Gravatar

#5461 knipsknips 14 år siden

Helt enig !

Fight Club er hvis Ikke min ynglingsfilm, så helt sikkert en af favoriterne.

Også en 6/6 herfra.
Gravatar

#5462 Skeloboy 14 år siden

#5460 - hehe, helt enig. Det er bestemt en god film, men også overvurderet...dog ikke så overvurderet som 2001 og The Matrix...
Gravatar

#5463 Lord Beef Jerky 14 år siden

Bare fordi alle andre gør:

Harry 1 - 6/10 (En god start på serien)
Harry 2 - 7/10 (En mere forvirrende og dyster 2'er, som har en unik men sær stemning, som åbenbart gør, at de fleste anser den som svag)
Harry 3 - 7/10 (Visuelt fremragende men den ligegyldigt forvirrende slutning trækker noget ned)
Harry 4 - 3/10 (Bestemt den svageste indtil nu... de seksuelle referencer er frastødende og plottet usandsynligt kedeligt)
Harry 5 - 7/10 (Dejlig befriende humor og en mere nedtonet stemning gør denne blandt de bedste)
Harry 6 - 8/10 (Den bedste indtil nu... større fokus på karaktererne, mere dyster, mindre action og ikke så mange letkøbte klicheer)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5464 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg synes det er en rigtig god film. Overvurderet ? Det kommer vel an på hvad man holder det op imod. Jeg synes den har det lidt samme problem som "The Usual Suspects" (som jeg lige så slutningen af i går). At hele overraskelsen ligger i plottwistet. Når først man har set det en gang, så ryger spændingen næste gang man skal se den i og med at der ingen overraskelser er. I stedet bliver jeg mere fokuseret på at ligge mærke til hvorledes man egentlig burde have regnet det ud i første omgang og finder ud af at det hele er meget konstrueret.

Det gælder dog især for "The Usual Suspects".
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5465 filmz-Utyske 14 år siden

Harry Potter 1-4 - 5/10

Middelmådig karakter, fordi jeg ikke kan kende forskel på dem.

Edit: ah, det lader til at jeg kun har set de fire første, ud fra plot-beskrivelsen på IMDb, men de har ikke ligefrem efterladt et stort indtryk.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5466 Åkepool 14 år siden

gi-jones (5454) skrev:
Og... Så har jeg lige set min splinternye kopi af Gladiator, og selvom det var en gigantisk fuckup fra Universal at udgive den første BD i så latterlig en kvalitet, er det seriøst lykkedes her anden gang.

Er der kommet en ny udgave, som er bedre end den udgave som Bruce ikke var tilfreds med?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5467 dyg 14 år siden

#5462 - Du mener vel "Ikke helt så overvurderet som Gladiator og Million Dollar Baby", for Matrix er da fin og 2001 er fabelagtig.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5468 NightHawk 14 år siden

The_Krip_Keeper (5449) skrev:
Supernatural 6 Sæson Episode 1(Exile on Main Street):

Jeg tror helt seriøst at jeg er færdig med den her serie nu! De har haft 5 gode år, men det jeg var vidne til her, var ikke den serie som jeg kender og elsker. Karaktererne føltes flade og kedelige, selv Sam og Dean, og det var som om at den nye sæson, at dømme efter det her afsnit, mangler noget af den sjæl, som de 5 første sæsoner havde.

Kemien mellem Padalecki og Ackles var bare væk og det samme gælder de andre og nye karakterer som vi bliver introduceret for. Jeg ved ikke helt hvad fanden der er sket, men det virker som at Gamble har skudt helt ved siden af. Jeg tror måske at hun har slået et større brød op end hun kunne klare.

Hvis de første 5 sæsoner var Indiana Jones 1,2 og 3, så er 6 årgang, at dømme efter det her afsnit Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull: altså et ynkeligt forsøg på genskabe fordums storhed.

2/6

Jeg giver den en chance til, men hvis det ikke ser bedre ud næste gang, så er jeg højst sandsyndligt færdig med serien for good!

Ja, så fik jeg også set "Exile On Main Street" og jeg er faktisk meget enig med dig i din kritik et langt stykke hen af vejen.

Det starter nu ellers rigtig godt med montagen, hvor der krydsklippes imellem Dean's idylliske forstadsliv, hans hyggelige arbejde som tømrer og stunderne med sønnen og konen, kontra fortiden som monsterjæger og diverse blodige dueller. Og den efterfølgende del hvor man følger Dean, da han begynder at se syner og begynder sit detektivarbejde fungerer også glimrende.

Men så dukker Sam op, og så går afsnittet nærmest fuldstændig i stå. Og ligeså da man introduceres for det nye team, hvor kun gensynet med bedstefaderen er bare lidt interessant at følge. Der snakkes og snakkes...og så snakkes der lige lidt mere. Frem og tilbage med de samme undrende spørgsmål og tågede forklaringer om Sams overraskende return.

Man får lyst til at citere Elvis her og skrive "A little less conversation, a little more action please"!

Den manglende kemi mellem de to brødre, er jeg delvist enig i, for den distance de har til hinanden kan godt forklares ved den tid de har været adskilt. Alligevel så virker deres skuespil besynderlig mekanisk og uvedkommende.

Til sidst kommer afsnittet så langt om længe op i gear igen i duellen mod de tre hævngerrige Gijins dæmoner/monstre, men det er stadig langt fra forrige sæsoners eksplosive kampscener. Og hvorfor fanden har Sam ingen våben på sig, da han skal beskytte Dean? Meget weird.

Generelt er det, som du helt rigtigt skriver, at der mangler noget af den gamle magi og nerve. Det hele føles sgu underligt tamt og lettere uinspireret og jeg håber virkelig på, at de kommer op i gear i de næste par afsnit, for ellers står jeg også hurtigt af ræset.

Jeg vil gi' "Exile On Main Street", 3/6, for den gode start og en ok afslutning.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5469 Batsy 14 år siden

5460#

De så ik mit problem 8), at den har så mange postive andmeldser

Jeg syndes den utrolig god, men nej den er da ik min yndligns film! men den er overasskende god!

syndes jeg
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5470 gi-jones 14 år siden

Åkepool (5466) skrev:
Er der kommet en ny udgave, som er bedre end den udgave som Bruce ikke var tilfreds med?
Jep.
http://www.dvdtown.com/news/paramount-creates-exch...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: