikansk ungmø fra en led mafialeder. Men det er ikke kun mafialederen og Riggins som leder efter den unge dame.

Jøsses noget crap, filmen burde hedde Avoid All Direct Contact for man skal lede længe efter sådan en gang hø.
Lundgren som spiller Riggins, virker som om han gør det under tvang, ikke at han ligefrem plejer at levere oscarmateriale, men der er forskel på dårlig og direkte elendig.
Nogle scener er så dårligt klippet, at man tydeligt kan se der er brugt stuntman, når helten kører i brunt burde stuntmanden det vel også i stedet for et helt sort sæt?
Historien er ikke sammenhængende heller.

Gør dig selv en tjeneste se ikke denne film, køber du den er det kun for at få et ekstra cover.

0/10

Brother

En japansk gangster kommer i unåde efter en krig, hvor han er på den tabende side. Men han tilbydes muligheden for eksil i USA hvor han bror bor. Broren ernærer sig ved at sælge lidt pot og hash, men da noget går galt overtager hans bror forhandlingerne, og de er ikke klar til en gangster uden moral og nåde.

Takeshi Kitano som både har skrevet, instrueret og spiller hovedrollen levere her en lille perle af en film, som er krydderet med lige dele vold og sort humor, der er intet som er overladt til noget tilfældigt.
Hvis jeg skal nævne negativt, må det være slutningen som jeg havde foretrukket var endt 30 sekunder før end den gør, det havde klart gjort den meget federe.
Ellers kan jeg kun rose den, skuespillet er godt, specielt de japanske skuespillere gør det godt.
Desværre var der intet ekstra materiale på denne film.

8/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#4829 Nicki52 15 år siden

Your just kidding me! Det kan være den får nomineringer, men ikke oscar bare fordi den er underholdende eller spændende. Der skal meget mere til.
Gravatar

#4830 lagoni 15 år siden

#4829 - han siger jo netop det er effekterne der nok skal få en Oscar-nominering, ikke handlingen, altså har underholdende og spændende ikke rigtig noget med det at gøre.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: