Gravatar

#6951 TheEnd 15 år siden

TheEnd (6950) skrev:
Buried

Intens og klaustrofobisk thriller om en mand der er begravet i levende leve i en trækiste. Ideen er fed og udførelsen også meget veludført, dog med nogen mindre hak i lakken. Glæder mig til mere af instruktøren Rodrigo Cortes.
8/10

Vil gerne lave karakteren om til 9/10 pga
slutningen... fed twist
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#6952 Nicki52 15 år siden

One Hour Photo
Sy er en ensom mand. Han har ingen venner eller familie. Han lever af at fremkalde foto og har en yndlingskunde: Familien Yorkin. Deres små besøg er guldkorn for ham. De ser rigtige lykkelige ud på billederne, så han tager kopier til sig selv. I sin fritid dagdrømmer han, at han, er onkel Sy Yorkin. Men når han finder ud af, at de ikke er så lykkelige som de ser ud på billeder, føler han at han må gøre noget. Det får alvorlige konsekvenser for familien.

Det er en fantastisk film med fantastiske skuespillere som Robin Williams og danske Connie Nielsen. Robin spiller så godt, at man kan mærke hvordan hans karakter (Sy) har det og man føler sympati med ham. Og Connie gør det også godt. Jeg var faktisk i tvivl om hvem hun var, for hun ligner og snakker som en amerikaner. Hun er hidtil den bedste danske skuespiller i amerikanske film.
Topkarakter herfra.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6953 Sweetiebellefan 15 år siden

Koslænget

Kevin James lægger stemme til koen Otis somelsker at fete med sine venner, men han ,å også kæmpe mod prærieulvene.

Ikke et mesterværk men meget underholdene, og Rednex har lavet nogen af sangene.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6954 Bruce 15 år siden

Easy A - BD

"But the movie makes fun of Christians in a bigoted way (all confessing Christians in the movie are either stupid, or mean or both). Regarding sex, there's a lot of talk..but I think in this day and age every 13 year old knows what virginity is."

Kommentar på et amerikansk forum omkring filmen. Kan man få en bedre anbefaling? Tja, Easy A er i mine øjne en genfødsel af den gode ungdomsfilm og som forsikrer os om, fordi John Hughes er død, så er det stadig muligt at flikke et ordentlig plot sammen, der ikke behandler publikum, som var vi alle opdraget af forældre, som havde deltaget i Paradise Hotel. Nogle ligner en russisk roulette, men filmen er skruet vældig godt sammen.

Handlingen? Highschool, unge mennesker og en lille hvid løgn af vor unge heltinde, som får utilsigtet reaktion og som vor heltinde derfor må redde sig ud af.

Advarsel!!! Intet halvhjerneplot! Intelligent dialog! Vid! Timing! Charme! Ja, ufattelige parametre for en 2011 teenage film, men ikke desto mindre ER der håb om at finde spor af intelligent liv. Ikke i rummet, men på jorden!

Jeg morede mig og var gevaldigt underholdt undervejs og jeg vil endda også være så blasfemisk at finde den bedre, end jeg nogensinde fandt Ferris Buelers Day Of og de fleste lignende 80'er film.

8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#6955 Sweetiebellefan 15 år siden

LOL!

Kan ikke rette i indlægget.

Koslænget

Kevin James lægger stemme til koen Otis som elsker at feste med sine venner, men han må også kæmpe mod prærieulvene.

Ikke et mesterværk men meget underholdene, og Rednex har lavet nogen af sangene.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6956 misuma 15 år siden

Rasmus Tagmus (6954) skrev:
Easy A - BD

Jeg morede mig og var gevaldigt underholdt undervejs og jeg vil endda også være så blasfemisk at finde den bedre, end jeg nogensinde fandt Ferris Buelers Day Of og de fleste lignende 80'er film.

8/10

Solgt! Det skal dæleme komme an på en prøve Ü
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6957 Kruse 15 år siden

#6954: Rigtig god anmeldelse og helt sikkert også en film jeg skal have tjekket ud. Og så er Emma Stone en lækkerbisken :)

Rasmus Tagmus (6954) skrev:
Nogle ligner en russisk roulette, men filmen er skruet vældig godt sammen.

Hehe :D
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6958 Muldgraver 15 år siden

Eraserhead

...

6/6
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#6959 misuma 15 år siden

Lille Bertram - Sproglig æstetik var der ikke meget af. Se den for de "sjove" replikker.

"Ta' det nu stenroligt"

"Kom nu ud af hullerne"

"Så er der kød på bananen"
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6960 Lord Beef Jerky 15 år siden

Kunne nu også meget godt lide Easy A, men den må stadig "nøjes" med en 7/10'er fra mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: