Lost in Translation, 2003 Nogen gange sker det, at man ser en film og bliver skuffet. Alle andre siger, den er rigtig fed, og man venter lidt og ser den igen. Man kan stadig ikke se det. Helt tilfældigvis havde jeg lige lyst til at se Lost In Translation i dag, fordi jeg synes det er en hyggefilm, men på ingen måde dens kritik værd. Men så skete der lige det, at de andre ahvde jo ret, og jeg tog fejl. Lost In Translation er ganske enkelt en vidunderlig film.
#5438: Jeg ser det som at hun forsøger at dulme sin angst igennem sex, og på den måde ender hun faktisk med at få sit eget sind til at forbinde sex og angst, og dermed død.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Rachel Getting Married (5/6) - Jeg elsker et godt drama; generelt er jeg vild med de rå og barske "virkelighedsdramer" á la Revolutionary Road...film der er baseret på godt skuespil og et godt manuskript - og som virkelig borer dybt ned i følelser som frustration, kærlighed og sorg. Et sådan drama er Rachel getting married - den har troværdige personer, en troværdig historie og enormt troværdigt skuespil - ikke mindst fra Anne Hathaway der gør det suverænt som hovedpersonen Kym; en pige man både føler med og frustreres over =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
To Kill A Mockingbird, 1962 Jeg har prøvet at skrive lidt om handlingen kort, men der er så mange ting på spil her, at det kan jeg ikke. Gregory Peck er advokaten Atticus Finch, og man ser filmen gennem hans to børn. Ud fra dette perspektiv bliver 30'ernes racisme, 30'erns syn på psykisk syge og 30'ernes liv i den økonomiske krise.
Det er en varm, seriøs, dybt alvorlig, skræmmende og rørende film på en gang. Peck er genial, og selv børnene gør det godt. Dette er intet mindre end helt igennem fantastisk film, og en af bedste af klassikerne.
Det var et gensyn, og før fik den 9/10 og var nr. 179...nu får den let lille hak op: 9/10 og nr. 53
#5725 - det lyder godt, jeg har selv lige bestilt filmen i forgårs. Jeg er ved at læse bogen og den er helt utrolig god. Har svært ved at forestille mig de to børn troværdigt spillet, men det lyder lovende.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#5727 - altså, der absolut set bedre, men for den tid filmen er lavet i, så er det rigtig godt. Der ikke så meget "gee", "I'm ever so happy" osv over dem :)
Nå ja, så er det jo også Robert Duvalls første spillefilm...
#5721 Skeloboy 14 år siden
Nogen gange sker det, at man ser en film og bliver skuffet. Alle andre siger, den er rigtig fed, og man venter lidt og ser den igen. Man kan stadig ikke se det. Helt tilfældigvis havde jeg lige lyst til at se Lost In Translation i dag, fordi jeg synes det er en hyggefilm, men på ingen måde dens kritik værd. Men så skete der lige det, at de andre ahvde jo ret, og jeg tog fejl. Lost In Translation er ganske enkelt en vidunderlig film.
Fra 7/10 til 9/10 og en plads som nr. 228
#5722 Collateral 14 år siden
#5723 Muldgraver 14 år siden
Glimrende erkendelse. Næste gang går turen til Life Aquatic ;)
#5724 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5725 Skeloboy 14 år siden
Jeg har prøvet at skrive lidt om handlingen kort, men der er så mange ting på spil her, at det kan jeg ikke. Gregory Peck er advokaten Atticus Finch, og man ser filmen gennem hans to børn. Ud fra dette perspektiv bliver 30'ernes racisme, 30'erns syn på psykisk syge og 30'ernes liv i den økonomiske krise.
Det er en varm, seriøs, dybt alvorlig, skræmmende og rørende film på en gang. Peck er genial, og selv børnene gør det godt. Dette er intet mindre end helt igennem fantastisk film, og en af bedste af klassikerne.
Det var et gensyn, og før fik den 9/10 og var nr. 179...nu får den let lille hak op:
9/10 og nr. 53
#5726 jessup 14 år siden
#5727 lagoni 14 år siden
#5728 Skeloboy 14 år siden
Nå ja, så er det jo også Robert Duvalls første spillefilm...
#5729 wimmie 14 år siden
Efteraber :p
#5730 Lord Beef Jerky 14 år siden