Gravatar

#5621 filmz-Utyske 14 år siden

#5620 -

Men en overordnet generalisering skal vel også have lidt grobund i virkeligheden, eller..? :)

Indtil videre, er det jo ikke lykkedes at spytte en eneste spilfilmatisering ud, der kommer i nærheden af den succes som en stor del af superheltefilmene har nydt, herunder Burtons og Nolans Batman-film, Donners Superman og X-Men filmene.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5622 wimmie 14 år siden

Crazy Heart

En ganske fin lille film med en suveræn Jeff Bridges; det er uden tvivl ham der gør filmen så god som den er.
Jeg har lige afsluttet bogen der (som bøger oftest er) er meget bedre end filmen. Filmen føles desværre en smule forhastet - især i forholdet mellem Jeff Bridges og Maggie Gyllenhaal. Jeg faldt ikke helt for den kærlighedshistorie.
Ellers følger den såmænd bogen ganske godt - bortset fra slutningen som man må sige er en hel del anderledes end i bogen. Desværre er den ikke helt så troværdig i filmen.
I bogens slutning falder Bad tilbage i alkoholen og de gamle vaner og ender med at ligge i en grøft med en flaske whiskey i heftigt regnvejr efter at hans bil brænder sammen "in the middle of nowhere" - denne uvished om hans skæbne gør slutningen ret fed og ret trist, og det var ret mærkeligt at se denne helt anderledes slutning som filmen havde

Og så har Hollywood for en gangs skyld skruet ned for dramet i forhold til bogen - det plejer ellers at være omvendt.

Men en ganske god og stemningsfuld film - jeg havde aldrig troet at jeg skulle se irske Colin Farrell som amerikansk countrysanger, men han gør det rigtig godt. I det hele taget er skuespillet suverænt fra alle sider :)

4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5623 Skeloboy 14 år siden

#5622 - men hvad er karakteren, hvis du ser helt bort fra bogen?
Gravatar

#5624 Twister 14 år siden

Nu bliver jeg simpelthen lige nødt til at give mit besyv med i superheltebølgen:

Hellboy: 7/10
Hellboy 2: 7/10

X-Men 1: 6/10
X-Men 2: 8/10
X-Men 3: 6/10
X-Men Origins - Wolverine: 5/10

Spider-Man 1: 7/10
Spider-Man 2: 7/10
Spider-Man 3: 6/10

Superman: The Movie : 9/10
Superman 2: 8/10
Superman 2: The Richard Donner Cut: 7/10
Superman III: 5/10
Superman IV: 3/10
Superman Returns: 7/10

Iron Man: 7/10
Iron man 2: 6/10

Hulk: 6/10
The Incredible Hulk: 7/10

Fantastic Four: 5/10
Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer: 5/10

Batman: 9/10
Batman Returns: 8/10
Batman Forever: 5/10
Batman & Robin: 2/10
Batman Begins: 8/10
The Dark Knight: 9/10

Catwoman: 2/10

Daredevil: 6/10
Elektra: 4/10

The Punisher: 5/10
Punisher Warzone: 3/10

Blade: 7/10
Blade II: 6/10
Blade - Trinity: 2/10

Kick-Ass: 7/10
The Phantom: 5/10
The Shadow: 6/10
Spawn: 5/10
Ghost Rider: 4/10
Steel: 3/10
Watchmen: 9/10

For at opsumere: de absolut bedste superhelte film er for mig:
- Watchmen som med sin utroligt flotte udførelse simpelhen er en sand nydelse at se på.
- Superman: The Movie der simpelthen bare ER filmen om Superman. Fantastisk eventyr og en utroligt velcasted Reeve i hovedrollen
- The Dark Knight: Sublim film både story mæssigt såvel som skuespillermæssigt. Det tekniske er også i særklasse.
- Batman: Tim Burtons Batman er for mig den bedste Batman film der nogensinde er blevet lavet. Den vinder over The Dark kNight grundet dens super fede atmosfære som er mere Batman agtig end noget andet jeg før har set.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5625 Lord Beef Jerky 14 år siden

Vi mangler sgu da også Rocketeer! Men det er mange år siden jeg har set den, så jeg kan ikke engang give den en karakter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5626 filmz-Utyske 14 år siden

#5625 -

Det gør vi nemlig! Det er ikke så længe siden jeg har set den og jeg har givet den 7/10 på IMDb, kan jeg se. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5627 Batsy 14 år siden

Min menning om superhelte filmene

Hellboy 4/6
hellboy 2, en del bedere film og får en halv stjerne mer 4,5/6

Fantastic four 1-2 - 1-2/6
X-men 1-2-3, alle sammen er- 4/6

The hulk- 4/6

the incredible hulk- 4/6

Spider man, 4/6

Spider man 2, 5/6

spider man 3, 3-4/6

Batman 1989 5/6 en rigtig god film som er tro med batman og jokeren!

batman returns 5/6

Batman forever 3-4/6

Batman og robin- Det er jo det dårligste makværk så hellere fantastic four! 0/6

Batman begins 6/6 Dejligt at Nolan reddede batman fra makværk til mesterværk

The dark knight 5-6/6 RIGTIG GOD 2'ere

Elektra- 1/6 FØJ

Daredevil 3/6

The spirit 3/6 meget mærklig film!

Blade 4/6
Blade II 4/6
Blade trinity 1/6 føj!

Iron-man 5/6 marvels fedeste helt!
Iron man 2- 4/6 Knap så fedeste helt d:

Kick ass 6/6

Watchmen 6/6

Ghost rider 4/6 meget undervuderet film! selvom dens plot er sku en tynd kop kaffe! (har aldrig smagt det btw)

I like action btw d:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5628 Åkepool 14 år siden

Skeloboy (5604) skrev:
og så spørger I sikkert: "hvad skal man bruge det til?" Ikke en skid, keder mig bare på arbejdet...

Det er sguda fedt. Jeg sad selv og tænkte på at regne mit gennemsnit ud, så fedt at du lige gør det for os alle (indtil da).

Vi burde lave en tråd kun til emnet, hvor vi giver karakterer til alle superheltefilm og så står du for gennemsnit ;)

Jeg skal dog lige se/gense en del titler, for at kunne lege helt med.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5629 BN 14 år siden

Jeg vil også være med. ;-)

Jeg er generelt IKKE særlig begejstret for superhelte-genren, men synes ikke desto mindre, der er lavet nogle gode og meget vellykkede af slagsen.

Min bedømmelse af diverse superheltefilm (Jeg har frasorteret de film, som jeg ikke har set.):

X-Men 1: 7/10
X-Men 2: 7/10
X-Men 3: 6/10

Spider-Man 1: 9/10
Spider-Man 2: 9/10
Spider-Man 3: 8/10

Superman: The Movie : 5/10
Superman 2: 5/10
Superman III: 3/10
Superman IV: 3/10

Iron Man: 5/10

Hulk: 4/10

Fantastic Four: 5½/10
Fantastic Four - Rise of the Silver Surfer: 5½/10

Batman: 9/10
Batman Returns: 7/10
Batman Forever: 5/10
Batman & Robin: 1/10
Batman Begins: 10/10
The Dark Knight: 10/10

Daredevil - Director's Cut: 6/10

Blade: 2/10

The Phantom: 7/10
The Shadow: 5/10
Watchmen: 5½/10

Rocketeer: 7/10
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5630 filmz-Utyske 14 år siden

BN (5629) skrev:
Darkman: 6/10

Den falder ikke helt ind under kategorien, vil jeg mene, da den jo ikke er baseret på en tegneserie, som de andre er. :)

Skriv ny kommentar: