Gravatar

#1161 filmz-Narniabæver 15 år siden

Fantastic Four:

Fantastisk flot lavet superheltefilm med De Fantastiske Fire, hvor de er oppe imod Dr. Doom.

Men, ikke en af de bedste film fra 2005.

7/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#1162 Kruse 15 år siden

Jeder für sich und Gott gegen alle

Bony skrev en glimrende anmeldelse et par sider tilbage, så jeg har kun lige tænkt mig at skrive mit umiddelbare indtryk. Fantastisk film! Jeg har tidligere set Rescue Dawn og Aguirre, der Zorn Gottes fra Werner Herzog, hvor "Rescue Dawn" var ganske god, men jeg ikke brød mig særligt meget om Aguirre. "Jeder für sich und Gott gegen alle" uden tvivl den bedste af de nævnte, og det giver mig mod på endnu flere Herzog film. Bruno S. er fantastisk i rollen som Kaspar Hauser, som formår at være forunderlig, charmerende, sjov og fyldt med lyst til at lære, selvom at der faktisk er mange indbyggere i den lille by som kunne lære noget fra ham.

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1163 Bony 15 år siden

#1162 - Herzog er en sand kunstner. Kan også anbefale "Woyzeck", "Cobra Verde", "Fitzcarraldo" og "Nosferatu". Af de fire er "Nosferatu" klart min Herzog-favorit. Alle fire film er dog med Klaus Kinski. Så hvis du ikke brød dig om "Aguirre" pga. Kinski, så er disse film nok ikke noget for dig. De er nemlig alle suveræne eksempler på Kinskis genialitet foran et kamera. Der kan man tale om et umage makkerpar, der virkelig fungerer!

"Stroszek" kan også anbefales. Det er også Bruno S. der spiller hovedrollen der i.

Pu ha, der er ellers nok at gå i kast med. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1164 Bobby Singer 15 år siden

#1162 - Werner Herzogs "Nosferatu" er helt klart også min favorit, den er bare så uhyre stemningsfuld og Klaus Kinski er intet mindre end fremragende.

Jeg må indrømme, at jeg heller var synderligt imponeret over "Aguirre", men er fuldstændig pjattet med "Nosferatu", så jeg synes helt klart at heTTeh skulle give den en chance.

Man må heller ikke snyde sig selv for "My Best Fiend", virkelig en fantastisk dokumentar om Herzog og Kinskis kaotiske forhold både foran og bag kameraet.
Idjit
Gravatar

#1165 Kruse 15 år siden

#1163: Jeg ved ikke helt hvorfor jeg ikke brød mig om Aguirre, men det var bestemt ikke på grund af Klaus Kinski, som jeg faktisk synes gjorde det godt. Jeg tror bare det var historien som jeg ikke synes var særligt spændende. Men jeg skal da helt sikkert tjekke nogen af dine og Castiels bud ud. Så tak for det :) Tiger og Stereo Studie har tilsammen et stort udvalg af Werner Herzog film, så jeg vil se om jeg kan finde nogen af jeres bud.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1166 filmz-Narniabæver 15 år siden

Aristocats:

Næste år er det 30 år siden Disney's Aristocats udkom i biografen.

En grisk butler ville tage livet af nogen forkælede katte der skal arve, men det er ikke så nemt.

Med smukke bagbrundsbilleder i filmen føler jeg mig tilbage til mine ferier i Paris.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#1167 Bony 15 år siden

#1165 - De fleste af de lidt ældre film af Herzog, har jeg også fundet i Tiger-butikken. Man kan være heldig at finde et par gode engang imellem derinde. Jeg har også set Nosferatu i en lokal Tiger-butik. Kvaliteten af skiven er måske ikke den bedste der er set, men tyve kroner er stadig ekstremt billigt, når man tænker på hvilken perle af en film der er tale om. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1168 Takfornu 15 år siden

Snow Cake

Alex (Alan Rickman) samler en ung blaffer op. Da de kommer ud for en frygtelig bilulykke og Vivienne bliver dræbt, vendes der op og ned på hans liv. Chokeret opsøger Alex Viviennes mor, Linda (Sigourney Weaver), der viser sig at være autist og ikke begriber konsekvenserne af datterens død. Under besøget indleder han desuden et forhold til Lindas nabo, Maggie (Carrie-Anne Moss).

Dette var en film jeg valgte udelukkende pga. af castet og det har jeg ikke fortrudt. Tros filmen måske er en smule forudsigelig ændrer det ikke på at den er utrolig velspillet og fortalt, så det er rejsen og de små stop undervejs fra A til Z der er filmens største styrke.

Kan man ikke lide film som dvæler i mange minutter i smukke billeder og stemninger, skal man holde sig væk, ellers kan den varmt anbefales.

Film 6/10
Lyd 6/10
Billede 6/10

La Science Des Rêves (Science Of Sleep)

Livet synes at tegne lyst for den sky og drømmende Stephane, da han af sin mor bliver lokket hjem med lovning om et spændende job.

Jobbet viser sig dog at være et temmelig kedeligt kontorjob i triste omgivelser, men Stephane liver op, da han møder sin nye nabo Stephanie.

Venskabet med Stephanie får Stephanes kreative evner til at bryde ud i lys lue, da hun forstår hans skabende tankegang til fulde, og det hele tegner lyst.

Men hvad er drøm, og hvad er virkelighed?

Idéerne vælder frem, og Stephane har svært ved at skelne mellem de to verdner. Forholdet til Stephanie kompliceres, og uden Stephanies kærlighed får Stephane svært ved at holde liv i sit kreative sind.

En film der ikke skal forklares, men opleves !

Film 8/10
Lyd 5/10
Billede 8/10
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1169 duuk74 15 år siden

The Science of Sleep har jeg længe haft i kikkerten. Nu skal jeg da se den :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#1170 wimmie 15 år siden

The Fall

Ville lige give en "lille" anmeldelse inden jeg skal til at se filmen for 2. gang (denne gang på blu-ray)
Ikke siden jeg så Slumdog Millionaire i februar har en film påvirket mig så positivt som Tarsem Singhs The Fall . En film jeg har glædet mig til at se siden jeg så en trailer for den tilbage i 2006...nu er den så endelig kommet til Danmark (!).
Filmen udspiller sig på et hospital i Los Angeles i 1920 hvor den unge stuntman Roy (Lee Pace) ligger efter et stunt gik galt (eller nærmere - et selvmord der gik galt). Han er såret - ikke kun fysisk men også med hjertesorger efter at hans kæreste forlod ham til fordel for hovedrolleindehaveren i den film han arbejdede på.
Roy er deprimeret og selvdestruktiv og da han møder den 5-årige Alexandria ser han muligheden for at lokke den intetanende lille pige til at hjælpe ham til at begå selvmord ved til gengæld at fortælle hende en eventyrlig historie.
Hvordan tingene udvikler sig vil jeg ikke afsløre.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set så smukt et samspil mellem et barn og en voksen, og den lille pige spiller med så meget charme som ikke er set siden Little Miss Sunshine :)
Jeg har hørt folk sige at de synes hun spiller rædselsfuld men jeg synes hun er så naturlig og hendes måle at tale på og reagere på er som et barn ville - ikke mindst med de sprogbarrierer der opstår mellem hende og Roy (kan ikke huske hvilken etnisk baggrund Alexandria skal forestille at have...)

Jeg har også hørt klager over at plottet i eventyrhistorien er usammenhængende og kommer til at halte lidt i forhold til historien om forholdet mellem Roy og Alexandria. Men nu skal man huske på at historien er en improviseret fortælling der udspringer af en deprimeret og hjerteknust mands tanker - selvfølgelig vil historien ikke være perfekt. Derudover ser man den lille piges forestillinger - hvilket bl.a. forklarer
"The Indian" - Roys mening var at han skulle være Indianer (altså en indfødt fra amerika); han bruger bl.a. ordet "Sqaw" om hans kvinde - Alexandria forestiller ham som én fra Indien fordi den "Indian" som arbejdede på deres farm var en Inder.

Dette bliver flere steder omtalt som en fejl.

Det er let at se at det er samme visuelle team som lavede "The Cell". Mange scenarier minder rigtig meget om den - bare i en mindre dyster udgave her.
Filmen er smuk ud over alle grænser - historien ligeledes.
Jeg glæder mig til at se den igen - og så på Blu-ray.

5½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: