Gravatar

#5651 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg synes ellers det er fedt når de gamle klassikere bliver genudgivet på det store lærred. Så dem der ikke har haft mulighed for det, kan se det der.

Det vil sige mig, men jeg har desværre hverken tid eller råd til det. Ville også gerne have set "The Social Network" på tirsdag, men kan desværre heller ikke det.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5652 Highland Park 14 år siden

Locke (5650) skrev:
Nu ejer jeg faktisk kun filmene på DVD, men jeg har læst at blue ray versionerne er grumsede med støj (Nogen der kan verificere dette?).

Her: http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/godfather...

Du har, desværre, fuldstændig ret. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5653 misuma 14 år siden

Begyndte på den amerikanske sitcom Community i går aftes. Der er lidt længere mellem grinene end jeg havde håbet på, men når replikkerne rammer plet grines der igennem og jeg kan endda finde på at spole tilbage og gense sekvensen. 8/10

Desuden er det gabske spass at gense Chevy Chase i nyere film.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5654 Tommy Kristensen 14 år siden

Jeg var ligeledes inde og se Godfather i 4K i går - og var ikke imponeret. Jeg synes i den grad at filmens ringe "tekniske kvalitet" blev udstillet.

Jeg ved det har været et arbejde uden lige at få restaureret filmen, så den kunne bestå mange år endnu. Superfedt. Desværre var det materiale de havde til rådighed ikke lige helt så godt. Det hjælper så heller ikke at Gordon Willis og Coppola vælger at skyde filmen som de gør - masser af scener kan man nu se, er piv-uskarpe - og desværre også fyldt med "støj" pga filmen det er skudt på.
Gravatar

#5655 Skeloboy 14 år siden

Smukke Mennesker, 2010

Smukke Mennesker er så absolut en hæderlig debut. Jeg tænkte på tre inspirationskilder, da jeg så den: Happiness af Todd Solondz - de bizarre og perverse seksuelle lyster, Simon Staho, fordi Mikkel Munch gerne udstiller sine personer, og Little Children. Sidstnævnte kan jeg nok ikke forklare så godt, men den handler også om seksualitet og er en flettefortælling. Men er alle de inspirationskilder så en dårlig ting? Absolut ikke, for filmen har helt klart sit eget særpræg. Den er ganske nådesløs, og det meste af tiden, og i starten tænker: det her kan kun blive noget af det bedste danske. Skuespillet er i top og manuskriptet har den rette mængde af tragiske hændelser, tåkrummende scener og god slutning. Men Mikkel Munch er en anelse for pæn og filmen er en anelse for kold. Den føles lige i overkanten for lang på trods af sine 1½ time. Men det er uden tvivl den mest interessante dansk film i et stykke tid.

7/10
Gravatar

#5656 Lord Beef Jerky 14 år siden

God Bruce Willis aften med vennerne:

The Last Boyscout (4/6) - Fantastiske one-liners og en ekstremt og evig cool Willis blandet med dejlig rå action. Mange gode grin undervejs og fremragende underholdning.

Last Man Standing (4/6) - Sikkert mandens mest undervurderede film. Måske en anelse for langtrukken men ganske stemningsmættet og spækket med all-out skydesekvenser.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5657 evermind 14 år siden

#5656 Fede film! :)

Er kombinationen i øvrigt tilfældig, eller ejer du BD'en med de to?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5658 Lord Beef Jerky 14 år siden

Det var en kammerat, det havde købt BD'en... godt spottet i øvrigt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5659 evermind 14 år siden

#5658 Jeg kunne huske det, fordi den har været i mine egen overvejelser. :) Var der godt billede og lyd på den?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5660 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg er ikke den bedste at spørge ang. den slags. Billedet er dog KLART bedre på BD'en af Last Man Standing fremfor DVD'en... der var nogle få grynede scener undervejs, men jeg har endnu ikke set en BD-film, hvor jeg ikke syntes at billedet stod klart. Filmene blev set uden surround, så lyd er lidt svær at bedømme.

Skriv ny kommentar: