Jeg ville have undgået filmen fordi jeg hader kærlighed/romantiske film, og jeg da der stod komedie bag på coveret regnede jeg med at det var en af de dersens dårlige romantiske komedie, og de får absolut ingen chance hos mig, så derfor havde jeg ingen forventninger til filmen, men i starten blev jeg ikke nysgerrig efter at se mere, fordi jeg ville forstå starten, men så begyndte de hastigt at skifte frem og tilbage i tiden og man anede ikke helt om hvad de havde oplevet først, eller senere, det er først når man forstår sammenhængen længere inde i filmen, men til den tid havde man glemt starten fordi, man spekulerede for det meste hele tiden over at det ikke gav nogen mening.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Genså Green Street Hooligans for 5. gang. Den holder stadig.
Jeg interesserer mig ikke for fodbold, men denne her film er rå, barsk og den rørte mig dybere end de fleste film gør. Desuden har jeg et soft spot for Elijah Woods figur som gennemgår en forvandling som jeg sommetider, i dybeste hemmelighed, gerne vil vove mig ud i. 5/6
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at se Gladiator. Og jeg blev ikke skuffet. Extended udgaven er 170 min. lang, hvilket jeg normalt ikke kan holde til, men i dette her tilfælde var jeg underholdt i hvert minut, så tiden fløj afsted. Især Joaquin Phoenix spiller sindsygt dragende i sin rolle som den enormt sindsyge og mistroiske Commodus. Jeg mener helt klart at det er ham der stjæler filmen med sit skuespil. Dog spiller Russel Crowe også godt, men slet ikke i nærheden af Joaquin Phoenix.
Filmen for 5/6
Glæder mig til at se disc to, som er med ekstra materiale idag.
Splice - Ikke den gode oplevelse jeg håbede på, men mine forventninger lå også et helt andet sted end hvor filmen bar mig hen. Dog blev min sympati rykket uventet hvilket jeg bød velkommen med åbne arme, desværre var det ikke nok til at redde filmen fra en middelmådig karakter...3/6
Last Chance, Harvey Dustin Hoffmann og Emma Thompson spiller overfor i hinanden i en lille romantisk film. Emma Thompson er Kate Walker, der har glemt at finde en mand, og hendes mor presser hele tiden på. Dustin Hoffmann er Harvey Shine, en aldrende mand, der er tæt på at blive fyret . Han skal til England til sin datters bryllup, men her føler sig han ikke velkommen. Tilfældigt møder han Kate, og vi har en klassisk kærlighedshistorie, som ikke kører så meget på den overdrevne romantik. I stedet er det et stykke stille og varm drama med to ældre personer.
Når man har været i selskab med de to i 1½ time, er man ikke blevet udfordret, og filmen kan heller ingen skade gøre. Men man har hygget sig helt gevaldigt, og humøret er blevet en tand bedre. På trods af et par lidt irriterende momenter i historien, så er det en god og anbefalelsesværdig film.
The Life Aquatic with Steve Zissou, 2004 Blec utrolig skuffet af denne film. Med et supercast og Wes Anderson(hvor jeg dog kun har set Fantastic Mr. Fox, men har ellers hørt meget godt). Men på trods af Bill Murray og rigtig fede ideer, så kommer filmen aldrig rigtig i gang, og man halvkeder sig fra starten.
Der er masser af finurligheder og herligheder i filmen, men det er bare ikke udført særlig godt. Skuespillet er dog helt fantastisk og nogle af løjerne er sjove, skæve og geniale...men det holder ikke hele vejen igennem, og humoren er ramt ved siden af min smag. Men trods alt...
Igennem 9 dejlige sæsoner har jeg fulgt Doug og Carrie Heffernan gennem tykt og tyndt og det har været en sand fornøjelse fra start til slut. Respekt til David Litt og Michael J. Weithorn for at have skabt en Sitcom som faktisk er sjov, i modsætning til at det andet ragelse der bliver produceret, og til tider en smule rørende. Det var altid hyggeligt at være i selskab med Doug, Carrie, Arthur, Spencer, Deacon, Kelly, Danny og jeg kunne blive ved.
Der er vel egentlig ikke så meget mere at sige end:
[url= for the ride[/url]
12/6
Hørt! Er helt enig i hvad du har skrevet og i din bedømmelse. :)
Og tak for en herlig tribute-video. Den kan man jo ikke blive andet end i godt humør af. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#5711 MOVIE1000 14 år siden
#5712 misuma 14 år siden
Jeg interesserer mig ikke for fodbold, men denne her film er rå, barsk og den rørte mig dybere end de fleste film gør. Desuden har jeg et soft spot for Elijah Woods figur som gennemgår en forvandling som jeg sommetider, i dybeste hemmelighed, gerne vil vove mig ud i. 5/6
#5713 knipsknips 14 år siden
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at se Gladiator. Og jeg blev ikke skuffet. Extended udgaven er 170 min. lang, hvilket jeg normalt ikke kan holde til, men i dette her tilfælde var jeg underholdt i hvert minut, så tiden fløj afsted.
Især Joaquin Phoenix spiller sindsygt dragende i sin rolle som den enormt sindsyge og mistroiske Commodus. Jeg mener helt klart at det er ham der stjæler filmen med sit skuespil. Dog spiller Russel Crowe også godt, men slet ikke i nærheden af Joaquin Phoenix.
Filmen for 5/6
Glæder mig til at se disc to, som er med ekstra materiale idag.
#5714 Batsy 14 år siden
Som The dark Knight, Batman, Spiderman 1-2, og gladiator osv
eller er det bare mig d:
#5715 misuma 14 år siden
#5716 Sweetiebellefan 14 år siden
Stephen Chow's Kung Fu parodi var Golden Globe nomineringen værd for bedste udenlandske film.
10/10
Skunk Fu!
Irsk tegnefilmsserie på ti minutter med kampsports komik, der blev vist på Cartoon Network for snart fem år siden.
10/10
#5717 Skeloboy 14 år siden
Dustin Hoffmann og Emma Thompson spiller overfor i hinanden i en lille romantisk film. Emma Thompson er Kate Walker, der har glemt at finde en mand, og hendes mor presser hele tiden på. Dustin Hoffmann er Harvey Shine, en aldrende mand, der er tæt på at blive fyret . Han skal til England til sin datters bryllup, men her føler sig han ikke velkommen. Tilfældigt møder han Kate, og vi har en klassisk kærlighedshistorie, som ikke kører så meget på den overdrevne romantik. I stedet er det et stykke stille og varm drama med to ældre personer.
Når man har været i selskab med de to i 1½ time, er man ikke blevet udfordret, og filmen kan heller ingen skade gøre. Men man har hygget sig helt gevaldigt, og humøret er blevet en tand bedre. På trods af et par lidt irriterende momenter i historien, så er det en god og anbefalelsesværdig film.
7/10
#5718 Skeloboy 14 år siden
Blec utrolig skuffet af denne film. Med et supercast og Wes Anderson(hvor jeg dog kun har set Fantastic Mr. Fox, men har ellers hørt meget godt). Men på trods af Bill Murray og rigtig fede ideer, så kommer filmen aldrig rigtig i gang, og man halvkeder sig fra starten.
Der er masser af finurligheder og herligheder i filmen, men det er bare ikke udført særlig godt. Skuespillet er dog helt fantastisk og nogle af løjerne er sjove, skæve og geniale...men det holder ikke hele vejen igennem, og humoren er ramt ved siden af min smag. Men trods alt...
5/10
#5719 NightHawk 14 år siden
Hørt! Er helt enig i hvad du har skrevet og i din bedømmelse. :)
Og tak for en herlig tribute-video. Den kan man jo ikke blive andet end i godt humør af. :)
#5720 Sweetiebellefan 14 år siden
Til minde om Dennis Hopper, og hans sidste film her.
To ulve kommer væk fra deres flok, og sniger sig ind i biler og toge for at komme hjem.
På trods af mange dårlige presse anmeldeser, er det et kig værd.
9/10