Der er i øvrigt et par afsnit på youtube i den danske version, hvis ingen kender det, og skulle være interesseret.... bare søg på "cowboy, indianer og hest". Har ikke tid til at linke, da jeg skal smutte nu =(
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg kan godt acceptere, at en menneskelig fejl kan sende toget afsted, men at det skal være så svært at måske stoppe det, er helt til grin. Ideen med
helikopteren er logisk og skal bare prøves igen, og ellers kan man for pokker bare sprænge 10 meter jernbane i luften.
Denzel og ham den anden spiller da udmærket, men det er alt sammen ufatteligt klichefyldt. Og jeg er overbevist om, at filmen med fuldt overlæg er klippet på den til tider hæsblæsende måde, for at fremtvinge spænding hvor der ikke rigtig er nogen.
3/10
The Social Network 2010
Tjaa... den var hvad man kunne forvente, og jeg er desværre ikke synderligt imponeret. Stort set alle personerne virker dybt usympatiske / overfladiske, og man (læs: jeg) bliver sådan lidt ligeglad med hvordan og hvorfor det hele opstod. Men det skal måske også ses i lyset af min totalt manglende interesse for facebook og alt dens væsen.
Her var ellers alle muligheder for at lave en god omgang kritisk af vores overfladiske, falske selvcenteret egoopfattelse, men filmen er alt for persondrevet til at dette element kommer i fokus.
Edit: Persondrevet handling som fortæller oprindelseshistorien, men som aldrig kommer bag overfladen på hvorfor facebook er blevet en "succes", og hvad det betyder.
4/10 for filmen og 7/10 til Jesse Eisenberg som er en genial skuespiller, og filmen eneste formildende faktor.
Du har fuldstændig misforstået The Social Network, og filmen handler IKKE om Facebook, men derimod om menneskerne bag. Med andre ord er det altså fuldstændig ligegyldigt, hvorfor Facebook blev en succes, det som er interessant er, hvorfor hovedpersonerne træffer de valg, de gør.
#6441 Batsy 15 år siden
#6442 Lord Beef Jerky 15 år siden
#6443 Highland Park 15 år siden
http://www.paniqueauvillage.com/
Sådan vil jeg også spise morgenmad. :D
#6444 Lord Beef Jerky 15 år siden
#6445 Lord Beef Jerky 15 år siden
#6446 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6447 Sweetiebellefan 15 år siden
Jim Carrey passer godt i sin rolle som Grinchen, og han vil gøre alt for at ødelægge julen.
Larmende og lang, men flot julefilm.
8/10
#6448 MOVIE1000 15 år siden
#6449 loki 15 år siden
What a train wrech.
Jeg kan godt acceptere, at en menneskelig fejl kan sende toget afsted, men at det skal være så svært at måske stoppe det, er helt til grin. Ideen med
3/10
The Social Network 2010
Tjaa... den var hvad man kunne forvente, og jeg er desværre ikke synderligt imponeret. Stort set alle personerne virker dybt usympatiske / overfladiske, og man (læs: jeg) bliver sådan lidt ligeglad med hvordan og hvorfor det hele opstod. Men det skal måske også ses i lyset af min totalt manglende interesse for facebook og alt dens væsen.
Her var ellers alle muligheder for at lave en god omgang kritisk af vores overfladiske, falske selvcenteret egoopfattelse, men filmen er alt for persondrevet til at dette element kommer i fokus.
Edit: Persondrevet handling som fortæller oprindelseshistorien, men som aldrig kommer bag overfladen på hvorfor facebook er blevet en "succes", og hvad det betyder.
4/10 for filmen og 7/10 til Jesse Eisenberg som er en genial skuespiller, og filmen eneste formildende faktor.
#6450 MMB 15 år siden
Du har fuldstændig misforstået The Social Network, og filmen handler IKKE om Facebook, men derimod om menneskerne bag. Med andre ord er det altså fuldstændig ligegyldigt, hvorfor Facebook blev en succes, det som er interessant er, hvorfor hovedpersonerne træffer de valg, de gør.