Gravatar

#5141 wimmie 15 år siden

Jeg synes også at starten hang fint sammen med slutningen - der var bare et par passager i filmens sidste halvdel der blev lidt for langt ude - kunne godt have undværet lidt dér.

#5140 - Han skrev jo heller ikke at han hadede den (kun at han ikke var til sangene i filmen)

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5142 Skeloboy 15 år siden

Muldgraver (5138) skrev:
bestilt filmen, samt Damnation (hvem kan stå for sådan titel?), Man from London og Werckmeister Harmonies (+ Van Sants Elephant og Last Days + en vis František Vlácils The Valley of the Bees

Satantango er en rigtig god film...men der er dræber-øjeblikke i den, især hvis man ser den ud i et. Den er bestemt værd at købe. Damnation er stadig den bedste af hans film, så godt køb. Vær forberedt på at se en af de mest håbløse, depressive og trøsteløse film nogensinde. Har kun set Marketa Lazarova af Frantisek Vlacil, og det er en helt og aldeles suveræn film. Du må meget gerne smide et par ord om Valley of the Bees, når du får den set - har bestilt Frantisek Vlacil Collection, som bliver udgivet i midten af september af Second Run

Antlion (5136) skrev:
Har du set hans TV-film "Macbeth"?

nej, men det ville jeg rigtig gerne, men hvor kan den købes?

Gravatar

#5143 Åkepool 15 år siden

wimmie (5141) skrev:
Han skrev jo heller ikke at han hadede den (kun at han ikke var til sangene i filmen)

Men han skrev jo stadig "Elsk eller had Juno". Og en karakter på 7/10 synes jeg personligt ikke hverken viser at man elsker eller hader den? Men det kan da godt være det bare er mig der ikke elsker eller hader en film, hvis jeg giver den 7/10?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5144 Antlion 15 år siden

Muldgraver (5138) skrev:
+ en vis František Vlácils The Valley of the Bees

Jeg kan kun skrive under på, at "Marketa Lazarová" er en enestående film. Dog har jeg faktisk "Valley of the Bees" liggende, så jeg burde få taget mig sammen til at se den. :)

Skeloboy (5142) skrev:
Antlion (5136) skrev:
Har du set hans TV-film "Macbeth"?

nej, men det ville jeg rigtig gerne, men hvor kan den købes?

Det er en bonus feature på Facets udgivelse af "Sátántangó". Desuden får du også den mindre kendte "Utazás az alföldön" med, som ligesom "Macbeth" er filmet i farver.
Gravatar

#5145 Skeloboy 15 år siden

Ah crap. Det skulle jeg have vidst, da jeg købte den...gider ikke lige smide 200 kr+ efter, kun for at få Macbeth
Gravatar

#5146 Muldgraver 15 år siden

Skeloboy (5142) skrev:
Satantango er en rigtig god film...men der er dræber-øjeblikke i den, især hvis man ser den ud i et. Den er bestemt værd at købe. Damnation er stadig den bedste af hans film, så godt køb. Vær forberedt på at se en af de mest håbløse, depressive og trøsteløse film nogensinde. Har kun set Marketa Lazarova af Frantisek Vlacil, og det er en helt og aldeles suveræn film. Du må meget gerne smide et par ord om Valley of the Bees, når du får den set - har bestilt Frantisek Vlacil Collection, som bliver udgivet i midten af september af Second Run

Dobbelt op på anbefaling, skønt, jeg har sandelig noget at se frem til. Jeg plejer ikke at have problemer med de omstændigheder du nævner, tværtimod, men det er da fint at få sat mine forventninger endnu højere. Jeg finder det meget befriende (paradoksalt nok måske) når kunstnere formår at skildre tomheden på en troværdig og realistisk, endog til tider smuk måde. Jeg skal prøve at huske at give lyd fra mig omkring Bidalen. Hvis jeg kan lide den, skulle jeg måske også tage et kig på Collection'en.

Antlion (5144) skrev:
Jeg kan kun skrive under på, at "Marketa Lazarová" er en enestående film. Dog har jeg faktisk "Valley of the Bees" liggende, så jeg burde få taget mig sammen til at se den. :)

Huh, det er som med bøger, der er for meget godt at læse. Og, jamen så må du jo også smide et par ord herinde når du har set den.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#5147 Bobby Singer 15 år siden

Lige et par hurtige anmeldelser.

Salem's Lot (1979)

Meget vellykket vampyrfilm fra Tobe Hooper. Blev oprindelig lavet til tv og senere fik den biograf premiere i Europa. Derfor ser nogle af filmens locations også lidt kulisse-agtige ud. Uden at have læst bogen, vil jeg vove at påstå at det her er en af de mere vellykkede Steven King filmatiseringer. I og med at filmen er 3 timer lang, føles den også lidt mere som en bog. Forstået på den måde at handlingen skrider frem i langsomt, men sikkert tempo, og karaktererne bliver godt introduceret og man kommer til at kende dem bedre end man gør i de fleste spillefilm, på grund af dens lange spilletid. Selvom de sikkert ikke havde det store budget til effekterne er de nu sluppet meget godt afsted med det de har. De fleste af filmens uhyggeligste øjeblikke involverer personer der svæver uden for vinduer og kradser mod glasruden, og selv om det måske ikke lyder super uhyggeligt, så formår den trodsalt at bygge en god stemning op krydret med moderate gys. Det er faktisk en rigtig hæderlig vampyrfilm Hooper har lavet. Den overgår i hvert de fleste nye af sin art.

4 store stjerner ud af 6.

Kan bestemt anbefales hvis man er til genren.

Sons of Anarchy: Season 1 episode 1-3

Så lige de tre første afsnit i går aftes og jeg er hooked. For det første har de et fuldstændig fantastisk cast. Ron Pearlman (Hellboy), Mitch Pileggi (fra X-files og Supernatural), Maggie Siff (Mad Men), Katey Sagal (som åbenbart ligger stemme til Lela fra Futurama) og jeg kunne blive ved. De spiller allesammen fænomenalt og ikke en af dem falder igennem, men de virker derimod som rigtige levende mennesker og seriens skabere har formået at fremstille de ellers så hardcore biker medlemmer på en menneskelig måde, så man kan relatere til dem også selvom nogle af dem er nogle svin ;P. Serien er både godt skrevet, instrueret og spillet, så jeg glæder mig til at se hvordan den udvikler sig.

Jeg vil ikke give en karakter før jeg har set hele sæsonen.
Idjit
Gravatar

#5148 filmz-Utyske 15 år siden

The_Krip_Keeper (5147) skrev:
Katey Sagal (som åbenbart ligger stemme til Lela fra Futurama)

Og spiller Peggy Bundy i "Vore værste år" aka "Married with Children". :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5149 filmz-Bruce 15 år siden

#5147 Hvis du er hooked nu, så er der ingen grund til bekymring :)

Karate Kid

Havde lillepigen med og det var en god overraskelse. Genindspilningen var absolut vellykket og jeg kunne bedre lide både Jaden og Jackie Chan end forlæggets hovedroller (glem det ... Elisabeth Shue er der ingen der slår!).

Godt nok en charmetrold af en knægt Will og Jada har fået. Formentlig en ny stjerne i svøb.

7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5150 Batsy 15 år siden

KING KONG (PETER JACKSON)

Rigtig god film, godt cast, og flotte computer effekter især hvor king kong kæmper mod T-rex'ne

4/5, den er dog utrolig lang! 3 timer, men dog stadig underholdnene!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: