Meget enig Babo Rises. Det er en supersolid drama/thriller med et fedt persongalleri, elsker den film. Har du set Levitt i filmen Brick? Übercool film imo.
Brick
Eller set ham i Mysterious Skin? Den film gør ondt i mavsen.
Afsnit 2-4 af SoA og det var en blandet oplevelse. Afsnit 3 var tæt på at være ringe. Det bogstavelig talt vælter ind med unødvendige sideplots og små spændingsmomenter, som mere irriterer end tilfører historien noget. Langt fra sæson 2's intensitet. Sidste afsnit en smule bedre, men der er langt mellem snapsene. Sammenlagt 6/10 for denne start.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Stadig en film, der sætter sig dybt i mig. Tarkovskijs hovedværk (og ja, jeg mener det er hans bedste film) er abstrakt på en anden måde end man normalt forbinder med film. Former, tanker, glimt og handlinger associeres på tværs af hinanden i måder, der nærmer sig noget ultimativt drømmeagtigt. Nogle gange ved man ikke hvorfor eller hvordan, men man er ikke et sekund i tvivl om, at instruktøren formidler sin film med hjerteblod.
Visuelt er 'Spejlet' utvivlsomt en af de allerstørste bedrifter i filmhistorien. Sanseligheden og følingen er i hvert et billede suveræn, og måden kameraet bevæger sig vidner både om mesterligt håndelag og en ufattelig kreativ filmhjerne.
Jeg tror aldrig denne film har set sin lige i filmhistorien, og den vil nok altid være rangeret i toppen blandt de bedste og mest inspirerende film, jeg har set.
6/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Så fik jeg set min første film med James Dean, det unge talentfulde skuespiller som på tragisk vis døde alt alt for tidligt. Og han fortjener virkelig al den ros og respekt han sidenhen har fået, for han er absolut fantastisk i "Rebel Without a Cause". Det er i det hele taget en fantastisk film, som rammer hvert et punkt rigtigt. Sal Mineo og Natalie Wood er, i de to andre bærende roller, også fremragende. Det eneste kritikpunkt jeg kunne komme på, skulle være at det er lidt svært at "købe" idéen om at James Dean skulle være mindreårig. Men det er nu ikke et punkt der betyder noget for denne fantastiske film.
6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Har som barn set den film, mindst 20 gange på vhs. Filmen lugter langt væk, af 80 stil, dårlige replikker og elendigt plot. Men jeg bliver nu glad hver gang, jeg bliver taget tilbage til barndommens tid. Og Arnold og Svend Ole Thorsen, er da en stjerne værd !
Det eneste kritikpunkt jeg kunne komme på, skulle være at det er lidt svært at "købe" idéen om at James Dean skulle være mindreårig.
Nu kan jeg ikke huske i hvilken sammenhæng det er, at James Deans karakter bliver kaldt mindreårig. Men jeg mener, at man i USA regnes som mindreårig, indtil man er fyldt 21 år. Så strengt taget kan Deans karakter i filmen være helt op til 20 år gammel, medmindre der altså i filmen oplyses en anden konkret alder for ham. Og 19 eller 20 år kan han da vist godt gå for at være. :-)
#7061 misuma 15 år siden
Brick
Eller set ham i Mysterious Skin? Den film gør ondt i mavsen.
#7062 Babo Rises 15 år siden
Desværre. Men har hørt godt om netop de to film du nævner. Jeg har dog set et par andre med Levitt, og han er uden tvivl ret fed skuespiller.
#7063 Bruce 15 år siden
#7064 Sweetiebellefan 15 år siden
Her begynder det hele med et brag, og det er ikke bedstefars Batman.
Den her gang må Batman tage kampen op mod Scarecrow, der er bevæbnet med farlige stoffer.
8/10
#7065 Batsy 15 år siden
men, godt du kunne lide den (:
#7066 RasmusFL 15 år siden
Stadig en film, der sætter sig dybt i mig. Tarkovskijs hovedværk (og ja, jeg mener det er hans bedste film) er abstrakt på en anden måde end man normalt forbinder med film. Former, tanker, glimt og handlinger associeres på tværs af hinanden i måder, der nærmer sig noget ultimativt drømmeagtigt. Nogle gange ved man ikke hvorfor eller hvordan, men man er ikke et sekund i tvivl om, at instruktøren formidler sin film med hjerteblod.
Visuelt er 'Spejlet' utvivlsomt en af de allerstørste bedrifter i filmhistorien. Sanseligheden og følingen er i hvert et billede suveræn, og måden kameraet bevæger sig vidner både om mesterligt håndelag og en ufattelig kreativ filmhjerne.
Jeg tror aldrig denne film har set sin lige i filmhistorien, og den vil nok altid være rangeret i toppen blandt de bedste og mest inspirerende film, jeg har set.
6/6
#7067 Kruse 15 år siden
Så fik jeg set min første film med James Dean, det unge talentfulde skuespiller som på tragisk vis døde alt alt for tidligt. Og han fortjener virkelig al den ros og respekt han sidenhen har fået, for han er absolut fantastisk i "Rebel Without a Cause". Det er i det hele taget en fantastisk film, som rammer hvert et punkt rigtigt. Sal Mineo og Natalie Wood er, i de to andre bærende roller, også fremragende. Det eneste kritikpunkt jeg kunne komme på, skulle være at det er lidt svært at "købe" idéen om at James Dean skulle være mindreårig. Men det er nu ikke et punkt der betyder noget for denne fantastiske film.
6/6
#7068 knipsknips 15 år siden
Har som barn set den film, mindst 20 gange på vhs.
Filmen lugter langt væk, af 80 stil, dårlige replikker og elendigt plot.
Men jeg bliver nu glad hver gang, jeg bliver taget tilbage til barndommens tid.
Og Arnold og Svend Ole Thorsen, er da en stjerne værd !
4/6
#7069 BN 15 år siden
Nu kan jeg ikke huske i hvilken sammenhæng det er, at James Deans karakter bliver kaldt mindreårig. Men jeg mener, at man i USA regnes som mindreårig, indtil man er fyldt 21 år. Så strengt taget kan Deans karakter i filmen være helt op til 20 år gammel, medmindre der altså i filmen oplyses en anden konkret alder for ham. Og 19 eller 20 år kan han da vist godt gå for at være. :-)
#7070 Sweetiebellefan 15 år siden
Den her gang har legetøjet en ny modstander, og det er den maniske samler Al, der er lagt steme til af Amin Jensen på dansk.
Anette Heick stjæler scenen som cowboy dukken Jessie, og her er nostalgi for alle penge.
10/10