Mit første gensyn med den, og den var i den grad, lige så god som første gang, omend den føltes kort. Det er sådan her, romantiske komedier bør laves. Karakterer i fokus, den helt rigtige humor, fantastisk skuespil, og så er det jo også Zooey Dechanel, vi har med at gøre.
5-5,5/6
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Jaws har alle hørt om, måske set dem, men nu har jeg købt dem alle i en boks (50 kr) for at få et gensyn med dem alle 4, sidst jeg så en Jaws film er godt og vel 9 år siden, og husker ikke synderligt meget ud over at det var en haj der spiser mennesker.
[b] HVER OPMÆRKSOM PÅ AT DER VISSE STEDER KAN INDEHOLDE SPOILERS. [b/]
Jaws Næsten lige fra starten, kunne jeg ikke andet end at holde af den lille ø og den beboer. De har så valgt at man skulle følge den rimelig nye politichef på øen, men han har en del problemer og det bliver ikke bedre af at der kommer haj angreb, som han med alt sin magt prøver at stoppe, men har svært ved, pga af borgmesteren og co. Det er en utrolig spændende film, som får en til ikke at gå i vandet i en periode.
Jaws 2 Man følger stadig politichefen på den lille ø, der har vendet sig til at bo og holde orden på øen. Men så sker det igen hajangreb, han skal nu ikke kun finde og dræbe hajen, men også beskytte sin søn, som vælger at ignorere hans fars ordrer om ikke at nærme sig havet. Hyggeligt at se familien igen, men knap så spændende som den første.
Jaws 3 (D?) Handlingen er nu flyttet til et slags fiskerimuseum med delfin show og bikini piger der står på vandski, men ved at uheld (hajangreb), kommer der tilfældigvis en haj familie ind i dette store vandshows bassiner, der skaber kaos og masser af blod. Jaws 3D?? En del af filmens scener er filmet/lavet som om det skulle poppe ud i ansigtet på en, balndt andet introen, ubåd og hajer, er den lavet som en 3D film?? Men udover det er det utrolig ringe lavet i forhold til de 2 første, hajerne er udskiftet med animation, det samme er en ubåd, og det ødelægger utrolig meget det realistiske, som de 2 andre film havde.
Jaws the revenge Nu er vi vendt tilbage til den gode gamle familie, som vi fulgte i de 2 første, men desværre er det ikke alle der levede så længe, tilabge har vi nu af familien enken og den ene af hendes sønner, da den anden døde er moren ikke i tvivl om at det er et hajangereb, så nu føler hun sig forfulgt af en haj lige meget hvor hun end er, og tør ikke at lade hendes levende søn nærme sig havet. Hajen søger efter de sidste familie medlemmer, og intet kan komme i vejen for dens dræberinstinkt. Lad mig lige få det på det rene, en haj forfølger en familie, som den slet ikke har nogen kendskab til og hvordan ved den hvilken familie den skal dræbe?? Det er sgu for åndsvagt for slet ikke at sige langt ude.
Da jeg var mindre mindes jeg at hajerne var meget større end det, men det ødelagde ikke oplevelsen, en lidt sjov ting jeg har lagt mærke til i alle Jaws filmene er at hajerne angriber både, for at dræbe dem der er på båden, men den angriber ikke båden mere når alle menneskerne er døde ¨på den, hvordan ved den lige præcis at der ikke er flere levende på båden?? Men alt i alt var det en ok filmserien, men det er faktisk kun 1eren der holder, resten skulle enten have været lavet på den måde, for de ryger sgu hurtigt i glemme bogen.
Sommetider kan jeg bruge en hel aften på at vælge en film fremfor rent faktisk at se en.
Jeg endte dog med at gense Lords Of Dogtown fra 2005 og hvilket skønt gensyn det var.
Filmen emmer af autenticitet som få film gør, her fortjener følgende film dog at blive nævnt, Bully, Alpha Dog samt This Is England.
Filmens farvepalet, dogmeagtige skildring og skuespil går op i en højere enhed og det får sgu næsten en masse andre film til at fremstå ret så kunstige.
Emile Hirsch og Heath Leadger træder især frem og spiller eminente, ydermere opdagede jeg at selv Jeremy Renner og Sofia Verqara(Modern Family) har små roller.
David Fincher er iøvrigt krediteret som producer på filmen. Jo jo.
"Inherit the Wind" er en yderst fremragende retssalsdrama, som skildrer historien om en skolelærer der bliver anholdt for at undervise evolution for sine elever, i en by midt i bibelbæltet, der har gjort det forbudt at undervise anden skabelsesberetning end det der står i biblen. Spencer Tracy spiller advokaten der skal forsvarer skolelærer og han spiller overfor Fredric March, som spiller den prædikende religiøse advokat som forsøger at få skolelæren straffet for sin ugudelige undervisning. Gene Kelly har også en birolle i filmen som en kæk journalist, som støtter skolelæren hele vejen. Skuespillet er yderst glimrende og dialogen er også ganske god. Det er som sagt et fremragende retssalsdrama, selvom at jeg dog ikke føler at den hører helt i toppen i den genre.
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Movie1000: Jaws er en vidunderlig Spielberg klassiker. Helt igennem genialt lavet, og manden var kun 25!!! (får mig til at føle mig gammel). Efterfølgerne har jeg aldrig beskæftiget mig med, og jeg mener egentlig ikke at man kan sammenligne dem overhovedet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#6791 loki 15 år siden
Imponerende og direkte brutal film rent følelsesmæssigt hvis man lader den kommer ind på livet.
8/10
#6792 neran 15 år siden
Mit første gensyn med den, og den var i den grad, lige så god som første gang, omend den føltes kort. Det er sådan her, romantiske komedier bør laves. Karakterer i fokus, den helt rigtige humor, fantastisk skuespil, og så er det jo også Zooey Dechanel, vi har med at gøre.
5-5,5/6
#6793 Sweetiebellefan 15 år siden
Vi følger Amélie's hverdag i Paris, og der sker nogen gange de særeste ting.
Ti år på bagen, og alle priserne værd for dette mesterværk.
10/10
#6794 nakalay 15 år siden
#6795 MOVIE1000 15 år siden
[b] HVER OPMÆRKSOM PÅ AT DER VISSE STEDER KAN INDEHOLDE SPOILERS. [b/]
Jaws
Næsten lige fra starten, kunne jeg ikke andet end at holde af den lille ø og den beboer. De har så valgt at man skulle følge den rimelig nye politichef på øen, men han har en del problemer og det bliver ikke bedre af at der kommer haj angreb, som han med alt sin magt prøver at stoppe, men har svært ved, pga af borgmesteren og co.
Det er en utrolig spændende film, som får en til ikke at gå i vandet i en periode.
Jaws 2
Man følger stadig politichefen på den lille ø, der har vendet sig til at bo og holde orden på øen. Men så sker det igen hajangreb, han skal nu ikke kun finde og dræbe hajen, men også beskytte sin søn, som vælger at ignorere hans fars ordrer om ikke at nærme sig havet.
Hyggeligt at se familien igen, men knap så spændende som den første.
Jaws 3 (D?)
Handlingen er nu flyttet til et slags fiskerimuseum med delfin show og bikini piger der står på vandski, men ved at uheld (hajangreb), kommer der tilfældigvis en haj familie ind i dette store vandshows bassiner, der skaber kaos og masser af blod.
Jaws 3D?? En del af filmens scener er filmet/lavet som om det skulle poppe ud i ansigtet på en, balndt andet introen, ubåd og hajer, er den lavet som en 3D film??
Men udover det er det utrolig ringe lavet i forhold til de 2 første, hajerne er udskiftet med animation, det samme er en ubåd, og det ødelægger utrolig meget det realistiske, som de 2 andre film havde.
Jaws the revenge
Nu er vi vendt tilbage til den gode gamle familie, som vi fulgte i de 2 første, men desværre er det ikke alle der levede så længe, tilabge har vi nu af familien enken og den ene af hendes sønner, da den anden døde er moren ikke i tvivl om at det er et hajangereb, så nu føler hun sig forfulgt af en haj lige meget hvor hun end er, og tør ikke at lade hendes levende søn nærme sig havet. Hajen søger efter de sidste familie medlemmer, og intet kan komme i vejen for dens dræberinstinkt.
Lad mig lige få det på det rene, en haj forfølger en familie, som den slet ikke har nogen kendskab til og hvordan ved den hvilken familie den skal dræbe?? Det er sgu for åndsvagt for slet ikke at sige langt ude.
Da jeg var mindre mindes jeg at hajerne var meget større end det, men det ødelagde ikke oplevelsen, en lidt sjov ting jeg har lagt mærke til i alle Jaws filmene er at hajerne angriber både, for at dræbe dem der er på båden, men den angriber ikke båden mere når alle menneskerne er døde ¨på den, hvordan ved den lige præcis at der ikke er flere levende på båden??
Men alt i alt var det en ok filmserien, men det er faktisk kun 1eren der holder, resten skulle enten have været lavet på den måde, for de ryger sgu hurtigt i glemme bogen.
Jaws - 4-5/6
Jaws 2 -3/6
Jaws 3 - 1-2/6
Jaws the revenge - 2/6
#6796 Åkepool 15 år siden
I en periode!!! Jeg turde fandme ikke børste tænder i de første 10 år efter jeg så den.
#6797 misuma 15 år siden
Jeg endte dog med at gense Lords Of Dogtown fra 2005 og hvilket skønt gensyn det var.
Filmen emmer af autenticitet som få film gør, her fortjener følgende film dog at blive nævnt, Bully, Alpha Dog samt This Is England.
Filmens farvepalet, dogmeagtige skildring og skuespil går op i en højere enhed og det får sgu næsten en masse andre film til at fremstå ret så kunstige.
Emile Hirsch og Heath Leadger træder især frem og spiller eminente, ydermere opdagede jeg at selv Jeremy Renner og Sofia Verqara(Modern Family) har små roller.
David Fincher er iøvrigt krediteret som producer på filmen. Jo jo.
5/6
#6798 Kruse 15 år siden
"Inherit the Wind" er en yderst fremragende retssalsdrama, som skildrer historien om en skolelærer der bliver anholdt for at undervise evolution for sine elever, i en by midt i bibelbæltet, der har gjort det forbudt at undervise anden skabelsesberetning end det der står i biblen. Spencer Tracy spiller advokaten der skal forsvarer skolelærer og han spiller overfor Fredric March, som spiller den prædikende religiøse advokat som forsøger at få skolelæren straffet for sin ugudelige undervisning. Gene Kelly har også en birolle i filmen som en kæk journalist, som støtter skolelæren hele vejen. Skuespillet er yderst glimrende og dialogen er også ganske god. Det er som sagt et fremragende retssalsdrama, selvom at jeg dog ikke føler at den hører helt i toppen i den genre.
5/6
#6799 gi-jones 15 år siden
#6800 wimmie 15 år siden
Helt enig i din bedømmelse - jeg elsker retsalsdramaer og diskussioner om kristendom - denne forene fornemt begge :D
Også 5/6 herfra