Gravatar

#6901 TheEnd 15 år siden

Du godeste! Jeg har lige overværet den mest rørende dokumentar i mit liv. Dear Zachary er navnet på dokumentaren og jeg tror aldrig at en film har gjort en så stor indtryk på mig som denne. Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal skrive udover at i bør at se den! Linket er her:

Highland Park (6875) skrev:
http://www.dr.dk/dr2/dokumania
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#6902 Riqon 15 år siden

#6899 -

Jeg har det på omtrent samme måde med Halloween. Hader også karakterer (i hvert fald når jeg selv skal give dem).

Imponerende at du sådan kan skelne mellem alle filmene i din hukommelse..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6903 Åkepool 15 år siden

Riqon (6892) skrev:
Politi!! :p

Arh, damn it! Nu får jeg nok en advarsel for sprogbrug ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#6904 Åkepool 15 år siden

Riqon (6902) skrev:
Imponerende at du sådan kan skelne mellem alle filmene i din hukommelse..

Jeg tror han bare ripper fra sine karaktergivninger på IMDb.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#6905 MOVIE1000 15 år siden

Skeloboy hvis du kunne ldie Halvblodsprinsen vil du bestemt også kunne lide Dødsregalierne Del. 1 :) Stemningen er mere dyster for slet ikke at sige mere spændende.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6906 Benway 15 år siden

En af mine venner har gennem længere tid haft som sit projekt at opdrage mig i horrorfilmenes-verden - som han er uendeligt mere velbevandret end end jeg - og det er efterhånden blevet et helt hyggeligt ritual at besøge ham, og mærke hvordan hans blik vandrer op mod hans betydelige samling af gyserfilm, mens han beslutter, hvilke modbydeligheder jeg nu skal udsættes for. :)

I går blev det så til to film:

Possession er fra 1981 og nok mere et højspændt ægteskabsdrama med gysertoner end en decideret gyserfilm. Isabelle Adjani spiller kvinden besat af mystiske kræfter, og Sam Neill er manden som prøver at erobre hende tilbage. Instruktøren Andrzej Zulawski var selv midt i en skilsmisse, da filmen blev lavet, og hans paranoia overfor kvindekønnet minder om noget fra "Antichrst" - selvom manden i filmen er mindst lige så usympatisk. Filmen er hysterisk og prætentiøs som bare fanden, men også ret så fascinerende og fængslende, og kameraføringen er blændende. Den gør ikke altid behageligt indtryk - men den gør bestemt indtryk.

John Carpenter's Cigarette Burns er derimod en tv-gyser fra "Master of Horror-serien, som jeg var nysgerrig efter at se efter at have læst om den i et interview med Udo Kier. Den er ikke synderligt uhyggelig - hvornår blev du sidst skræmt af en tv-gyser? - men for film buffs er der noget spændende over historien om en eksotisk besat film, som en filmsamler desperat ønsker at se - selvom dens eneste fremvisning virkede så voldsomt, at det resulterede i en drabelig blodrus blandt publikum. Det er let at relatere til den måde man selv bliver draget mod eksotiske og 'farlige' film. "Cigarette Burns" byder også på nogle ret så bizarre sorthumoristiske blodstunder. Hvor mange film ser man, hvor en tarm bliver brugt som filmrulle?
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6907 vanilla_ice 15 år siden

Double Indemnity

Et gensyn med en klassefilm, bedre end meget af det der laves i dag, en egentlig meget enkel historie, men den måde filmen skruer den sammen og bygger historien op med fantastiske dialoger, herlige karakterer og intens baggrundsmusik. Jeg elsker Billy Wilder.

6 af 6 mulige
Gravatar

#6908 Benway 15 år siden

#6907 Det er også en herlig film. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6909 Benway 15 år siden

Som fodnote til #6906 så er "Possession" for øvrigt den film som Christoffer Boe valgte som yndlingsfilm i "DR2 Premiere", da han var gæstevært. Så vidt jeg husker var det, [url= her[/url] klip han viste.
Gravatar

#6910 loki 15 år siden

Carlos
Trailer

The story of Venezuelan revolutionary Ilich Ramírez Sánchez, who founded a worldwide terrorist organization and raided the 1975 OPEC meeting.

Tjaa... den lød da ganske interessant, men jeg syntes ikke man komme ind under huden på personen, og finder aldrig rigtig ud af hvad der drev ham.

Derudover må man nødvendigvis stille spørgsmål til hvor korrekt skildringen er, men som der står i starten så skal det betagtes som fiktion.

5/10
www.peakoil.dk

Skriv ny kommentar: