Gravatar

#6851 elwood 15 år siden

Jeg er vild med slutningen der hvor man ser Steve McQueen lige vaske ansigtet, kigge i spejlet og man kan næsten se på ham at han blot tænker, det var så den arbejdsdag moving on.

Som om intet af det som er sket har påvirket ham på nogen måde, det var jo blot endnu en arbejdsdag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6852 Kruse 15 år siden

#6851: Præcis. Det var en rigtig god detalje, og fungerer som et godt call-back til diskussionen han havde med sin kæreste om at han efterhånden er blevet for hærdet af jobbet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6853 Skeloboy 15 år siden

#6851 - tak for at røbe slutningen...husk spoilertags
Gravatar

#6854 misuma 15 år siden

^^

Hvori ligger spoileren? Det virker som om at folk har forskellige definitioner af hvad spoilers er herinde og andre steder.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6855 Wangsgaard 15 år siden

#6853 Enig
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#6856 Skeloboy 15 år siden

#6854 - at han afslører slutningen?
Gravatar

#6857 misuma 15 år siden

- At Steve McQueen vasker sig i hovedet? Tja, det er nok bare mig som ikke tager sådan nogle ting så tungt, men jeg kan sagtens respektere at andre gør - Husk spoilertags! :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6858 NightHawk 15 år siden

Kruse (6850) skrev:
Bullitt

Den britiske instruktør Peter Yates døde i dag i en alder af 82 år gammel, så hvilken bedre måde at hylde ham på end at se hans nok mest kendte film "Bullitt" med Steve McQueen i hovedrollen. "Bullitt" er også en ganske fin og solid film, og det er ikke svært at se det glimrende håndværk fra Peter Yates. Især en ret fremragende biljagt gennem de bakkede gader i San Francisco. Biljagten varer vel nok en 10 minutters tid og er uden et ord dialog. Istedet kan man nyde stuntkørsel af den bedste slags.

Det kan jeg kun være helt enig i. Det er en fantastisk biljagt.

Steve McQueen gør det godt i hovedrollen og Robert Vaughn er ganske glimrende som den sleske politiker Chalmers. Selvom at det er en fin film og godt håndværk, så formår den desværre aldrig virkelig at komme under huden på en. Efter biljagten, som nok slutter da der er omkring 30-40 minutter tilbage, er der ikke mere nogen reel spænding, og luften ryger lidt af ballonen. Til sidst i filmens store finale, er man desværre ikke meget involveret, selvom at den dog er ganske fint eksekveret.

Jeg kan så til gengæld ikke følge dig mht. afslutningen på filmen.
For både i opklaringsarbejdet der fører op til til den sidste duel, samt skududvekslingen i lufthavnen, er i mine øjne begge med til at udgøre et særdeles nervepirrende opgør, der fornemt kombinerer den umidelbare vold med Frank Bullitt og skurkenes gennemgående forsøg på taktisk at udmanøvrere hinanden, og udstiller igen Franks skarpt analyserende evne til hele tiden at være et skridt foran på skakbrættet.

# 6851 -

Helt enig. Det er en rigtig cool detalje, der lige sætter prikken over i'et på en i forvejen særdeles fremragende film.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#6859 Kruse 15 år siden

#6858: Havde jeg været mere engageret i Steve McQueens karakter, så havde den sidste del af filmen helt sikkert også haft et større indtryk.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6860 Broomie 15 år siden

The Big Lebowski

En film med fantastiske dialoger, samtidig med en Jeff Bridges der gør det suverænt som The Dude. Samtidig er det er af de mest humoristiske film jeg har set længe.
Jeff Bridges, John Goodman og Steve Buscemi er en fed trekløver der alle gør det godt, på hver deres måde.

8/10

Skriv ny kommentar: