Gravatar

#5631 BN 14 år siden

Utyske (5630) skrev:
Den falder ikke helt ind under kategorien, vil jeg mene, da den jo ikke er baseret på en tegneserie, som de andre er. :)

Og ud røg den! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5632 Lord Beef Jerky 14 år siden

Her er to mere:

Ichi The Killer - 10/10 (jaja, guilty pleasure)
From Hell - 5/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5633 evermind 14 år siden

Men nogle steder står der bare superheltefilm (hvorunder f.eks. The Incredibles og Unbreakable også ville høre), andre steder superheltefilmatiseringer. Så forvirringen er forståeligt.

Darkman er i øvrigt en skøn, lille film - lidt overset, synes jeg. :)

EDIT: Ichi the Killer og From Hell falder vel så endda ind under det endnu bredere begreb tegneseriefilmatiseringer ...? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5634 Lord Beef Jerky 14 år siden

Men hov, From Hell er naturligvis ikke en superheltetegneseriefilmatisering.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5635 filmz-Utyske 14 år siden

evermind (5633) skrev:
Men nogle steder står der bare superheltefilm (hvorunder f.eks. The Incredibles og Unbreakable også ville høre), andre steder superheltefilmatiseringer. Så forvirringen er forståeligt.

Nå ja, men listerne opstod jo af snakken mellem Skelo og jeg omkring tegneserier og superhelte på sidste side. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5636 Lord Beef Jerky 14 år siden

evermind, well... Ichi The Killer passer vel præcis ligeså godt som f.eks. Kick-Ass i denne sammenhæng. I både filmen og tegneserien anses han som værende en superhelt uden superkræfter... men ja, From Hell var jeg bestemt for hurtig på aftrækkeren med.

I øvrigt har jeg startet en superhelttegneseriefilmatiseringstråd, da det tager alt for meget overhånd for pointen med denne tråd =)
Gravatar

#5637 evermind 14 år siden

Points taken, guys. :)

Jeg har ikke læst Ichi-tegneserien, men husker ham ikke som nogen superhelt fra filmen - mere sådan en slags psykopatninja -type. Men det er godt nok også en del år siden, jeg har set den ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5638 wimmie 14 år siden

Skeloboy> Jeg ved det ikke helt - sikkert stadig på 4/6 - måske 4,5 - jeg synes stadig at forholdet mellem de 2 hovedpersoner virker lidt forhastet og en anelse utroværdigt...men om min mening er farvet af at jeg ved hvor meget energi bogen bruger på netop at understrege hvordan 2 så forskellige personer kan falde for hinanden, ved jeg ikke...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5639 Lord Beef Jerky 14 år siden

Session 9 (4/6) - havde lidt glemt filmen, og da en kammerat netop havde lånt den, og ikke snakket særlig godt om den, måtte jeg lige gense den. Jeg synes dog stadig det samme: banal historie med forudsigeligt twist, men stemningen gør hele forskellen... den er helt fantastisk!

Badlands (4/6) - endelig fik jeg set den! The Thin Red Line er blandt mine absolut favoritfilm, så det er på tide, at jeg fik set noget tidligt Mallick. Aner ikke hvad jeg havde forventet, men dette er en virkelig unik og sær film. Den er næppe så smuk og gribende som The Thin Red Line, tilgengæld er den spækket med mindeværdige scener, og jeg grinte nu højlydt flere gange.
Gravatar

#5640 Kruse 14 år siden

#5639: Kun 4 ud af 6 til Badlands?! Pfff, du må have spist søm. Den er minimum til en 5/6 :)

Hey, I found a toaster.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: