Gravatar

#6841 loki 15 år siden

Ah så er det vitterlig en mystisk version jeg har set, for efter hun dør, så begraver han hende bare, og så er filmen næsten ovre e.g. der er ingen læge. Men fint nok, jeg fik bare et lidt andet indtryk :)

Hehe... alt andet vil jo være en uforskammet karakter ^^
www.peakoil.dk
Gravatar

#6842 Benway 15 år siden

#6831 Ja, det har utvivlsomt rigtig meget at sige, om det er en afsluttet målrettet historie, der fortælles, eller om man bare forsøger på at holde den kørende så længe som muligt.

"Carlos" ser jeg også meget frem til. Jeg håber lidt på at overtale Flemming til at vise den i kælderen, men ellers må jeg selv ud og købe den. :)

#6840 Ah det er rigtigt. Det havde jeg glemt. Så er jeg egentlig næsten helt ked af, at jeg ikke havde den med i filmafstemningen. På den anden side var dens chance for at blive udvalgt utvivlsomt også nul, så det gør vel ikke den store forskel. :)

I starten havde jeg lidt svært ved at komme ind i filmen/serien, men jeg blev mere og mere revet med og til sidst var jeg virkelig bjergtaget og rystet over den. Den har en fantastisk spændevidde. Nogle steder er den rørende lun (erindringen om Franz, der 'snakker' med øllene kan stadig få mit smil frem) og andre er den sønderrivende og chokerende). Det er ikke nogen overdrivelse at sige, at den er en af mine allerstørste filmoplevelser. Jeg har ikke læst romanen, men ville gerne. Jeg har kigget efter en engelsk oversættelse, men de ser ret så dyre ud (mine evner for tysk er desværre efterhånden nærmest ikke-eksisterende). Serien/filmen skal også snart anskaffes (jeg så den i tv samt på dvd'er jeg lånte på biblioteket), men prisen er også ret peberet, så det bliver nok ikke lige med det første.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6843 Skeloboy 15 år siden

#6841 - det lyder underligt. Du har ikke set scenen, hvor
Seita tager Setsuko til læge, og man ser hvor tynd hun er og har sår over det hele? Og lægen siger noget i stil med, at det er malnutrition? Og faktisk så er Seita også ude at stjæle en hel masse, men kommer for sen hjem.
Gravatar

#6844 Highland Park 15 år siden

#6843: Det skyldes, at han har set denne:
"Hotaru no haka" (2008)
Læs evt. brugeranmeldelserne for yderligere oplysninger.

Bemærkede du slet ikke indledningen til hans anmeldelse?:
loki (6827) skrev:
Jeg troede at det var en animeret film, men den var "normal" hele vejen igennem - måske jeg har set en senere/ældre version.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6845 Skeloboy 15 år siden

#6844 - jo, det gjorde egentlig, men jeg tænkte ikke lige over, at det betød det ikke var animeret :)

Kendte godt til udgaven, men har ikke selv set den.

Loki, jeg kun kan anbefale at se originalen fra 1988.
Gravatar

#6846 loki 15 år siden

#6844 Bingo :)

Måske jeg ser den animerede på et tidspunkt.... måske
www.peakoil.dk
Gravatar

#6847 Åkepool 15 år siden

Batsy (6839) skrev:
6833# Hey hvad med mig ):

Hmm, du gav den vist "kun" 6/6 så vidt jeg husker, men det gør dig da helt bestemt også til en god top 10 kandidat :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#6848 loki 15 år siden

Terminator 3

Jeg tror generelt set, at man kan se T3 fra 2 forskellige synsvinkler: som en selvstændig film eller som en del af triol... quadrologien.

Som en selvstændig film er den en ansvarsløs, overgearet, minimalt dramatiseret action-komedie, som dog til tider hæver sig med udmærkede kulisser og visuelle effekter. Den dybe historie er totalt fravalgt til fordel for overfladisk dialog, og en besynderlig men dog sporadisk funktionel historie. Man får sig et godt grin - eller i det mindste trækker lidt på smilebåndet - og bliver måske lidt overrasket over slutningen.

Hvis man derimod ser filmen som en del af quadrologien, så vil skuffelsen ingen ende tage. Alt hvad der gjorde forgængerne fucking episke er kastet til side, og i stedet serveres en kold gang vælling som tilsyneladende kun har til formål at lukrere på franchisens navn. Tonen / stemningen / atmosfæren / musikken / tempoet / dialogen og naturligvis historien som ophøjede dens forgængere til 2 af tidernes mest mindeværdige film er totalt forglemt, og de forgæves forsøg på referencer er både ynkelige og direkte sørgelige. Selvironi er godt, men det kræver et stærkt fundament, hvis det hele ikke skal løbe helt ud i sandet.

Som selvstændig film: 4/10
Som en del af quadrologien: blah

Sagaen sluttede med T2.
www.peakoil.dk
Gravatar

#6849 Riqon 15 år siden

#6848 -

Haha, du prædiker jo nok til koret - jeg er i hvert fald 100% enig i din udlægning af den film, måske bortset fra at jeg ikke synes, den holder som en selvstændig film heller. :p Det er slet og ret bare en lortefilm på alle ledder og kanter.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6850 Kruse 15 år siden

Bullitt

Den britiske instruktør Peter Yates døde i dag i en alder af 82 år gammel, så hvilken bedre måde at hylde ham på end at se hans nok mest kendte film "Bullitt" med Steve McQueen i hovedrollen. "Bullitt" er også en ganske fin og solid film, og det er ikke svært at se det glimrende håndværk fra Peter Yates. Især en ret fremragende biljagt gennem de bakkede gader i San Francisco. Biljagten varer vel nok en 10 minutters tid og er uden et ord dialog. Istedet kan man nyde stuntkørsel af den bedste slags.

Steve McQueen gør det godt i hovedrollen og Robert Vaughn er ganske glimrende som den sleske politiker Chalmers. Selvom at det er en fin film og godt håndværk, så formår den desværre aldrig virkelig at komme under huden på en. Efter biljagten, som nok slutter da der er omkring 30-40 minutter tilbage, er der ikke mere nogen reel spænding, og luften ryger lidt af ballonen. Til sidst i filmens store finale, er man desværre ikke meget involveret, selvom at den dog er ganske fint eksekveret.

Men alt i alt er det er ganske fin film, som klart er værd at se på grund af den fremragende biljagt i San Francisco's gader.

4/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: