Gravatar

#1141 wimmie 15 år siden

Yay, har glædet mig så længe til den film nu :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1142 Highland Park 15 år siden

#1141: Også her. Det er slet ikke til at holde ventetiden ud længere! Med al den voldsomt positive omtale kan den næsten ikke skuffe! :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1143 Bobby Singer 15 år siden

# 1141 og 1142: Hvad med mig, jeg glæder mig da også sindssygt meget!?! Men hov da, nu kom jeg pludselig i tanke i om, at jeg skal ind se den her den 15. ;P

Danser en lille glædesdans. :D
Idjit
Gravatar

#1144 Highland Park 15 år siden

Castiel (1143) skrev:
Danser en lille glædesdans. :D

Danser en lille misundelsesrumba. :/
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1145 Bobby Singer 15 år siden

# 1144: gnæk gnæk ;)
Idjit
Gravatar

#1146 Bobby Singer 15 år siden

Spider-Man 2

Batman go home!

Fik genset Spider-Man 2 i aften og den var faktisk endnu bedre end jeg huskede den. Alt det der ikke fungerede i 1'eren, fungerer i 2'eren og mere til. Peter Parker er en meget mere interessant person i denne omgang. Peter der skal vælge mellem livet som superhelt, men så give afkald på hans liv kærlighed, eller livet som Parker, der indebærer alt det, han ellers måtte droppe, er mildest talt yderst spændende. Ikke bare er det godt skrevet, spillet og instrueret, men det er også en følelse man kan relatere til, hvem har ikke på et eller andet tidspunkt i deres liv været i tvivl om hvem de skal være?

En stor hyldest skal også lyde til Alfred Molina, der er intet mindre end fremragende som Doktor Octavius. Han er en af de mest mindeværdige skurke jeg nogensinde har set på film, fuldt ud på højde med Hans Gruber, Heath Ledger's Joker og Scar fra Løvernes Konge. Doc Ock er en af den sjældne slags skurke som besidder en tragisk side, for man føler for ham selv om han er den onde. Han er ufrivilligt fanget i sin egen krop, som nu bliver styret af de faretruende mekaniske arme. Jeg føler for Octavius på samme måde, som jeg gjorde for Frankenstein, folk der ser ham løber skrigende bort og dømmer ham som ond, og vi kan egentlig godt forstå dem, for han ser ikke særlig venlig ud, men inderst inde ved vi jo godt, at han ikke vil dem noget ondt og derfor føler vi for ham. Octavius gør dog onde gerninger, men et sted inderst inde er der stadig et gram af godhed og visheden om, at han ikke valgte at blive som han er, gør bare det hele endnu mere tragisk.

Selve computer animationen af Spider-Man er også blevet meget bedre denne gang. Man føler virkelig, at man svinger sig i mellem storbyens højhuse. Igen bliver jeg nødt til at nævne Doktor Octavius og hans mekaniske arme. De er simpelthen fremragende lavet og det er noget af det mest vellykkede cgi arbejde, jeg har set siden Steven Spielberg vækkede dinosaurerne til live i Jurrassic Park og John Connor blev jaget af den frygtindgydende T-1000 i T2.

Jeg er blæst fuldstændig omkuld. Spider-Man 2 er ikke bare en af de bedste superhelte film nogensinde lavet, det er også en af de bedste action film nogensinde lavet, med både hjerne og hjerte. Godt gået Sam Raimi!

6/6
Idjit
Gravatar

#1147 Kiksmann 15 år siden

Out for a kill

Vores allesammens Steven Seagal er professor Robert Burns, en højt respekteret arkæolog med speciale i kinesisk kunstskatte.
Under en ekspedition til Kina, forsøger den kinesiske mafia at smule narko ud med kunst skattene. Desværre for vor helt tro kineserne at det er professoren som er banditten. Men heldigvis slipper de ham fri, fordi deres amerikanske broder beder dem gøre det. Men den kinesiske mafia, har uheldigvis for dem, dræbt professorens assistent, og nu er han pisse sur. Han bestemmer sig for at finde ud af hvem der laver gæk med ham. Men nu er den kinesiske mafia ikke bare nogen man sådan lige tager fusen på, så de nakker hans kone, og håber de også ham. Men den gode professor overlever og se sin kone brænde op, manner hvor er han bare sur nu.
På bedste Seagal vis udrydder professoren (som viser det sig ikke helt er en professor uden evner) hele den kinesiske mafia. Og heldigvis er der ikke en eneste af den onde banditter som er i stand til at matche hans fantastiske kampevner, han smider dem rundt men han brøler: Jeg er tungmetals arbejder og hedder Tove.
Til sidst er professorens hævnlyst stillet, og han har vist fået sig en ny kæreste med i købet samtidigt. Film slut.

Jeg aner ikke om jeg skal skrige eller græde. Jeg må indrømme at jeg ikke har set en Seagal film længe. Mener den sidste jeg så var The Patriot, den blev vist på TV2. Men mange gøjemøg skal man også lede efter længe.

Der er nogen punkter som jeg bare ikke fatter:

Hvorfor går manden rundt i jakker som ser ud som om de er for små, han ligner en mand med bodega mave?

Har han bodega mave? Eller er det rødvins mave?

Hvorfor mumler han hele tiden? De havde faktisk ikke behøvet at lave den i 5.1, da der ikke er en chance for at hører hvad det er han mumler uden undertekster.

Kan han ikke løbe mere? Han går hele tiden så stift i den film, at jeg troede han havde en l*** i sine bukser.

Har han bare dårlig tøj smag? Enten har en lilla kinesisk jakke på, eller en blå med guld blonder?

Hvorfor skal han fremstå som usårlig? Er der forresten noget galt med hans ansigt? Det så ens ud hele filmen igennem.

Jeg syntes at filmen er så dårlig at den er helt uden for den normale karakterskala, den er ikke engang en B-film, det vil være at fornærme de film som ligger der. Tror vi skal omkring Z eller en Å-film, så slemt er det.

Mine gode minder om Kapring på åbent hav, ja de fes vist med denne her. Så filmen skal klart have karakteren et stort 00 det har den fortjent.

0/0
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#1148 El vez 15 år siden

0/0, er det ligesom 6/6? :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#1149 Bony 15 år siden

#1148 - Det sad jeg også og tænkte. Karakteren nul ud af nul mulige, er vel topkarakter? Haha..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1150 Kiksmann 15 år siden

El vez (1148) skrev:
0/0, er det ligesom 6/6? :)

hehe en mindre tæste fejl der skulle have stået 0/6, men tak for at du lige fik gjort opmærksom på det :)

Bony (1149) skrev:
#1148 - Det sad jeg også og tænkte. Karakteren nul ud af nul mulige, er vel topkarakter? Haha..

ja der gives ikke større bundkarakter :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: