Gravatar

#5831 Wangsgaard 14 år siden

Glæder mig sådan til at se den når den kommer på DVD. I just love it!!

Dog synes jeg de rykker hurtig op i årene !
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#5832 Bony 14 år siden

Jeg fik set "The Descent" og "The Descent - Part 2" i dag. Begge to på blu-ray. Henholdsvis "virkelig god" og "middelgod, tæt på dårlig". Karakteren er 5/6 og 2/6.

Men begge skiver var ganske nydelige at se på og jeg var ganske imponeret over deres DTS HD lydspor. Rent filmisk er det dog kun den første, der er værd at snakke om. Den er til gengæld også rigtig god og indeholder nogle virkelig uhyggelige og klaustrofobiske scener. Fedt kamera arbejde med mørket kontra det sparsomme lys fra f.eks. lommelygterne mm. Effektfuld og gode chok-elementer. Toeren derimod syntes, at være bygget på dårlige idéer. Den sagde mig ingenting og virkede ind i mellem lidt tåbelig. Flere ting synes jeg slet ikke gav mening:

(The Descent - Part 2 spoiler)
Slutningen hvor Rios bliver slået ned af Hillbilly'en med en spade. Hvorfor? Hvis han vil prøve, at skjule et eller andet, hvorfor gjorde han det så ikke af med Sarah i starten af filmen, hvor hun løber hen til hans bil? I stedet for, at sende hende på hospitalet og efterfølgende kontakte politiet. Hvorfor var det lige, at han skulle placere Rios' lige ved indgangen til grotten? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5833 AP 14 år siden

#5830 helt enig - fantastisk serie! Jeg synes dog det er en smule ærgerligt at der ikke bliver fokuseret mere på birollerne og deres sidehistorier :-)
Gravatar

#5834 misuma 14 år siden

Genså Ils i går aftes og det var et glædeligt gensyn. Jeg havde faktisk glemt hvor god den faktisk er.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5835 vanilla_ice 14 år siden

Full Frontal

En lille low budget Steven Sodgerbergh film fra 2002, med store navne som Julia Roberts, David Hyde Pierce, David Duchovny samt i mindre cameo-roller Brad Pitt og David Fincher.
Den er filmet digitalt med håndholdt kamera og der bliver ikke rigtig brugt noget stemningsmusik under scenerne hvilket giver filmen en hjemmevideo/amatørdokumentarisk æstetik. Filmen følger flere forskellige karakterer rundt i deres forskellige hverdag, med flere metaplaner da nogle af karaktererne er skuespillere der er i gang med indspilningerne til en film. Metaplanet med filmen i filmen forstærkes yderligere af at eksempelvis Brad Pitt spiller Brad Pitt. Filmen vil lidt for meget og følger lidt mange karakterer, desværre, fordi jeg er vild med flere karaktererne og ville gerne dvæle mere i enkelte af deres små historier som får ufattelig lidt scenetid. Der er Duchovny der spiller produceren Gus der har fødselsdag, David Hyde Pierce spiller Carl der bliver fyret fra det blad han arbejder på og frygter for om ægteskabet kan bære det, Blair Underwood spiller Calvin en afroamerikansk skuespiller der spiller med i en film med superstjernen Francisca (Julia Roberts) og min personlige favorit en lille amatørskuespiller (Nicky Katt) der er i gang med forberedelserne til sin rolle som Hitler i et teaterstykke, hvilket han tager dybt seriøst.
Der var væsentlige flere karakterer og småplots som filmen væver ind imellem hinanden og springer frem og tilbage imellem, hvilket gør filmens struktur meget løs og rodet, uden en egentlig rød tråd. Men på grund af kvaliteten af nogle enkelte af karaktererne, deres små historier samt eminent skuespil så derfor redder filmen sig lige akkurat op på karakteren:

3 ud af 6
Gravatar

#5836 evermind 14 år siden

#5834 Yeah, rigtig fed og top-tight gyser! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5837 MMB 14 år siden

Iron Man 2
Selvom dette overordnet set er en god film, der indeholder mange af de samme kvaliteter, som 1'eren også besidder, så når filmen alligevel aldrig op på den førstes niveau. Der er desværre momenter i filmen, hvor man keder sig.
6/10
Gravatar

#5838 Collateral 14 år siden

The Curious Case of Benjamin Button:

Poetisk film fyldt med smukke billeder og en hjertevarmende, og på sin egen måde, barske historie. Vigtigt værk af Mr. Fincher, som havde en udmærket balance mellem melankoli og humor.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5839 neran 14 år siden

[url=
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#5840 Batsy 14 år siden

Regin of fire

kort og godt!

god og underholdene action fyldt, med flotte effekter og godt skuespil. Bale gør det som reglt godt og det sjovt at høre den flydene Engelske skotske Accent. Det ikke noget mesterværk men den er da en fin Action adventure film for sig selv.

4/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: