Gravatar

#5581 evermind 14 år siden

Lord Beef Jerky (5576) skrev:
#5574 Uh, glæd jer til Bio-Zombie... en zombiefilm tilsat asiatisk slapstick. Pisse underholdende. Og jeg er i øvrigt enig med din ven omkring Versus. Men der findes jo 3-4 forskellige cuts, og det kan vel tænkes i har set et af de længere af dem. Jeg synes personligt også de lange cuts er en anelse for lange, og kan bedst li' biografversionen... men either way er det sateme opfindsomt action.

Jeg så Bio-Zombie for nogle år siden og syntes ikke umiddelbart, den var så sjov. Men jeg kan se på Imdb også, at flere har moret sig godt over den, så jeg er skam villig til at lade tvivlen komme den til gode med en bajer i hånden og Z-crewets selskab. Den ryger sgu bare på til en kommende Z-dag, når folk er kommet sig lidt over det asiatiske traume. :)

Det var Director's Cut af Versus. Og ja, der findes åbenbart en endnu længere udgave! :O Men det kunne da være, man skulle prøve at se den korteste ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5582 wimmie 14 år siden

Cujo

Jeg så denne flere gange som barn og synes den var rigtig god og kunne slet ikke lide Skt. Bernhardshunde bagefter ;)
Det må være ca. 18 år siden jeg så den sidst da jeg i sidste uge smed den i bluray-afspilleren med lidt lave forventninger. Af en eller anden grund havde jeg fået bildt mig selv ind at den var lidt B-filmsagtig og middelmådig.
Det var et overraskende positivt gensyn.

Hovedpersonen Donna (Dee Wallace) og hendes søn kører deres bil til en mekaniker der bor godt ude på landet uvidende om at mekanikeren og hans familie ikke er hjemme
mekanikeren selv ligger død hos naboen
. Den eneste der er hjemme er familiens Skt. Bernhardshund Cujo der ellers var så rar, men efter et møde med en flagermus med rabies er den nu knap så flink. Da de prøver at køre derfra igen går bilen død og de er nu fanget i en steghed bil uden vand og drikke og med en meget blodtørstig hund der bare venter på at få en bid eller to af dem.
Første halvdel af filmen handler om den lille familie og deres dagligdag. Faderen har travlt med sit arbejde og bliver kaldt til et akut krisemøde - kort efter at han finder ud af at konen har en affære med en fælles ven.
Sønnen Tad kæmper med at overkomme frygten for monstre i skabet og under sengen - en problemstilling som Stephen King er mester til at beskrive i sine romaner. I filmen her gælder det for den lille dreng om at slukke lyset på kontakten ved døren og komme hen i sin seng hurtigt nok til at monstrene ikke får kløerne i ham :)
2. halvdel foregår i den glohede bil hvor mor og søn desperat kæmper for at overleve dehydrering og glubsk dræberhund - med nogle meget intense scener og gode chokeffekter. Filmen er fantastisk i al sin enkelhed - her er ingen CGI-hunde og special effects - bare en rigtig klam og led hund smurt ind i blod, mudder og fråde - nammenam ;)

Filmen er uden tvivl én af de bedre Stephen King-filmatiseringer. Den er tro over for bogen - lige undtagen
slutningen hvor drengen dør i bogen men overlever i filmen. I kommentarsporet fortæller instruktøren om hvordan mange mente at dette var en af Kings mest dystre fortællinger - netop fordi der ingen overnaturlige elementer var - og mange folk kunne simpelthen ikke bære at den lille dreng skulle dø til sidst; det blev simpelthen for mørkt for dem.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5583 Skeloboy 14 år siden

Skammen, 1968
Har ikke så meget at sige til den, andet end WW2-dramaet er fantastisk. Jan og Eva bor på en lille øl under WW2, og her prøver de at få det bedste ud af det. Men hele deres verden bliver rystet godt igennem, da øen bliver angrebet.

Bergmans menneskelige forståelse og måske nok Liv Ullmanns bedste præstation giver tilsammen en af Bergmans bedste.

9/10
Og en plads på nr. 210 på TOP250

Dermed kommer Bergman op på 5 film på min TOP250...kun overgået af Kubrick med 6 film. Og her er de rangeret
Gravatar

#5584 Bony 14 år siden

Skeloboy (5583) skrev:
Jan og Eva bor på en lille øl under WW2

Det var ellers smart, så er der nemlig ikke så langt når de er tørstige. ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5585 Skeloboy 14 år siden

#5584 - hehe...den havde jeg ikke lige set :)
Gravatar

#5586 Muldgraver 14 år siden

Mange tak. Jeg så den også, men havde ikke lyst til at gøre opmærksom på to stavefejl på så kort tid, lidt for smart-agtigt tror jeg jeg troede. Men Skeloboy, lad venligst være med at rette fejlen, den er så dejlig.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#5587 Skeloboy 14 år siden

#5586 - det er også for sent nu :)
Gravatar

#5588 Muldgraver 14 år siden

Dejligt :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#5589 Bony 14 år siden

ealp (5580) skrev:
Den her scene er jo også bredt kendt som et af filmhistoriens største øjeblikke.

Hahaha, lige netop den scene var vi også flade af grin over. Den flue der sidder i panden på ham giver også lige lidt ekstra krydderi til scenen. Seriøst, den film er bare for sej! :-D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5590 evermind 14 år siden

Tak for anmeldelsen, wimmie, jeg ser frem til at se Cujo ved lejlighed. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: