Gravatar

#5851 Batsy 14 år siden

850# Ja du må gerne gøre det nu d: for nu forstå jeg det XD,
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5852 Skeloboy 14 år siden

#5850 - det er ok, men jeg synes måske 3 er for lidt. Der mangler ligesom noget mellem "kan ses" og "den rene elendighed". Men et par ord om hvorfor skader selvfølgelig ikke :)
Gravatar

#5853 loki 14 år siden

Jeg havde længe overvejet at bruge flere niveauer, men hvis jeg skærer ind til benet, så bliver der ofte en af de 3 kategorier.

Det kan muligvis tolkes som:

"Den rene elendighed" = 1-2 stjerner
"Kan ses" = 3-4 stjerner
"Kan anbefales = 5-6 stjerner

Måske lidt primitivt, men det er rigeligt til mig, så måske andre kan få en minimal pejling ud af det.
www.peakoil.dk
Gravatar

#5854 Skeloboy 14 år siden

#5853 - ja ok. Så er det måske bare ordlyden på 1-2 stjerner, der er lidt voldsom.
Gravatar

#5855 Lord Beef Jerky 14 år siden

#5850 Du kan også gøre det på en helt anden måde.... tag min anmeldelse af Ridley Scotts Robin Hood her som eksempel:

Robin Hood (2/6) - ZzzzZzZzZzzZz.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5856 Skeloboy 14 år siden

Le Souffle, 2001
En ganske ukendt fransk film, jeg tilfældig faldt over i Axel Musics rodekasser.

Iain Stott skrev dette i hans one-line review:
http://1linereview.blogspot.com/2010/08/le-souffle-2001.html skrev:
Dripping with blood and testosterone, Odoul’s feature debut paints a painfully visceral portrait of a 15-year-old boy, who, filled with meat, alcohol, boredom, and teen angst, wanders around his rural home in search of ways to exercise his raging hormones.

Det er sgu meget præcist sagt. David er en teenager på vej til at blive voksen. Hans hverdag er ude på hans onkels gård, væk fra byen. Hans mor er bortrejst, og faderen er væk. En dag får han lov til at drikke med onklen og hans venner fra landsbyen. Hormonerne raser, men samtidig bruger han også noget af tiden på at lege krig. Han drømmer om døden, han tænker på sex, og han er forholdsvis utilpasset.

Man ser drømmesekvenser og dyreslagtninger, og det symboliserer godt Davids angst. Den er optaget i beskidt sort-hvid. Et minus er, at den kunne være mere poetisk og mere barsk forstået på den måde, at der er meget uforløst potentiale i filmen. Men det er absolut en overset lille perle, som fortjener mere udbredelse. Derfor kan jeg kun sige: få den lige købt!

Le Souffle til en billig pris på amazon.co.uk

8/10
Gravatar

#5857 Collateral 14 år siden

Michael Mann's Public Enemies
Jeg havde ikke særlig store forventninger til denne film. For det første husker jeg mange halv negative anmeldelser af filmen og for det andet, havde jeg en utrolig dårlig oplevelse med Mann's "Miami Vice" (som jeg ellers havde store forventninger til grundet den formidable "Collateral".) Jeg kan dog ikke lade være med at have en eller anden forventning til en Johnny Depp film.

Efter en hel række af mindre realistiske karakterer er Depp nemlig tilbage, med en fantastisk personskildring, som naturligvis ikke kun er hans fortjeneste. Dog er hans skuespil et kæmpe plus for filmen. Filmens opbygning er måske en smule svag, da vi meget hurtigt bliver smidt ind i en del actionfyldte sekvenser, men med Mann's efterhånden nærmest dokumentar agtige måde at filme sine actionsekvenser, blev jeg trods alt fanget fra start, og derfra går det slag i slag, mod en uundgåelig slutning, som er hvad der får filmen til at fungere.

Skuespillerne gør det godt, især Depp og Cotillard. Af andre prominente navne har vi Christian Bale, hvis karakter dog aldrig bliver mere end en papfigur, hvilket er ærgeligt, når man kender Bales talent for at gå fra det tilbageholdende, til det voldelige (og inderlige.)

Jeg er tilbøjelig til at give filmen 5/6, da Mann orkestrerer actiondelene så mesterligt, og Depp giver Dillinger tilstrækkelig følelsesmæssig dybde til at gøre publikum interesserede.

Piranha 3D
En helt helt anden klasse film, og det er måske med denne film i mente at "Public Enemies" sniger sig op på 5/6.

Piranha 3D er i bund og grund en god film, med en udemærket instruktør. Havde man blot skåret den elendige animation, den enorme overflod af nøgenhed og en alt for stor mængde bifigurer bort kunne der have ligget en god film bag ved. For når filmens instruktør låner fra mesterfilmen "Jaws", hvilket han gør ganske ofte, fungerer "Piranha 3D". Hvorfor fungerer disse scener? Fordi man ikke ser monsteret, eller monstrene. Hver eneste gang jeg ser en af de elendige fisk, bliver filmen en parodi, fremfor den homage den kunne have været. Når den lille piges fødder møder stenene på vandbunden, og kameraet langsomt bevæger sig tættere, og tættere på, så fungerer Piranha 3D.

Nu er jeg naturligvis godt klar over at filmen er bevidst over the top, og grinagtig, men det ærgrer mig bare at de karakterer publikum rent faktisk ender med at få interesse for, bliver en biside af historien, når det egentlig er dem der er interessante. Først til sidst bliver filmen seriøs nok omkring sig selv til at skabe reel spænding, men der er det for sent, og det må instruktøren have været klar over, eftersom den latterlige slutning ærlig talt efterlod mig mundlam.

For en film med en del potentiale, er det synd at der fokuseres så meget på at være morsom, og så lidt på at skabe atmosfære. 2/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5858 loki 14 år siden

Triangle (2009)

[-] Kan godt anbefales.
[-] Kan ses.
[x] Den rene elendighed.

Kan normalt godt lide film med lidt twists & turns, men desværre blev den aldrig rigtig interessant.
www.peakoil.dk
Gravatar

#5859 Åkepool 14 år siden

loki (5858) skrev:
[x] Den rene elendighed.

Hmm øv. Jeg regner med at jeg snart skal se denne, da jeg har hørt meget godt om den, men nu dæmper du da mine forventninger meget, hvilket selvfølgelig kan være meget godt.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5860 Batsy 14 år siden

Lara croft Tomb raider

Det her er efter min menning en vellyket film udgave af et rigtig kendt spille fænenom

Den er underholdene og kan sagtens ses i nu og næ
Jolie er perfekt castet som den lækre Croft, og Jon Voight formå at gøre en god præstation og Craig han gør det jo altid godt som den Britiske Alex West. Effekterne kunne godt være bedere! Skurken der er spillet af Ian Glen gør det godt som skurken Mr Powell.

God action film, En af de bedere filmatiseringer af Computer spil
4/6,
Kunne sagtens have været bedere, men jeg keder mig ikke under filmen!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: