Gravatar

#6761 BN 15 år siden

elwood (6760) skrev:
En scene jeg synes fungere fantastisk er middags scene, vi ser de her to spise tilsydenladen sammen, måden det er klippet på, men det afsløres så at de sidder for hver deres ende af et gigant langt bord 8-)

Den scene synes jeg da på sin hvis illustrer, hvor ensomt der er det sted, hvortil Bruce jo også siger noget i stil med "Hmm yeaa I don't usual use this room"

Ja, det er en ret morsom scene. Man opdager først bordets længde, da hun beder om saltet. hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6762 loki 15 år siden

Who me? *Whistles innocently*.....
www.peakoil.dk
Gravatar

#6763 Batsy 15 år siden

BN# Er fuldstændig enig med dig med alt undtagen, at jeg syndes Nicholson stjæler rollen og der sku da utroligt at i hver film med Batman at skurkne stjæler scenen undtagen Batman Forever og Batman Begins. Batman Og Robin betegner jeg ikke som en batman film, men en Mand Med Nippels der klædt i sort.

Heath Legder stjæler jo os scenen, og det sjovt at han kun er En Bi-figur. Jeg vil næmere kalde Batman Bi Figuren, da han ikke har så meget Screen time efter mit hoved.

Batman Begins havde Batman/Bruce med i det fleste Scener da det jo handlede om Hvordan Bruce blev til Batman, og der var Skurken Ras'a Guhl ikke så meget med. Han kom først tilbage efter en time efter Bruce havde reddet ham, og det var jeg glad for at Han ikke vendte tilbage efter 20 min.

Jeg håber At The Dark Knight Rises sætte Batman i et større Perspektiv end enlig ikke den særlig store rolle han have i The Dark Knight.

Nolan dont fail me now, or you are going to Arkham!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#6764 neran 15 år siden

BN (6759) skrev:
(1) da de støder sammen på kemifabrikken, før han er blevet til Jokeren, (2) da han skyder Bruce Wayne ned i Vicki Vales lejlighed og (3) da han skyder Batmans mini-fly ned.

...
Når Bruce Wayne f.eks. forsøger
at fortælle Vicki Vale, at han er Batman,
gøres det blot til noget sjovt

Det er faktisk lige præcis de scener, jeg fandt højdepunkterne i filmen, bortset fra scenen, hvor
Jokeren skyder Batmans mini-fly ned.

Det er rigtigt nok, Batman/Bruce Wayne er med i de fleste scener, men for mig fremstår han som en anonym hovedperson. I mange dele af filmen, føles det som om, han egentlig ikke rigtig har nogen motivation til at være Batman, men blot er det, fordi han skal følge tegneseriens oplæg. Det er kun igennem Vicki Vales betragtninger af hans forældres død, vi måske får et svar på, hvad der har motiveret ham til at blive Batman. Så er der også
flashbaket, hvor man ser Jack Napier/Jokeren, slår hans forældre ihjel.
Selvfølgelig antyder disse ting grunden til hans motivation som Batman, men dog finder jeg det for svagt antydet og det vil være for meget, at tage for givet i sådan en film.

Batsy (6763) skrev:
Nolan dont fail me now, or you are going to Arkham!

Du må gerne smide Davenport ud af min celle og smide Nolan ind. ;)
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#6765 Collateral 15 år siden

For lige at komme med mit input til Batman debatten er jeg enig i at den første Burton film har sine problemer, men dog stadig er underholdende, og har et fedt univers. Jeg oplever heller ikke det problem som mange snakker om med at Batman ikke er nok med, det generer mig ikke. Heller ikke i Burtons anden film, som jeg synes er 1eren overlegen, på trods af at Batman karakteren har endnu mindre screentime her i.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6766 neran 15 år siden

Det er nu heller ikke så meget screentime der berører min kritik af filmen, men når både både helt og skurk er så anonyme som de er i den film, synes jeg ikke der er meget at komme efter. Jokerens anonymitet er som en skurk, der ikke rigtig formår at gøre det farligt for Batman. Men han har dog en del komiske indslag, mens nogle af dem, finder jeg nærmest tåbelige.
Gravatar

#6767 Collateral 15 år siden

#6766: Det er også mere 2eren end 1eren jeg "forsvarer", da jeg finder den en del bedre end 1eren, som dog også er udemærket underholdning. Er dog helt enig i at Ledgers Joker er Nicholsons overlegen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6768 neran 15 år siden

Batman Returns har jeg så ikke haft æren at se endnu, og jeg er da ikke helt færdig med Burtons Batman endnu. :) Og ja, jeg kan også bedre lide Ledgers Joker, da han rent faktisk formår at fremstå som en reel trussel for Batman (ikke i en fysisk fist-fight, men det psykologiske press han lægger på Batman og med
Rachels død).
Gravatar

#6769 Collateral 15 år siden

#6768:
Strengt taget er der da også lidt "fist-fight" til sidst i TDK.
Gravatar

#6770 neran 15 år siden

Det ved jeg.
Det jeg mente var, at Jokeren i TDK, ikke er den helt store trussel for Batman i fist-fight, hvilket vi jo også ser. Havde det ikke været for hundene, Jokeren har med sig, havde Batman ingen problemer haft mod ham i deres endelige opgør. Og ellers er det bare mig der trænger til et gensyn med filmen. :)

Skriv ny kommentar: