Gravatar

#5591 Åkepool 14 år siden

Narniabæver1973 (5573) skrev:
9/10

Takker :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5592 Antlion 14 år siden

Skeloboy (5583) skrev:
Og her er de rangeret

Jeg kan se, at "Nattvardsgästerna" ligger i den "dårlige" ende. Hvorfor? :)

Jeg ser den selv som Bergmans store mesterstykke, og uden tvivl en af hans mest intense film, som ikke engang efterlader antydningen af håb. Dette er selvfølgelig et varemærke i de fleste Bergman film, og ud fra din liste er det også hans mest håbsforladte film, der appellerer til dig. Men med "Nattvardsgästerna" fornyede Bergman sin æstetik, hvilket han ligefrem ikke eksperimenterede med senere hen, og kreerede en absurd virkelighed der til tider grænsede til det ufilmiske. Et koldt, nuanceret og helstøbt mesterværk!
Gravatar

#5593 Skeloboy 14 år siden

#5592 - hele trilogien fortjener et gensyn, for jeg har lidt svært ved at huske forskel på dem...jeg så dem lige efter hinanden og nok ikke koncentreret nok...

Men jeg vender tilbage med lidt mere anmeldelse af dem...og jeg tror det ender med, de alle får en karakter højere...:)
Gravatar

#5594 Kiksmann 14 år siden

Nightmares and Dreamscapes: From the stories of Stephen King

Trailer

Dette er en lille tv-serie som er baseret på noveller af den kendte herre. Der er 8 afsnit som alle har en varighed på 40 min.
Afsnittende er af meget svingende kvalitet, men det er nu ikke lutter elendighed. Jeg vil meget gerne fremhæve afsnittet Battleground med en fremragende William Hurt, The end of the whole mess og til sidst The road virus heads north med Tom Berenger.

Man kommer ganske fint rundt i King's univers, men som altid er det ikke alle hans noveller og romaner som burde være på film.

6/10

Harry Potter and the half blood prince

Trailer

Harry Potter er tilbage på Hogwarts for 6 gang, og problemerne med mørkets kræfter er ikke blevet mindre.

Ja der er jo skrevet meget om de forskellige Harry Potter film og bøger. Nu er jeg ikke selv en personlig fan, og ja jeg har forsøgt at læse børgerne, de fanger mig overhovedet ikke. Men min kone er tilgengæld vild med dem.

Den sjette film, syntes jeg er mere dyster end de tidligere, og slutningen satte da også et pænt punktum. Jeg må da indrømme at jeg glæder mig til at se afslutningen på sagaen om Harry Potter.

8/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#5595 Skeloboy 14 år siden

Hellboy
Hellboy
Det er faktisk ærgeligt, for Hellboy kunne være en rigtig fed karakter. Men i stedet har vi en rød djævel, der kommer med dumme kommentarer, som nok burde være fede eller sjove - men det er de ikke. Filmen består også af et par "wtf?"-scener, hvor man lige tager sig til hovedet.(og nej, kan ikke huske dem, for selvom jeg så filmen i går, har jeg glemt meget af den).

4/10

The Fantastic Four
Ok, Hellboy sluttede 22.17 og Fab 4 startede 22, så missede starten - men efter at have læst beskrivelsen i TV, kunne jeg fint følge med. Og jeg fortrød lidt, at jeg så det hele. Vi har en meget lang intro, en flok klaphatte, dårlige effekter, jammerligt skuespil og man ved bare, at en film er rigtig skidt, når en smuk kvinde er det absolut eneste, der gør den seværdig.

2/10

Til sammenligning:
X-Men 1: 5/10
X-Men 2: 6/10
X-Men 3: 2/10
Spider-Man 1: 4/10
Spider-Man 2: 2/10
Spider-Man 3: 1/10
Superman Returns: 4/10
Iron Man: 5/10
Transformers: 2/10
Hulk: 3/10

Og så lige:
Batman Begins: 9/10
The Dark Knight: 9/10

Konklusion: stop nu med at lave dyrt lort!
Gravatar

#5596 filmz-Utyske 14 år siden

Skeloboy (5595) skrev:
Konklusion: stop nu med at lave dyrt lort!

Nah, der er jo faktisk nogen af os der nyder superheltefilmatiseringer. ;)

Dog forstår jeg ikke helt hvad Transformers laver i selskabet. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5597 Skeloboy 14 år siden

#5596 - hehe, det har du måske ret i...:)

Det kan være, det hjælper hvis man kender noget til tegneserien, som jeg ikke gør. Men jeg tvivler dog på det. Problemet med dem alle er, at der absolut skal være komiske indslag og one-liners. Det er jeg rigtig træt af.
Gravatar

#5598 filmz-Utyske 14 år siden

Skeloboy (5597) skrev:
Det kan være, det hjælper hvis man kender noget til tegneserien, som jeg ikke gør. Men jeg tvivler dog på det. Problemet med dem alle er, at der absolut skal være komiske indslag og one-liners. Det er jeg rigtig træt af.

Det kommer jo helt an på hvad ens forventninger er.

Hvis man ikke er til superheltetegneserier, så vil det naturligvis ikke hjælpe noget som helst at kende til tegneserierne i forvejen, fordi der er en del af den slags, men det er meget afhængigt af hvilke historier man kigger på.

Batman er jo undergået mange transformationer i sin "karriere" på over 70 år, hvor karakteren startede som en mørk og kompromisløs helt og en modsætning til sin forgænger: Superman og har bevæget sig over at være børnevenlig med sidekick, til ultracampy, tilbage til sine rødder og har endda været mere grum end karakteren oprindeligt var.

Der er jo en verden til forskel på Adam Wests Batman, over Keatons Batman til Bales Batman og når alt kommer til alt, så skal man jo helst ramme en tone i en filmatisering, som skal være tro mod tegneserierne, samtidig med at den helst skal være lidt sin egen stil.

Der er tegneseriefilmatiseringer der sagtens kunne ramme en R-rating, men en filmatisering skal jo helst stille så mange tilfreds som overhovedet muligt og ramme ret bredt, da voksne og børn læser tegneserier.

Der er bestemt plads til forbedring i mange af filmatiseringerne, selv Batman-filmatiseringerne, men der vil være visse ting, som f.eks. one-liners og småfjollede indslag, som vil være en stor del af de oprindelige tegneserier og bliver nødt til at være med, for at være tro mod forelægget, fordi er man ikke det, vil tegneseriefans jo lade være med at se skidtet og det har filmselskaberne ikke råd til. :)

Omvendt er der bestemt også ting i tegneserierne, der slet ikke fungerer i film, f.eks. at alle superhelte har en krop som Arnie og render rundt i kropsnært spandex. :)

Selv var jeg ikke helt vild med Ledgers Joker, men heller ikke The Jacksters Joker - jeg foretrækker noget der ligger imellem de to, altså en figur man ikke er i tvivl om er farlig, men der skal stadig være plads til lidt pruttepuder og store armbevægelser.

Dermed ikke sagt, at jeg nyder alle superheltefilmatiseringer, fordi de to med Fantastic Four, DareDevil og to af Punisher-filmatiseringerne, synes jeg eksempelvis er noget frygteligt bras.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5599 Skeloboy 14 år siden

Tak for uddybningen :) Det skal lige høre med, at jeg heller ikke kan foredrage film som Men In Black og Bad Boys - action med en masse komik.

Selvfølgelig er der undtagelser...
Gravatar

#5600 filmz-Utyske 14 år siden

Well, det er bestemt muligt at finde tegneserier hvor du ikke finder den slags.

Hellboy er f.eks. noget mere seriøs i sin tone i tegneserien, hvor filmens force er, at karakteren er mere menneskelig på mange punkter.

I Superman-universet er der mange grumme historier fra de sidste 30 år, bl.a. en ret fed en med Zod (ham skurken fra Superman II), hvor der ikke er plads til de fjollede indslag.

Batman er en af de mest oplagte, da der findes mange historier fra de sidste 30-40 år, bl.a. "The Dark Knight Returns", "The Long Halloween" og "Arkham Asylum", der er virkelig mørke og trøstesløse.

.. og sådan kan man næsten sige om alle tegneserier, men det kræver selvfølgelig en del arbejde at finde frem til disse historier, hvis man vil undgå det lidt fjollede element.

Selv har jeg jo læst tegneserier siden jeg var 4-5 år gammel og er i dag 36, så jeg har selvfølgelig vænnet mig til tonen over de mange år, men i dag foretrækker jeg selv den mere seriøse tone, afhængigt af hvad jeg læser, selvfølgelig. :)

Skriv ny kommentar: