Precious, 2009 Første gensyn med en af mine favoritter fra 2009. Jeg var egentlig tæt på at give den en 8/10 i stedet for 9/10, men slutscenen fik den op på 9/10...havde lidt glemt, hvor meget den påvirkede mig sidste gang.
The King of Comedy Robert De Niro spiller Rupert Pupkin, en 34-årig mand, hvis største ønske er at blive kendt på TV via stand-up. Han er lettere besat af kendte personer, og selvom han er 34 år, leger han TV Show med sig selv og papfigurer. Det er især komikeren Jerry Langford(spillet af legendariske Jerry Lewis), han er besat af. Derfor stalker han ham og bliver ved med at presse på for at få lov til at optræde i Langfords show.
Det er en rigtig fin film, der dog ikke tændte mig ligeså meget som Scorseses andre mesterværker. Dertil er den ikke intens nok. Både De Niro og Lewis er fremragende.
Helt igennem morsom serie. 4 kammerater bor sammen i LA, den ene er skuespiller og på vej frem i sin karriere med alt det der følger med, fester, damer, sprut, stoffer osv...
Skuespillet er måske ikke det bedste, men man kommer sku til at holde af de forskellige karaktere på hver sin måde. Og så der en masse cameo roller med kendte som tager pis på sig selv og smukke damer i næsten hver scene. Glæder mig til jeg skal i gang med 2. sæson den er 6 afsnit længere heldigvis !
Så "Be Kind Rewind" og "The Wrestler" i dag. To fede film. Jeg sad i begge tilfælde med den helt rigtige fornemmelse tilbage. "Be Kind Rewind" var dog lidt længe om at starte op må jeg sige. "The Wrestler" var jeg overrasket over hvor rough var. Den mindede mig lidt om "Pusher" eller en anden dansk film pga. den håndholdte stil, og også de scener der var udvalgt. Mesterligt stykke realistisk mørke.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Shutter Island, 2010 Velspillet, veldrejet og velproduceret. Slutningen bliver dog banket ind i hovedet, og det irriterer mig lidt. Desuden irriterer den sidste scene mig også.
Men når det er sagt, så er Leo skidegod, og det er en rigtig spændende film, der for mig beviser, at Scorsese stadig kan. OG NEJ, DET ER IKKE EN NY RAGING BULL - get fucking over it!
Shutter Island, 2010 Velspillet, veldrejet og velproduceret. Slutningen bliver dog banket ind i hovedet, og det irriterer mig lidt. Desuden irriterer den sidste scene mig også.
Men når det er sagt, så er Leo skidegod, og det er en rigtig spændende film, der for mig beviser, at Scorsese stadig kan. OG NEJ, DET ER IKKE EN NY RAGING BULL - get fucking over it!
8/10
Meget enig i karakteren 8/10.
Leo overstråler alle de andre i filmen. Har dog ikke så meget imod slutningen, mener at den ligger op til at man kan tolke den som man vil.
#6701 Skeloboy 15 år siden
Første gensyn med en af mine favoritter fra 2009. Jeg var egentlig tæt på at give den en 8/10 i stedet for 9/10, men slutscenen fik den op på 9/10...havde lidt glemt, hvor meget den påvirkede mig sidste gang.
[url= kan ses her[/url]
#6702 Skeloboy 15 år siden
Robert De Niro spiller Rupert Pupkin, en 34-årig mand, hvis største ønske er at blive kendt på TV via stand-up. Han er lettere besat af kendte personer, og selvom han er 34 år, leger han TV Show med sig selv og papfigurer. Det er især komikeren Jerry Langford(spillet af legendariske Jerry Lewis), han er besat af. Derfor stalker han ham og bliver ved med at presse på for at få lov til at optræde i Langfords show.
Det er en rigtig fin film, der dog ikke tændte mig ligeså meget som Scorseses andre mesterværker. Dertil er den ikke intens nok. Både De Niro og Lewis er fremragende.
7/10
#6703 MMB 15 år siden
På trods af, at jeg giver filmen en lidt højere karakter end dig, er jeg grundlæggende enig med din anmeldelse, og især slutningen med citatet
#6704 knipsknips 15 år siden
Helt igennem morsom serie.
4 kammerater bor sammen i LA, den ene er skuespiller og på vej frem i sin karriere med alt det der følger med, fester, damer, sprut, stoffer osv...
Skuespillet er måske ikke det bedste, men man kommer sku til at holde af de forskellige karaktere på hver sin måde. Og så der en masse cameo roller med kendte som tager pis på sig selv og smukke damer i næsten hver scene.
Glæder mig til jeg skal i gang med 2. sæson den er 6 afsnit længere heldigvis !
#6705 Collateral 15 år siden
#6706 MMB 15 år siden
Serien bliver bedre i sæson 2 og 3. Btw. er Jeremy Pivens skuespil helt i top!
#6707 knipsknips 15 år siden
Can't wait. Første sæson lægger ihvertfald godt ud. :)
#6708 Skeloboy 15 år siden
Velspillet, veldrejet og velproduceret. Slutningen bliver dog banket ind i hovedet, og det irriterer mig lidt. Desuden irriterer den sidste scene mig også.
8/10
#6709 knipsknips 15 år siden
Meget enig i karakteren 8/10.
Leo overstråler alle de andre i filmen.
Har dog ikke så meget imod slutningen, mener at den ligger op til at man kan tolke den som man vil.
#6710 MMB 15 år siden
Jeg synes næsten den sidste scene er den bedste? Jeg går ud fra, du henviser til citatet