Jeg har kun hørt rosende ord om denne film, men ingen vil rigtigt ud med hvad den handler om, på coveret står der "This is not a love story. This is a story about love." Jeg har tænkt i over 2 dage på hvad der menes med det, men først når man har set filmen til ende, forstår man citatet. Denne film må så være min 7 film med Joseph Gordon-Levitt hvis man tæller hans bitte miniroller med, og han overrasker mig for hver gang jeg ser ham, han er også grunden til at jeg købte filmen, da selve alt det med kærligheds temaet ikke fangede mig, men jeg tog fejl. Jeg kan især utrolig godt lide den måde filmen er filmet på, med at man følger ham og hans verden hans følelser som de viser så godt, fx musical, film, tegninger og musik. Den eneste kritik jeg har er at den springer alt for meget mellem dagene i starten før man fatter det, og lige pludselig er filmen slut. Humoren er tilpas hverken for meget eller for lidt. Man sidder og forudsiger hvad der sker, og det sker, men så efter det sker der noget uventet i samme scene, som man ikke havde forudsiget, og det er der humoren kommer ind for det meste.
5/6
Paranormal Activity
En film der har været en del diskutioner om den var god eller dårlig, og som især er blevet sammenlignet med The Blair witch project. Jeg blev utrolig poitiv overrasket, for jeg havde regnet med at den ville være ligesom The Blair witch project, men tog fejl "igen" i The Blair witch project så man ingenting ske udover at der var flyttet rundt på nogle ting som ikke var der inden de gik i seng, men her ser man tingene ske, og det er på en måde ret overbevisende mest fordi den måde det er filmen på, men også at der er ingen baggrundsmusik, det er kun lyde af "hvad det nu end er" man hører. Jeg kan godt lide at de starter langsomt og sætter tempet op jo længere man kommer ind i filmen, ligesom efter min mening som en rigtig gyser skal være. Jeg er utrolig glad for at de ikke brugte den alternative slutning, den ville ikke give nogen mening, med alt det man har oplevet i filmen, og jeg glæder mig til at se 2eren, håber den følger en anden familie, men samtidigt have en forbindelse til den første film.
4-5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg siger topkarakter til Summer og 4/6 til Paranormal Activity. Din kritik overfor 500 Days Of Summers narrativ er jeg dog uforstående overfor. Der er en glimrende rød tråd, der går i spænd med filmens dramatiske kurve, og så er det jo dejligt, at man har valgt at eksperimentere lidt med formen. For mig fungerede det i hvert fald fremragende.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ja, jeg var nu også vild med måden 500 Days of Summer sprang rundt i tid - det var fedt og anderledes i stedet for den sædvanlige kronologiske rækkefølge :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Det var nu heller ikke under hele filmen, bare lige starten der forvirrede mig lidt, da jeg ikke helt var klar over hvad de tal betød, og hvorfor de sprang i tid fordi man ikke kendte deres forhold helt, men først inde i midten af filmen har man mere fornemmelsen af hvordan deres forhold er også forstår man bedre starten.
Det er jo det der er genialt! Ingen lange forklaringer og en helhed der først forstås senere. Det er da rart, at have lidt at arbejde med fremfor det hele bliver udpenslet fra starten af. Der skal jo helst være nogle overraskelser undervejs.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ja men nogle kunne lade sig friste til at slukke hvis de ikke fatter en dyt af det der sker. OG jeg kan ikke huske noget som helst fra starten kun første gang de mødes kom jeg først rigtigt ind i filmen. Jeg ville ikke kalde det genialt, mere et sats og nyt, som virker hos nogen, mens andre bare vil blive forvirret.
Nu er det heller ikke sådan, at filmen forsøger at please størstedelen. Det er en lille indie film med en fin stemning og et glimrende budskab, som netop finder målgruppe i mindretallet. Hvis folk er forvirrede og slukker af samme grund, så må de jo om det, og smutte i blockbuster og finde deres generiske store Hollywood produktioner.
Der er heller ikke meget at finde om handlingen på coveret, og hvis man ikke har set den før så ville man tro at det bare var en romantisk film, istedet for en dramatisk komedie om kærlighed, den kan sagtens også bruges som komedie, men skulle efter min mening bare laves sådan at man husker den, i stedet for at man skal se den flere gange kun for at forstå starten.
Jeg synes ikke film skal sættes i så fastlåste rammer, og er fuldkommen ligeglad med cover og genre. Jeg har helt droppet at se trailere, fordi jeg genre vil have så få forventninger og så lidt viden om en film inden jeg ser den. Om man skal se en film 1 eller 10 gange før man fatter den, er for mig også ligegyldigt... bare den er god.
#5701 MOVIE1000 14 år siden
Jeg har kun hørt rosende ord om denne film, men ingen vil rigtigt ud med hvad den handler om, på coveret står der "This is not a love story. This is a story about love." Jeg har tænkt i over 2 dage på hvad der menes med det, men først når man har set filmen til ende, forstår man citatet.
Denne film må så være min 7 film med Joseph Gordon-Levitt hvis man tæller hans bitte miniroller med, og han overrasker mig for hver gang jeg ser ham, han er også grunden til at jeg købte filmen, da selve alt det med kærligheds temaet ikke fangede mig, men jeg tog fejl.
Jeg kan især utrolig godt lide den måde filmen er filmet på, med at man følger ham og hans verden hans følelser som de viser så godt, fx musical, film, tegninger og musik.
Den eneste kritik jeg har er at den springer alt for meget mellem dagene i starten før man fatter det, og lige pludselig er filmen slut.
Humoren er tilpas hverken for meget eller for lidt. Man sidder og forudsiger hvad der sker, og det sker, men så efter det sker der noget uventet i samme scene, som man ikke havde forudsiget, og det er der humoren kommer ind for det meste.
5/6
Paranormal Activity
En film der har været en del diskutioner om den var god eller dårlig, og som især er blevet sammenlignet med The Blair witch project.
Jeg blev utrolig poitiv overrasket, for jeg havde regnet med at den ville være ligesom The Blair witch project, men tog fejl "igen" i The Blair witch project så man ingenting ske udover at der var flyttet rundt på nogle ting som ikke var der inden de gik i seng, men her ser man tingene ske, og det er på en måde ret overbevisende mest fordi den måde det er filmen på, men også at der er ingen baggrundsmusik, det er kun lyde af "hvad det nu end er" man hører.
Jeg kan godt lide at de starter langsomt og sætter tempet op jo længere man kommer ind i filmen, ligesom efter min mening som en rigtig gyser skal være.
Jeg er utrolig glad for at de ikke brugte den alternative slutning, den ville ikke give nogen mening, med alt det man har oplevet i filmen, og jeg glæder mig til at se 2eren, håber den følger en anden familie, men samtidigt have en forbindelse til den første film.
4-5/6
#5702 wimmie 14 år siden
Enig i din vurderinger af begge film :)
Gode anmeldelser.
#5703 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5704 wimmie 14 år siden
#5705 MOVIE1000 14 år siden
#5706 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5707 MOVIE1000 14 år siden
Jeg ville ikke kalde det genialt, mere et sats og nyt, som virker hos nogen, mens andre bare vil blive forvirret.
#5708 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5709 MOVIE1000 14 år siden
#5710 Lord Beef Jerky 14 år siden
Jeg synes ikke film skal sættes i så fastlåste rammer, og er fuldkommen ligeglad med cover og genre. Jeg har helt droppet at se trailere, fordi jeg genre vil have så få forventninger og så lidt viden om en film inden jeg ser den. Om man skal se en film 1 eller 10 gange før man fatter den, er for mig også ligegyldigt... bare den er god.