Gravatar

#5441 Kruse 14 år siden

#5436: Det har du nu egentligt ret i, men da jeg skrev "chok" henviste jeg nu faktisk mere til de grafisk chokerende scener.

Det du nævner var faktisk også noget jeg bed mærke i med det samme, men netop fordi at jeg føler at scenen fungerer så fremragende, så tilgiver jeg Trier for en billig effekt :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5442 Kiksmann 14 år siden

#5437 - Jeg har den første på dvd, og jeg overvejede at udskifte den med BD. Men det lader vist til at jeg skal have genset den snarest. For den er købt af samme årsag som din.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#5443 wiseguy 14 år siden

Prince of Persia
Jeg havde absolut ingen forventninger til denne film snare tværtimod! Jeg havde kategoriseret den i samme spand lort som ”Clash of The Titans”. En kollega havde dog været så letsindig at købe den på BD og han påstod hårdnakket, at den altså var bedre end COTT. Så jeg lånte den med hjem og så den sammen med to af fætrene i går aftes.

Jeg kan kun sige, at kollegaen fik ret, jeg var positivt overrasket og det undrer mig faktisk, at den har fået så mange klø af anmelderne? Tjekker man bruger anmeldelserne på diverse filmsites er de dog også generelt mere positive end anmelderne.

Jeg var glimrende underholdt hele filmen igennem. Sædvanen tro, når Bruckheimer er indblandet er der knald på det meste af tiden og der er ikke sparet på noget som helst – ikke mindst brugen af CGI er 100 gange bedre udført end det makværk vi blev udsat for i COTT. Persongalleriet er homogent og der er en glimrende kemi imellem Gyllenhaal og Gemma Arterton – jeg vil lige indskyde til husarerne, at man bestemt ikke får ondt i øjnene af at se på Arterton!! Alfred Molina agerer pauseklovn fra tid til anden, så det er vaskeægte Disney action efter Pirates modellen.

Lydsporet på BD-udgivelsen er en oplevelse i sig selv – fuuuuck det sparker røv og der panoreres heftigt i samtlige kanaler – Jeg har besluttet mig for at vente til BD-udgivelsen rammer en hund eller derunder, så ska den sku hjem på hylden.

4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5444 Sweetiebellefan 14 år siden

Machete

Der bryder krig ud ved Mexico's grænse, og manden Machete er med i denne galskab.

Et af årets bedste film, indtil nu.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5445 BN 14 år siden

Narniabæver1973

Bæveren anmelder en film, og han gør det kun på to linjer.

Hvor ville det dog være interessant at se ham uddybe sine meninger.

5/10
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5446 filmz-jonasgr 14 år siden

Community – Sæson 1

Community er en af den slags serier som man skal give lidt tid til at udvikle sig. De første par episoder er fine, men de bliver også brugt til at præsentere os for vores hovedpersoner og i en komedieserie som denne hvorfor de i det hele taget går på den skole. Vores hovedperson er Jeff Winger som er en respektabel advokat. Desværre har en journalist opsnuset at han altså ikke har gennemført hans gymnasieuddannelse og han må derfor tilbage til skolebænken. End ikke et forsøg på at lokke hans gode ven og lærer på skolen til at lade ham bestå, lykkedes for ham. I første omgang møder han dog den smukke Britta som han straks gør et forsøg hos. Hun er i sluttyverne og skal bestå spansk, Winger er der som en haj. Han opretter en fiktiv studiegruppe blot for at komme nærmere Britta. Det hele giver dog bagslag da Britta naturligvis har givet tilsagn om at der findes en sådan studiegruppe og snart står Jeff der med hans fiktive studiegruppe og en række individer som tror det hele er ægte. Det er dog ikke den gængse gymnasieelev der er i gruppen, tværtimod. Der er Shirley, den fraskilte og mor til to. Annie som er en typisk stræber, men som til gengæld har andre problemer. Troy, quaterbacken på sin tidligere skole som har trukket sig tilbage pga. en skade. Abed, med arabiske rødder og som er filmnørden der hele tiden refererer til film. Og endelig er der Pierce, som er en tidligere entreprenør og som er mandschauvinistisk, sexist og hele tiden prøver på at bevise at han trods sin høje alder stadigvæk har noget at byde på.

I starten lever serien på sine mange hurtige vittigheder og karakterernes spidsfindigheder, hvilket kun er sjovt i et vist omfang. Som serien skrider frem, får karaktererne dog mere dybde. Vi kommer til at kende dem bedre, ikke mindst deres baggrund. Abeds stridigheder med faren. Britta og Jeffs romance. Pierces musikalske evner (eller manglen på samme), hans erfaringer med pot. Ikke mindst bliver der ofte refereret til film, f.eks. et helt afsnit omkring Goodfellas. Dette skal dog ikke menes som parodier, men nærmest som en slags hyldest. Det er ikke filmene der bliver gjort grin med, men nærmere karaktererne. Dog bliver der aldrig talt ned til dem. Vi kommer til at lide og elske dem som dem de er. Og som serien skrider frem udvikler historien imellem dem også og seriens finale leder til noget som der i det små er blevet lagt op til, men som alligevel fremstår som en overraskelse.

I øvrigt så er det rart at se Chevy Chase få noget ordentligt materiale at arbejde med.

8/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5447 elwood 14 år siden

Lige haft lille film aften, og er kommet hjem igen, det blev til.

Reefer Madness The Musical, det var mit bidrag til aften.
Fed Musical og xtrem morsom, Kristen Bell og resten af holdet stjæler hele billedet, med skarp skrevet dialog, og geniale sange.

Hairspray den originale
Den var nu egentlig meget underholdende, og sjov og se forskellen fra den og så remaket.

Don't Knock the Rock gammel Rock'n Roll film.
Fedt og se de originale artister såsom little richard, fats domino, Bill haley osv. og ikke bare folk der spiller dem. sidst så vi Rock around the clock.

Og vi sluttede af med The Girl can't help it, sød lille film, og ret morsom også.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5448 MMB 14 år siden

Harry Potter and the Half Blood Prince (gensyn)
Hvad skal man sige? Dette er den sjette Harry Potter film, og det er også den sjette gode. For på samme måde som sine forgængere formår den at fange seeren og underholde. Der er ting, som filmen gør bedre end sine forgængere, og ting, den gør værre end sine forgængere.

For at starte med det positive, så er filmen flere steder rigtig sjov, og hvor er det befriende dejligt, for hvor Harry Potter 6 ellers er den hidtil mest dystre, så er det også virkelig tiltrængt med nogle gode grin af og til. Kærlighedsdelen af filmen fungerer også fint, selvom den dog er skubbet en anelse i baggrunden i forhold til bøgerne, og man føler med både Harry og Hermione. Skuespillet er rigtig godt, og især Michael Gambon, som jeg efterhånden bedre kan lide i rollen som Dumbledore end Richard Harris, gør det forrygende, og mindekars scenerne er rigtig gode. Også Jim Broadbent spiller rigtig godt: Han giver Slughorn både dybde og humor. Hovedpersonerne spiller også generelt godt, og især Rubert Grint gør det fremragende, hvilket bl.a. ses, da efter han har taget kærlighedseliksir.

Det negative i filmen er, at den i høj grad mangler action, og det ærgrer mig, at kampen på Hogwarts er blevet erstattet af et langt mere fredfyldt angreb af dødsgardisterne. Startscenen, hvor Harry inviterer servitricen ud, virker også meget mærkelig, da det slet ikke ligger til figuren Harry bare at invitere en tilfældig pige ud. Jeg synes, de skulle have holdt sig til bogen der. Sidst man ikke mindst irriterer det mig, at Dumbledores begravelse er fjernet, da den i følge mig havde været en perfekt afslutning på filmen.

8/10
Gravatar

#5449 Bobby Singer 14 år siden

Supernatural 6 Sæson Episode 1(Exile on Main Street):

Jeg tror helt seriøst at jeg er færdig med den her serie nu! De har haft 5 gode år, men det jeg var vidne til her, var ikke den serie som jeg kender og elsker. Karaktererne føltes flade og kedelige, selv Sam og Dean, og det var som om at den nye sæson, at dømme efter det her afsnit, mangler noget af den sjæl, som de 5 første sæsoner havde.

Kemien mellem Padalecki og Ackles var bare væk og det samme gælder de andre og nye karakterer som vi bliver introduceret for. Jeg ved ikke helt hvad fanden der er sket, men det virker som at Gamble har skudt helt ved siden af. Jeg tror måske at hun har slået et større brød op end hun kunne klare.

Hvis de første 5 sæsoner var Indiana Jones 1,2 og 3, så er 6 årgang, at dømme efter det her afsnit Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull: altså et ynkeligt forsøg på genskabe fordums storhed.

2/6

Jeg giver den en chance til, men hvis det ikke ser bedre ud næste gang, så er jeg højst sandsyndligt færdig med serien for good!
Idjit
Gravatar

#5450 MMB 14 år siden

Nu har jeg genset og anmeldt alle Harry Potter filmene, så nu skal de stilles op i rækkefølge efter hvor gode de er:

1. Harry Potter and the Philosopher's stone 8/10
2. Harry Potter and the Order of the Phoenix 8/10
3. Harry Potter and the Half Blood Prince 8/10
4. Harry Potter and the Goblet of Fire 7/10
5. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 7/10
6. Harry Potter and the Chamber of Secrets 6/10

Skriv ny kommentar: