The Closer Kyra Sedgwick spiller Viceinspektør Brenda Leigh Johnson som er blevet overført til Specielafdellingen i Los Angeles fra Alaska. Inspektør Pope, som hun havde en kort affære med, mener hun er god for afdellingen da hun skaffer resultater. Men hun får ikke en lutter varm velkomst da hun opfører sig for professionel og er som hun ejer stedet. Specielafdellingen håndterer sager som hvis en celeb, en embedsmand eller noget helt tredje dør, så opklarer de det, men det er ikke nemt med pressen på nakken. Hele holdet kan godt lide hendes metoder, men ikke hendes personlighed.
The Closer er en brilliant serie. At hovedpersonen er en man ikke kan udstå er dejligt for der gir noget sjov og spænding, og man elsker hende. Hun er sexede på sin egen måde, men hun ser gammel ud når hun tager briller på. Det er bare en skøn serie. Køber helt sikkert sæson to.
5/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Mata Hari, 1932 Garbo som spion for Tyskland. Hun spiller den eksotiske og forførende Mata Hari, der var kendt som danser, men også var spion(ifølge filmen, ikke historien). Det er dog mere en kærlighedshistorie end en thriller.
Garbo er helt brilliant her, og målet for hendes kærlig, Ramon Navarro. Lionel Barrymore gør sig som altid også godt.
Filmen er ganske habil uden dog at overvælde. 7/10
Jeg har ikke så meget at sige som ikke allerede er skrevet eller sagt herinde :) Jeg var imponeret og blev bestemt ikke skuffet; filmen var flot og medrivende og slet ikke forvirrende selvom den naturligvis krævede at man fulgte med. Den forklarede en del men efter min mening var det ikke noget jeg så som et problem. Skuespillet var i top og jeg var underholdt hele vejen igennem. Mesterværk? Måske ikke - men uden tvivl årets hidtil fedeste filmoplevelse og efter min mening bedre end begge af Nolans Batman-film :)
9/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Anna Karenina, 1935 Overklassen i Rusland. Anna Karenina er gift med en officer og sammen har de et barn. Men så møder hun Grev Vronsky. Hendes ægteskab er uden kærlighed og kun for at få manden Karenin til at se godt ud i offentligheden. Derfor skaber det en skandale, da Anna og Vronsky ses for meget. En skilsmisse er ikke en mulighed, og hvis hun render væk med Vronsky, mister hun Sergei.
Der måtte gerne skrues lidt mere op for melodramaet, men ellers er der ikke meget at udsætte på filmen. Det er en kærlighedshistorie, der ikke lader meget tilbage fra de store.
#4856 - den kommer :). Skal lige se Camille og Queen Christina først. Som stopper jeg også med Garbo. Med mindre jeg bestemmer mig for at købe hendes stumfilm-boks fra TCM Archives. Det bliver også min første Ernst Lubitsch-film.
#4851 Nicki52 15 år siden
Kyra Sedgwick spiller Viceinspektør Brenda Leigh Johnson som er blevet overført til Specielafdellingen i Los Angeles fra Alaska. Inspektør Pope, som hun havde en kort affære med, mener hun er god for afdellingen da hun skaffer resultater. Men hun får ikke en lutter varm velkomst da hun opfører sig for professionel og er som hun ejer stedet. Specielafdellingen håndterer sager som hvis en celeb, en embedsmand eller noget helt tredje dør, så opklarer de det, men det er ikke nemt med pressen på nakken. Hele holdet kan godt lide hendes metoder, men ikke hendes personlighed.
The Closer er en brilliant serie. At hovedpersonen er en man ikke kan udstå er dejligt for der gir noget sjov og spænding, og man elsker hende. Hun er sexede på sin egen måde, men hun ser gammel ud når hun tager briller på. Det er bare en skøn serie. Køber helt sikkert sæson to.
5/6
#4852 Skeloboy 15 år siden
Garbo som spion for Tyskland. Hun spiller den eksotiske og forførende Mata Hari, der var kendt som danser, men også var spion(ifølge filmen, ikke historien). Det er dog mere en kærlighedshistorie end en thriller.
Garbo er helt brilliant her, og målet for hendes kærlig, Ramon Navarro. Lionel Barrymore gør sig som altid også godt.
Filmen er ganske habil uden dog at overvælde.
7/10
Næste Garbo: Anna Karenina
#4853 wimmie 15 år siden
Jeg har ikke så meget at sige som ikke allerede er skrevet eller sagt herinde :)
Jeg var imponeret og blev bestemt ikke skuffet; filmen var flot og medrivende og slet ikke forvirrende selvom den naturligvis krævede at man fulgte med. Den forklarede en del men efter min mening var det ikke noget jeg så som et problem.
Skuespillet var i top og jeg var underholdt hele vejen igennem.
Mesterværk? Måske ikke - men uden tvivl årets hidtil fedeste filmoplevelse og efter min mening bedre end begge af Nolans Batman-film :)
9/10
#4854 Lord Beef Jerky 15 år siden
Fuldstændig fremragende film. Jeg elsker dens filosofiske tilgang til sine mange emner.
#4855 Skeloboy 15 år siden
Overklassen i Rusland. Anna Karenina er gift med en officer og sammen har de et barn. Men så møder hun Grev Vronsky. Hendes ægteskab er uden kærlighed og kun for at få manden Karenin til at se godt ud i offentligheden. Derfor skaber det en skandale, da Anna og Vronsky ses for meget. En skilsmisse er ikke en mulighed, og hvis hun render væk med Vronsky, mister hun Sergei.
Der måtte gerne skrues lidt mere op for melodramaet, men ellers er der ikke meget at udsætte på filmen. Det er en kærlighedshistorie, der ikke lader meget tilbage fra de store.
8/10
#4856 Antlion 15 år siden
Har du set "Ninotchka", da jeg kan se, at du åbenbart er i færd med et mindre Garbo marathon?
#4857 Skeloboy 15 år siden
#4858 misuma 15 år siden
#4859 lagoni 15 år siden
#4860 elwood 15 år siden
Ahh den ser sku fed ud, solidt cast, og Ben Affleck har jo før vist han kan.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"