Gravatar

#5881 loki 14 år siden

Iceman... den kan jeg da vist svagt erindre heh. Måske man skulle give den et gensyn.

Til sammenligning så genså jeg forleden New Nightmare (1994), og da jeg engang syntes godt om den, så håbede jeg lidt at den var et gensyn værd. Det er den da i for sig stadig, men Heather Langenkamp's skuespil falder helt igennem og virker nærmest pinligt i forhold til resten af holdets. Knægten, Miko Hughes, er heller ikke specielt overbevisende, men det er så noget lettere at "tilgive".
www.peakoil.dk
Gravatar

#5882 Batsy 14 år siden

Batman, under the red hood

Denne ikke så nye animerde film om batman og om The red Hood. aka Jason tood Den 2 robin.

Den er virkelig god, og spændene og kamp scenerne er sublime godt animeret, men der ingen Connery og Hamil

Det er nu Batman med stemmen af Bruce greenwood som gør det glimerende, og John Dia maggio gør det godt som jokeren men slår ikke hamil.

Den er virkelig underholdene og action fyldt og skal hilse at sige den er ikke for børn for den er på et tidspunkt meget blodig. Med Jokeren, Black Mask, Nightwing og Ras'a Guhl som har lille rolle.

Den har fået 7.8 på imdb, så i burde se den og især vis du er batman og jeg kan varmt anbefale den!

5/6,
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5883 Bobby Singer 14 år siden

Ja jeg tror så ikke, at jeg nogensinde vil kunne se den med dansk tale, da jeg først så den for ganske nylig for første gang.

Men jeg har også oplevet at jeg er begyndt at se de engelske versioner af film, som jeg så på dansk da jeg var lille. Så Løvernes Konge bliver nok også på engelsk når den udkommer til efteråret næste år.
Idjit
Gravatar

#5884 filmz-jonasgr 14 år siden

The Book of Eli

Landskabet I The Book of Eli kan mest af alt sammenlignes med The Road – trist. En unavngiven katastrofe har – ligesom i The Road – bombet verden tilbage til stenalderen. Mange mennesker mistede livet og dem der overlevede har ikke meget at leve for. Men det er filmen ikke interesseret i, ej heller koncentrerer den sig meget om hvad der skete den skæbnesvangre dag for 30 år siden. I stedet er historien centreret om Eli (Denzel Washington) som symbolsk bærer solbriller og vil gøre alt for at beskytte sin bog (hvilket de fleste nok har gættet hvad er), med en del lig til følge. Bogen kan åbenbart noget særligt, i det Eli nedlægger sine modstandere med den største lethed. Lige indtil han møder Carnegie (Gary Oldman), som også er vældig interesseret i bogen. Men for at det ikke skal bliver machoagtigt, så har Hughes brødrene kløgtigt placeret Solara (Mila Kunis) i historien, således at der bliver placeret lidt varme og empati til den ellers mørke historie. Tematikken i filmen (som ikke skal røbes her) er ikke videre interessant eller dyb, men fungerer som en tricker til at kunne lave en underholdende film. Og den er da til dels også underholdende. Actionsekvenserne, som for mig faktisk ikke er så mange, er godt koreograferet og spændende. Det er i disse øjeblikke at Denzels coolfaktor kommer til sin ret. Det hjælper også meget godt at cinematografien, ikke bare i actionsekvenserne, men generelt i filmen er ganske godt lavet. Farver er der ikke meget af, i stedet er hele filmen lagt i en kedelig sort/grå/brun farve som også meget godt præciserer filmens tone.

Når det så er sagt, så er hele tematikken omkring bogen ret fjollet og der skal sluges en kamel eller to i den overdrevne tematik. Jeg synes heller ikke at skurken Carnegie i skyggelse af Gary Oldman var skræmmende. Der er ingen tidspunkter i filmen at Eli føles sårbar og således bliver det for en actionfilm en noget middelmådig affære. Der er specielt en enkelt scene i filmen hvor en af håndlangerne tilsyneladende ikke kan ramme på meget kort afstand. Ja bogen gør ham måske usårbar men jeg synes nu at det er en noget fjollet scene.

5/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5885 Åkepool 14 år siden

#5884 - Du rammer min mening om filmen meget godt.

Har dog givet den 6/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5886 wimmie 14 år siden

Jeg er også ret enig.

Rigtig flot film men jeg havde også meget svær ved at sluge betydningen af bogen. Jeg kan forestille mig at det hjalp hvis man var troende - for mig føltes det lidt fladt og betydningsløst.

Dog var jeg egl. ok underholdt og jeg kunne godt lide atmosfæren (men foretrækker nu alligevel The Road).

Ender nok også på 6/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5887 Kruse 14 år siden

#5884-#5886: Jeg er også ganske enig i den vurdering af filmen, og jeg ender nok også på en 5-6/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5888 Sweetiebellefan 14 år siden

Ed Wood

I 1994 udkom filmen om Ed Wood og hans venskab med Bela Lugosi.

En af de bedste film fra 1990'erne.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5889 loki 14 år siden

The Book of Eli: Ja rent objektivt vil jeg nok også ramme på en middelkarakter, men personligt går temaet mig så meget på, at jeg aldrig vil anbefale den til nogen.

(Spoilers, beware)

Det som Carnegie / Gary Oldman siger omkring den manipulerende magt ved bogen (og religion indirekte) var lige i min ånd, men da han er den karikerede, usympatiske Bad Guy, så tæller hans holdninger jo ikke, og filmen finder tydeligvis sit standpunkt ved Eli og traditionel religion.

Det kunne have været et smukt twist, hvis Carnegie havde dræbt Eli halvvejs inden i filmen, og fokus i stedet var skiftet til ham og hvorledes han så brugte Ordet til at underlægge sig by efter by (e.l.). Sluttelig kunne han udråbe sig selv til Ùber Priest of the Gray Wasteland.

Meeen den går nok ikke i aMMMMerika...
www.peakoil.dk
Gravatar

#5890 MOVIE1000 14 år siden

A nightmare on Elm. Street (2010)

1...2... Freddy is coming for you
Nej ikke rigtigt kun nogle unger som han vil have til at huske hvad han gjorde ved dem da de var små, og jeg tror næppe at jeg er en af dem
3... 4..... better lock your door
Det er sgu egentlig ligegyldig når han dræber via drømme
5....6.... grab your crucifix
Og hva så hvis jeg ikke er kristen??
7... 8... gonna stay awake
Ellers hvad??
9... 10.... never sleep again
Godnat!!

En skuffelse, historien er 80% den samme fra den originale selv mordene, men mordene er tilgengæld utrolig godt lavet, og Jackie spiller Freddy utrolig godt elsker hans mørke stemme, og hans ret fede replikker, det er sådan set det eneste positive i filmen, men det var en ret lam måde hvor man fik sanheden at vide om Fred Kruegers død og liv, han virkede mere som en svans, der er faktisk ikke rigtig noget at sammenligne med den levende Fred Krueger også drømme morderen Freddy, men faktisk har de ødelagt den originale historie. Jeg håber dog at de laver en 2er hvor de selv finder på noget, fordi de har egentlig lavet et ret godt stykke arbejde det er bare manuskriptet baseret på den originale der ødelagde filmen, samt nogle utrolig ringe skuespillere.

FOR DEM SOM HAR SET DEN START
Jeg har lige et spørgsmål, Freddy kom ind i drømmene hvis de sov eller var halvvågne, men hvordan kunne Quintin så blive hevet ind i Freddy`s mareridt der hvor han bliver brændt, imens han svømmede`???
FOR DEM SOM HAR SET DEN SLUT

Stemningen er dejlig når Freddy er der, desværre er han der bare ikke nok 2/6 (1 stjerne for Jackie`s version af Freddy og en for de ret så godt lavede drømme)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: