Ganske fin anmeldelse Foeller. En film jeg ikke har hørt meget om, men den lyder spændende, og er røget på "listen over film der skal købes i en nær fremtid" :)
De Skrigende Halse, 1992 En absolut genistreg i dansk film! Thomas Bo Larsen, Martin Brygmann og den mere ukendte Kristian Holm Joensen er dødspunkbandet De Skrigende Halsen. Søren Pilmark er deres manager. Dertil er der et par biroller og tilsammen udgør det kernen i denne sort/hvide kultklassiker. Spækket med mindeværdige citater og scener.
Bandet er ikke videre succesfyldt, og guitaristen Ronni er håbløs. De andre er trætte af ham, og han fortæller, at han skal dø. Derefter tager bandets og Ronnis liv en helt anden drejning.
Det er en af de film, man aldrig bliver trætte af at se. Søren Pilmark er helt eminent som manageren Djarnis, og Thomas Bo Larsen spiller lidt, som han også gør senere, men her gør han det bare meget bedre. Hele filmen er genial.
Dette er et mange gange gensyn, set på DR's hjemmeside. Udgiv den nu bare!
Lad os sige, at du rent hypotetisk ved, at en film, som du endnu ikke har set, er til 7/10 ifølge din karakterskala. Vil du så vælge at se den eller lade vær? :P Og ja, du går glip af en god præstation fra DDL!
#6381 Synes bestemt du skal se den. Hvis du vil se flere fantastiske præstationer med DDL, så er There Will Be Blood, Gangs of New York og In the Name of the Father oplagte!
#6482 En dansk film til 10/10? Damn... Og så med Thomas Bo, som jeg normalt ikke kan fordrage. Må sige, jeg er overrasket :)
#6380 Det kommer nok lidt an på genren vil jeg medgive og mine forventninger. Hvis det var en decideret actionfilm, ville 7/10 være fint nok i min bog til at give den en chance. Er det mere en mere "seriøs", cafe latte ;), genre, skal jeg nok længere op på skalaen, fordi der er så mange godt ratede film der venter på mig dér.
#6381 Broomie 15 år siden
#6382 Skeloboy 15 år siden
En absolut genistreg i dansk film! Thomas Bo Larsen, Martin Brygmann og den mere ukendte Kristian Holm Joensen er dødspunkbandet De Skrigende Halsen. Søren Pilmark er deres manager. Dertil er der et par biroller og tilsammen udgør det kernen i denne sort/hvide kultklassiker. Spækket med mindeværdige citater og scener.
Bandet er ikke videre succesfyldt, og guitaristen Ronni er håbløs. De andre er trætte af ham, og han fortæller, at han skal dø. Derefter tager bandets og Ronnis liv en helt anden drejning.
Det er en af de film, man aldrig bliver trætte af at se. Søren Pilmark er helt eminent som manageren Djarnis, og Thomas Bo Larsen spiller lidt, som han også gør senere, men her gør han det bare meget bedre. Hele filmen er genial.
Dette er et mange gange gensyn, set på DR's hjemmeside. Udgiv den nu bare!
10/10
#6383 Sweetiebellefan 15 år siden
Charlie og Itchy er tibage, og denne gang i Charles Dickens stil hvor de må give den onde hund julehumør.
Udmærket men uddateret fortsættelse, hvor glemte stjerner som bl.a. Bebe Neuwirth medvirker igen.
8/10
#6384 MMB 15 år siden
Lad os sige, at du rent hypotetisk ved, at en film, som du endnu ikke har set, er til 7/10 ifølge din karakterskala. Vil du så vælge at se den eller lade vær? :P
Og ja, du går glip af en god præstation fra DDL!
Synes bestemt du skal se den. Hvis du vil se flere fantastiske præstationer med DDL, så er There Will Be Blood, Gangs of New York og In the Name of the Father oplagte!
En dansk film til 10/10? Damn... Og så med Thomas Bo, som jeg normalt ikke kan fordrage. Må sige, jeg er overrasket :)
#6385 filmz-Myrepip 15 år siden
#6386 Skeloboy 15 år siden
#6387 MMB 15 år siden
Glemte jeg at sige, at Christy Brown gør oprør mod de irske bander - kun med sin venstre fod som våben?
#6388 filmz-Myrepip 15 år siden
#6389 Broomie 15 år siden
#6390 MMB 15 år siden
Ja! Er du sikker på, du ikke allerede har set filmen?