Mht. flashbacks osv.kan det vel fortolkes individuelt. Personligt anså jeg det ikke som en tvivl omkring forbrydelsen, der sættes i publikum, men langt mere interessen i præcis hvad der foregik dengang. Når det hele så bliver forklaret til allersidst, bliver, som du selv siger, publikums egen etik udfordret, da det på mange virker overraskende, at en så sympatisk figur, kan have gjort noget så usympatisk i fortiden. Eftersom han dog er blevet straffet for det, og han tydeligvis har lært af sine fejl, synes jeg dog ikke det var specielt udfordrende, men det er stadig et interessant dilemma at bringe på banen, da mange mennesker mener at mange hændelser er utilgivelige.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ville gense Kickass klokken klat i går aftes...indtil jeg tabte en hulens masse cacaopulver på gulvtæppet. Surt at støvsuge så sent om aftenen, føltes helt forkert. Gik i seng bagefter. Gah? Det tror jeg nok.
Hov, "Boy A" er jo den der, der er baseret på mordet på James Bulger, den lille 2-årige dreng fra Liverpool, der blev bortført og tæsket ihjel af to 10-årige drenge.
Hvis man skulle ha' glemt den frygtelige sag, eller er for ung til at kunne huske den, så kan man læse om den her:
Jeg kan næsten tude over det meget kendte billede, fra shoppingcentret, hvor de går afsted med den lille tillidsfulde knægt, der bare ikke ved hvad der venter ham.
Skal sgu ikke se den film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Party Down 1x01 - 1x02 Efter meget positiv omtale måtte jeg lige checke denne serie ud, og må desværre indrømme at det bare ikke er mig. Bevares pletvis sjov, men har samme feel som Park & Recreations. Bare ikke mig...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Ja der er nogle ligheder i sagen. Det fremgår også at sagen har virket som inspiration til hans historien. Men det ændrer jo ikke ved at historien der bliver fortalt er fiktion, i og med at virkelighedens "Boy A" identitet er ukendt (af gode grunde). Og nu er det jo heller ikke selve sagen der er kernen i historien, men derimod "Boy A".
Og i grunden er det de to drenge bliver indespærret for i filmen ikke sammenligneligt med virkelighedens sag.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Sikke en herlig, flot, fantasifuld og rørende film! Spike Jonze fanger virkelig noget magisk i denne film, og formår at lave en film der ingen aldersgrænse kender. Max Records er perfekt castet i rollen som den eventyrlystne Max, og han udstråler på glimrende vis både glæde og medfølelse. Ung som gammel, så bør man se denne fremragende film.
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#5371 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5372 misuma 14 år siden
#5373 Sweetiebellefan 14 år siden
Monster fiskene vender endelig tilbage, og der er mere blod og flotte piger at komme efter selvom mange giver den tomlen ned.
En folk unge fejrer at de har ferie, men det kommer til at gå lidt for vildt for sig.
8/10
#5374 Åkepool 14 år siden
Hvis man skulle ha' glemt den frygtelige sag, eller er for ung til at kunne huske den, så kan man læse om den her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_James_Bulge...
Jeg kan næsten tude over det meget kendte billede, fra shoppingcentret, hvor de går afsted med den lille tillidsfulde knægt, der bare ikke ved hvad der venter ham.
Skal sgu ikke se den film.
#5375 DarkLight 14 år siden
Efter meget positiv omtale måtte jeg lige checke denne serie ud, og må desværre indrømme at det bare ikke er mig. Bevares pletvis sjov, men har samme feel som Park & Recreations. Bare ikke mig...
#5376 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#5377 Åkepool 14 år siden
Ja, som forfatteren påstår er fiktion, men mange mener læner sig kraftigt op ad den sag.
#5378 filmz-jonasgr 14 år siden
Og i grunden er det de to drenge bliver indespærret for i filmen ikke sammenligneligt med virkelighedens sag.
'Cause I'm evil"
#5379 Kruse 14 år siden
Sikke en herlig, flot, fantasifuld og rørende film! Spike Jonze fanger virkelig noget magisk i denne film, og formår at lave en film der ingen aldersgrænse kender. Max Records er perfekt castet i rollen som den eventyrlystne Max, og han udstråler på glimrende vis både glæde og medfølelse. Ung som gammel, så bør man se denne fremragende film.
5/6
#5380 wimmie 14 år siden
Enig - fantastisk eventyrfilm :D