Thy Way Back om en flygt fra en sibirisk gulag lejr i 1940 ser jeg meget frem til. Mens vi har fået banket nazisternes krigsforbrydelser ned gennem kæften, med god grund, i årtier, så bliver der reflekteret lidt for lidt i filmkunsten over den ideologi, som har kostet over 100 millioner uskyldige menneskers liv.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det her kommer måske ret åbenlys, men igår da jeg kom hjem satte jeg mig lige til og se Space Jam, bare for lige og koble af.
Og nøjj hvor spiller Michael Jordan dårlig i den, altså det jo helt vildt, han fremføre alle sine replikker som om han bare lige har fået dem og vide, der er ingen følelse i noget af det han siger.
Her er Brendan Fraser i Looney Toons back in action altså længder bedre selv om den film er mere goofy end den her (nu er han så også skuespiller, men aligevel)
Blev hel overrasket over det, men nu det satme også længe siden jeg har set den første gang, Space Jam that is.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1089 og #1092: Tak for forslagene. Jeg vil prøve at tjekke dem ud. Master and Commander har jeg faktisk i lang tid med vilje gået langt uden om, da jeg ikke umiddelbart har syntes at emnet har virket særligt interessant, men efter gode oplevelser med The Truman Show og Dead Poets Society, er den hermed kommet på min liste over film som jeg skal have set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Her lige fået set The French Connection. En rigtig god crime/thriller som er skruet godt sammen. Den er god på alle punkter, men fortjente efter min mening slet ikke alle de Oscars som den vandt. Stort set alle de Oscars som den vandt burde være gået til Malcolm McDowel, Stanley Kubrick og A Clockwork Orange. Men det er selvfølgelig også bare min mening ;)
4,5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Er ikke helt uenig i at de andre skulle have haft oscaren, men det er svært at være skuffet over en nøglefilmen til at gøre 70'erne til et af de allerbedste filmårti i amerikansk film historie.
Weekenden stod på 70'er og 80'er kultfilm og det blev bl.a. til:
Blue Sunshine
Under en fest går en af deltagerne amok og dræber på brutal vis tre kvinder. Da Jerry (spillet af manden bag 9½ uge Zalman King) på forkert grundlag anklages for mordene, må han se sig selv på flugt fra myndighederne. Mens fl ere og fl ere uforklarlige drab finder sted, forsøger Jerry at rense sit navn og opdager snart den chokerende sandhed om sammenhængen mellem, at tilsyneladende fredsommelige personer pludseligt taber deres hår og går amok i en blodrus, og de narkotiske stoffer som de har indtaget kort tid forinden. Hvis Jerry ikke kan gøre noget i tide, vil tingene snart være ude af kontrol på grund af rædslerne forårsaget af Blue Sunshine.
Meget speciel film, men masser af sjove ideer og senere kendte birolleskuespillere, og helt tydeligt at instruktøren har gjort alt hvad han kunne for at få mest ud af hver eneste $. Filmen har virkelig fået royal treatment på Another Worlds udgave med masser af godt ekstra materiale.
The New Barbarians
Året er 2019 og atomkrigen er forbi – kun få har overlevet. I et goldt landskab kommer panserarmerede motorcykler og biler til syne. Det er Tempelbrødrene, anført af ’One’ (George Eastman), der ser sig selv som hævnens præster. Ifølge dem er ingen uskyldige i verdens død, og derfor har de i sinde at slå alle ihjel! De udsletter en lille lejr af fredelige mennesker, men kommer snart på tværs af dødsfjenderne ’Nadir’ (Fred Williamson) og ’Scorpion’ (Giancarlo Prete). De to stærke, overlevere har bevaret en gnist af med-menneskelighed i en trøstesløs-verden og kommer hjælpeløse mennesker til undsætning i kampen mod Tempelbrødrenes korstog. Et endeligt og blodigt dommedagsslag mod de barbariske Tempelbrødre er uundgåeligt.
Start 80'erne bød på rigtig mange vanvittige oplevelser i biografen. Et var film som The Warriors og Mad Max, men endnu mere "sjove" var de italienske film som lagde sig op af disse succeser og grænsede til plagiater.
Instruktører som Enzo G. Castellari og Antonio Margheriti er nok dem som er mest kendt, så vælger du en film fra deres hånd er du garenteret Bulder, Brag og masser af action og denne er ingen undtagelse. Historien og skuespil er måske ikke til en Oscar eller Gylden Palme, men hold fast hvor kan det bare være underholdende indimellem. Også denne film i Another Worlds udgave er værd at gå efter for her får man bl.a. et glimerende interview med Enzo G. Castellari.
En anden instruktør, der senere er blevet hyldet af blevet hyldet af Tarantino, er William Lustig så ham snuppede vi også lige en film med ...
Vigilante
En aften da den retskafne fabriksarbejder Eddie Marino vender hjem efter en tur i byen med vennerne, forandres hans liv for altid: Hans hustru er blevet massevoldtaget og hans søn brutalt myrdet. Eddie bryder sammen og da det slår klik for ham under den efterfølgende retssag, sendes han i fængsel, mens en korrupt dommer sætter forbryderne på fri fod! Da Eddie endeligt løslades, er han en forandret mand - en mand der skriver sine egne love og eksekverer dem som dommer, jury og bøddel! Eddie er Vigilante og straffen er døden.
Filmen fik mig til at tænke på film som fx "Cobra" men igen sin helt egen.
Aftene blev sluttet af med maner i anledning af af Tarantinos kommende genindspilning. Filmen var ...
The Inglorious Bastards
Bo Svenson spiller lederen af en gruppe amerikanske krigsfanger, der under 2. verdenskrig skal transporteres til en straffelejr pga. forskellige forbrydelser rangerende fra desertering til mord. Da nazisterne angriber konvojen, lykkes det for gruppen at flygte, og de begiver sig gennem fjendtligt terræn mod Schweiz. Snart befinder de sig dog midt i en hemmelig mission om at trænge dybt ind bag fjendens linier og tilintegøre nazisternes nyeste masseødelæggelsesvåben uden at blive fanget af de allierede.
Her er rå action med dumme tyskere og heroiske antihelte krydderet med masser af action.
Filmen får måske ikke den store karakter for kunsterisk indhold i klassisk forstand 5-6/10
Men Lyd og billede klare sig utroligt flot i disse nye udgaver fra Another Worlds udgave så kilderne taget i betragtning er vi oppe på 6-7/10
Topkaraktererne gives dog for ekstra guffet der er rigtig godt på alle udgivelserne og viser klart at skæve film også indimellem kan få en ekstra god behandling.
#1091 elwood 15 år siden
Hmm intressant, den må jeg lige tjekke nærmere.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1092 filmz-Bruce 15 år siden
#1093 elwood 15 år siden
#1094 filmz-Bruce 15 år siden
#1095 elwood 15 år siden
Og nøjj hvor spiller Michael Jordan dårlig i den, altså det jo helt vildt, han fremføre alle sine replikker som om han bare lige har fået dem og vide, der er ingen følelse i noget af det han siger.
Her er Brendan Fraser i Looney Toons back in action altså længder bedre selv om den film er mere goofy end den her (nu er han så også skuespiller, men aligevel)
Blev hel overrasket over det, men nu det satme også længe siden jeg har set den første gang, Space Jam that is.
#1096 Kruse 15 år siden
Master and Commander har jeg faktisk i lang tid med vilje gået langt uden om, da jeg ikke umiddelbart har syntes at emnet har virket særligt interessant, men efter gode oplevelser med The Truman Show og Dead Poets Society, er den hermed kommet på min liste over film som jeg skal have set.
#1097 Kruse 15 år siden
Her lige fået set The French Connection. En rigtig god crime/thriller som er skruet godt sammen. Den er god på alle punkter, men fortjente efter min mening slet ikke alle de Oscars som den vandt. Stort set alle de Oscars som den vandt burde være gået til Malcolm McDowel, Stanley Kubrick og A Clockwork Orange. Men det er selvfølgelig også bare min mening ;)
4,5/6
#1098 jessup 15 år siden
#1099 Takfornu 15 år siden
Blue Sunshine
Under en fest går en af deltagerne amok og dræber på brutal vis tre kvinder. Da Jerry
(spillet af manden bag 9½ uge Zalman King) på forkert grundlag anklages for mordene, må han se sig selv på flugt fra myndighederne. Mens fl ere og fl ere uforklarlige drab finder sted, forsøger Jerry at rense sit navn og opdager snart den chokerende sandhed om sammenhængen mellem, at tilsyneladende fredsommelige personer pludseligt taber deres hår og går amok i en blodrus, og de narkotiske stoffer som de har indtaget kort tid forinden. Hvis Jerry ikke kan gøre noget i tide, vil tingene snart være ude af kontrol på grund af rædslerne forårsaget af Blue Sunshine.
Meget speciel film, men masser af sjove ideer og senere kendte birolleskuespillere, og helt tydeligt at instruktøren har gjort alt hvad han kunne for at få mest ud af hver eneste $. Filmen har virkelig fået royal treatment på Another Worlds udgave med masser af godt ekstra materiale.
The New Barbarians
Året er 2019 og atomkrigen er forbi – kun få har overlevet. I et goldt landskab kommer
panserarmerede motorcykler og biler til syne. Det er Tempelbrødrene, anført af ’One’
(George Eastman), der ser sig selv som hævnens præster. Ifølge dem er ingen
uskyldige i verdens død, og derfor har de i sinde at slå alle ihjel! De udsletter en lille lejr af fredelige mennesker, men kommer snart på tværs af dødsfjenderne ’Nadir’ (Fred Williamson) og ’Scorpion’ (Giancarlo Prete). De to stærke, overlevere har bevaret en gnist af med-menneskelighed i en trøstesløs-verden og kommer hjælpeløse mennesker til undsætning i kampen mod Tempelbrødrenes korstog. Et endeligt og blodigt dommedagsslag mod de barbariske Tempelbrødre er uundgåeligt.
Start 80'erne bød på rigtig mange vanvittige oplevelser i biografen. Et var film som The Warriors og Mad Max, men endnu mere "sjove" var de italienske film som lagde sig op af disse succeser og grænsede til plagiater.
Instruktører som Enzo G. Castellari og Antonio Margheriti er nok dem som er mest kendt, så vælger du en film fra deres hånd er du garenteret Bulder, Brag og masser af action og denne er ingen undtagelse. Historien og skuespil er måske ikke til en Oscar eller Gylden Palme, men hold fast hvor kan det bare være underholdende indimellem. Også denne film i Another Worlds udgave er værd at gå efter for her får man bl.a. et glimerende interview med Enzo G. Castellari.
En anden instruktør, der senere er blevet hyldet af blevet hyldet af Tarantino, er William Lustig så ham snuppede vi også lige en film med ...
Vigilante
En aften da den retskafne fabriksarbejder Eddie Marino vender hjem efter en tur i byen med vennerne, forandres hans liv for altid: Hans hustru er blevet massevoldtaget og hans søn brutalt myrdet. Eddie bryder sammen og da det slår klik for ham under den efterfølgende retssag, sendes han i fængsel, mens en korrupt dommer sætter forbryderne på fri fod! Da Eddie endeligt løslades, er han en forandret mand - en mand der skriver sine egne love og eksekverer dem som dommer, jury og bøddel! Eddie er Vigilante og straffen er døden.
Filmen fik mig til at tænke på film som fx "Cobra" men igen sin helt egen.
Aftene blev sluttet af med maner i anledning af af Tarantinos kommende genindspilning. Filmen var ...
The Inglorious Bastards
Bo Svenson spiller lederen af en gruppe amerikanske krigsfanger, der under 2. verdenskrig skal transporteres til en straffelejr pga. forskellige forbrydelser rangerende fra desertering til mord. Da nazisterne angriber konvojen, lykkes det for gruppen at flygte, og de begiver sig gennem fjendtligt terræn mod Schweiz. Snart befinder de sig dog midt i en hemmelig mission om at trænge dybt ind bag fjendens linier og tilintegøre nazisternes nyeste masseødelæggelsesvåben uden at blive fanget af de allierede.
Her er rå action med dumme tyskere og heroiske antihelte krydderet med masser af action.
Filmen får måske ikke den store karakter for kunsterisk indhold i klassisk forstand 5-6/10
Men Lyd og billede klare sig utroligt flot i disse nye udgaver fra Another Worlds udgave så kilderne taget i betragtning er vi oppe på 6-7/10
Topkaraktererne gives dog for ekstra guffet der er rigtig godt på alle udgivelserne og viser klart at skæve film også indimellem kan få en ekstra god behandling.
#1100 evermind 15 år siden