Jeg har brugt eftermiddagen på at komme i julehumør ved at se julefilmen Elf med Will Ferrell. Den var faktisk overraskende god, og meget fornøjelig. Selvom at jeg ikke den store fan af Will Ferrell(hans humor er ikke lige altid mig), så var han rigtig god og sjov i denne film. Og så er Zooey Deschanel smuk og sød som altid :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Tja... en masse flotte billeder, et vidunderligt langsomt tempo, en historie som ikke fortælles med mange ord, men stadig fint tilgængelig. Det er endnu en af de film som er ærgerlig at fortælle for meget handling af, ikke fordi det er synderligt svært denne gang, handlingen og karaktererne er sådan set ligetil, men fortælles så nænsomt langsomt, at det ville være ærgerligt ikke at lade filmen selv få lov til at lade usagt blive sagt.
Filmen har jo en masse fine ting ved sig, men dens indholdsside sagde mig ikke synderligt og her et stykke tid efter, er det stadig mest dens æstetik, som ligesom dvæles rundt. Familiemennesker skulle måske kunne eksalteres mere end en kynisk ungkarl som jeg...
Jeg har sjældent kedet mig så meget som da jeg så denne film, det er nok en af de mest langtrukne og umorsomme film jeg har set. Den form for falde-på-halen komedie er efter min mening håbløst forældet. Jeg tror jeg skulle havde vokset op med Chaplin for at kunne finde det sjovt, for jeg er ret sikkert på jeg ville havde moret mig hvis jeg var et lille barn.
Filmen har en spillettid på 87 min men den for The Deer Hunter til at føles som et afsnit af Friends.
3/10
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
#6465: Chaplins kortfilm har jeg også haft lidt svært ved at se det sjove ved, dog er jeg ret glad for de af hans fuldlængde film jeg har set. Nu ved jeg ikke hvor meget historie der er i City Lights, men "Modern Times" og "The Dictator" har i hvert fald noget på hjerte.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#6465 - er så meget uenig :) Ser den ikke som en komediefilm, hvor man skal grine hele tiden. Men synes det er en fantastisk underholdende og dejlig film. Helt klart en 9/10 herfra. Der er intet forældet over den IMO, og den er på alle måde sjovere og mere underholdende end film som The Hangover, Tenacious D in The Pick of Destiny og Blades of Glory (for lige at nævne nogen af de nyere komedier)
#6466: Jeg har også lige fået set Modern Times som jeg fandt en smule bedre, men trak højst på smilebåndet en gang eller to. Jeg synes bare mange af scenerne kører i samme rille og man kan godt mærke at det er meningen at man skal grine, jeg finder det desværre bare ikke morsomt.
Men det overrasker mig lidt at disse film er at finde blandt de 100 øverste på IMDB top 250.
Men jeg skal også lige have set The Dictator, så har jeg ihvertfald givet Hr. Chaplin en chance :)
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
#6468: Sidder ikke flad af grin, men synes helt klart der er morsomme steder. Dog finder jeg det vigtigere at der er nogle fantastisk smukke steder i "Modern Times." Steder der nærmest er billedpoesi i mine øjne. Og så er der en klar samfundskritik og til tider romantik i luften. Det er en fantastisk film hvis du spørger mig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#6461 Sweetiebellefan 15 år siden
Et af årets Golden Globes nominerede er den Fransk Russiske film Le Concert, hvor en mand ikke har dirigeret et orkester i 30 år.
Han samler sine fattige venner i Moskva, og prøver lykken i Paris.
Et stående bifald til Le Concert.
10/10
#6462 Kruse 15 år siden
#6463 misuma 15 år siden
Elf overraskede også mig på den gode måde.
Jeg så traileren til animationsfilmen Rio, ser slet ikke så tosset ud igen:
http://www.rottentomatoes.com/m/rio/trailers/11129...
#6464 Muldgraver 15 år siden
Tja... en masse flotte billeder, et vidunderligt langsomt tempo, en historie som ikke fortælles med mange ord, men stadig fint tilgængelig. Det er endnu en af de film som er ærgerlig at fortælle for meget handling af, ikke fordi det er synderligt svært denne gang, handlingen og karaktererne er sådan set ligetil, men fortælles så nænsomt langsomt, at det ville være ærgerligt ikke at lade filmen selv få lov til at lade usagt blive sagt.
Filmen har jo en masse fine ting ved sig, men dens indholdsside sagde mig ikke synderligt og her et stykke tid efter, er det stadig mest dens æstetik, som ligesom dvæles rundt. Familiemennesker skulle måske kunne eksalteres mere end en kynisk ungkarl som jeg...
4/6
#6465 MouseMickey 15 år siden
Jeg har sjældent kedet mig så meget som da jeg så denne film, det er nok en af de mest langtrukne og umorsomme film jeg har set.
Den form for falde-på-halen komedie er efter min mening håbløst forældet.
Jeg tror jeg skulle havde vokset op med Chaplin for at kunne finde det sjovt, for jeg er ret sikkert på jeg ville havde moret mig hvis jeg var et lille barn.
Filmen har en spillettid på 87 min men den for The Deer Hunter til at føles som et afsnit af Friends.
3/10
#6466 Collateral 15 år siden
#6467 Skeloboy 15 år siden
#6468 MouseMickey 15 år siden
Men det overrasker mig lidt at disse film er at finde blandt de 100 øverste på IMDB top 250.
Men jeg skal også lige have set The Dictator, så har jeg ihvertfald givet Hr. Chaplin en chance :)
#6469 Skeloboy 15 år siden
#6470 Collateral 15 år siden