Gravatar

#1411 evermind 15 år siden

#1409 <3

Jeg er glad for, at du kunne lide den, bruce! Jeg har set Director's Cut to dage i træk (forevisninger for nogle venner, der endnu ikke havde stiftet bekendtskab med filmen) og regner også med at skrive noget om den, når jeg får tid. I denne uge har jeg dog travlt med at forberede "zombieskydningen" i Århus, inden jeg slutter mig til settet i morgen. :)

Begge de gange, jeg har set/vist filmen herhjemme, har jeg anvendt den 35-40 minutter lange mockumentary "Under the Hood" (fra "Tales of the Black Freighter BD'en) som "forret". Dette udgør selvfølgelig sammenlagt en temmelig lang spilletid, men er klart en anbefalelsesværdig cocktail, da vi får et dybere indblik i den guldalder, filmens indledningsmontage så smukt bringer glimt af, samt i mindre karakterer, der optræder i filmen.

Især fordi programmet først og fremmest er centreret om den første Nite-Owl, sympatiske Hollis Mason og hans fiktive selvbiografi (som også optræder i tegneseriens "ekstramateriale"), følte jeg en større følelsesmæssig investering i ham. En drømmer, en aldrende drengerøv, som aldrig rigtig voksede fra sit uglekostume.
Af samme grund rammer hans senere skæbne så meget desto hårdere.

Det er sjovt, du nævner The Incredibles, for da jeg i sin tid så den, tænkte jeg, at en del af det mindede om "Watchmen for børn". Der er næppe tvivl om, at folkene bag The Incredibles har hentet inspiration i plottet fra Alan Moores og Dave Gibbons tegneserie. Ikke dermed sagt, at det gør noget - jeg holder absolut meget af The Incredibles, ikke mindst i kraft af historien!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1412 mr gaijin 15 år siden

#1410 Ophüls er nok en af de klassiske instruktører, jeg savner mest på Blu-Ray. Husk forresten også at se La Ronde. Det er måske ikke det dybeste, han har lavet. Men stadig sublimt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#1413 jessup 15 år siden

#1412 - jeg har set den (dog ikke nævnt) for nok 10 år siden- en film som det er tydeligt mange instruktører har set - Jeg har kig på Caught i den nærmeste fremtid.

Med al tydelighed er det film der fortjener det store lærred - endnu en grund til at holde øje med Cinematekets program.
This is just until June
Gravatar

#1414 filmz-Bruce 15 år siden

#1411 Spændende. Jeg skal også have set noget af ekstramaterialet fra den. Jo, det var sgu en interessant fortælling og hold da op, barsk! Fedt at se en anderledes tilgang til superhelte materialet.

#1412-13 Denne kunne måske være interessant for jer.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1415 wiseguy 15 år siden

That's it!! nu bestiller jeg fandme "Watchmen D.C."!! fuck det her site har efterhånden været mig et dyrt bekendtskab ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#1416 filmz-Utyske 15 år siden

Når vi nu er ved superhelte, har jeg netop set "Green Lantern: First Flight", den seneste film fra WB/DC, i serie med "Superman: Doomsday" og "Batman: Gotham Knight".

Ligesom i de andre film, er kvaliteten af animationen ikke til at sætte en finger på og billedet på BD'en er også helt i top. Lydsporet er lidt svagere, da der mangler lidt bund i det, men overall er filmen et køb værd på BD, alene på de tekniske specs.

Historien, kort fortalt, handler om hvordan Hal Jorden bliver til Green Lantern, hans møde med korpset og en af sine største fjender fra tegneserien. Historien er forholdsvis tro i forhold til tegneserien og hvis man ikke kender Hal Jordan, skal det nævnes at han er den anden Green Lantern i DC-universet, dog den første fra GL-korpset og en figur der stammer helt tilbage fra 1959.

For fans er der masser at at komme efter, da nogle af de mest kendte figurer fra GL-korpset eksempelvis optræder i filmen og man har virkelig gjort en masse for at både nye seere og gamle fans kan føle sig underholdt, præcis ligesom i de fleste andre film i serien.

Selvom jeg kendte historien i forvejen, var jeg alligevel fastholdt af spænding igennem det meste af filmen og klukkede lidt af grin undervejs, da det var lykkedes at klemme et par morsomme elementer ind i en ellers seriøs historie.

"Green Lantern: First Flight" er den femte film i serien og i efteråret dukker endnu en op på markedet, nemlig "Superman/Batman: Public Enemies" og den glæder jeg mig til at opleve, da tegneserie-udgaven er fantastisk underholdning.

5/6
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1417 Skeloboy 15 år siden

wiseguy (1415) skrev:
That's it!! nu bestiller jeg fandme "Watchmen D.C."!! fuck det her site har efterhånden været mig et dyrt bekendtskab ;o)

Hehe, ja, har eddermame brugt mange penge pga. filmz også...

Cinema Paradiso, 1988

Valgte at se den originale først, og vente med director's cut.Salvatore får besked om, at Alfredo er død, og tænker 30 år tilbage på sin barndom. Her brugte han tiden efter skole som alterdreng og på at snige sig til at se film i den lokale biograf, hvor Alfredo arbejder som projektionist. De skaber et helt unikt venskab. Man følger også minderne om hans teenageforelskelse.

Det er et rigtig godt tidsbillede af Italien for 50 år siden, og en nostalgisk smuk beretning om barndomsminder. Filmen er selvfølgelig fyldt med en lang række filmklip.

Salvatore Cascio, der spiller Salvatore som helt ung, og det er uden tvivl en af de bedste præsentationer jeg har set fra et barn. Ennio Morricone har skabt et perfekt soundtrack til, der foregår ligeså godt, som hans mesterværk, Once Upon A Time In America.

Første tredjedel er et stærkt barndomsprortræt om faderkærlighed(Salvatores rigtige far er død) mellem Alfredo og Salvatore, mens næste tredjedel er en hjerteskærende smuk kærlighedsportræt. Dog lidt mere banal og typisk. Men alle elsker en god kærlighedshistorie, når den er veldrejet og ikke alt for pladderromantisk. Sidste tredjedel er akkompagneret af noget af det smukkeste, nostalgiske musik Ennio Morricone har bedrevet.

Jeg glæder mig allerede til at se director's cut udgaven.

6/6(26. film, jeg har set, som får 6/6...måske den falder til 5/6 ved gensyn)
IMDB
Gravatar

#1418 Nicki52 15 år siden

Vanvittig forelsket
Daniel har et talent som klassisk pianist. Hans far begik selvmord for et år siden, fordi han var depressiv så han ikke kunne se forskel på virkelighed og fantasi. Hans mor er nu alene, men har dog besøg af mange mænd. Hans mor håber virkelig på han får et godt liv og en god karierre. Hun er tv-journalist.
Efter Daniels eksamen spørger han Pierre, en lærer på musikkonservatoriet, og det vil han gerne, for han kan se talentet i ham, ligesom hans far.
Bag efter en øvetime en dag ser han en smuk pige. Han ser hende igen en anden gang, og beslutter sig at følge efter hende. Han finder ud af hvor hun kommer og fester. Der kom han også.
Da de blev kærester havde de svært ved at komme op af sengen igen. Men...
Da cellopigerne på musikkonservatoriet får Pierre som lærer, og hun nævner ham hele tiden, forestiller han sig det værste. Han bliver meget jalus og vil ikke slippe det igen for han mener der sker noget.
Pierre skaffer ham koncert hvor der kommer talentspejdere fra Juliet. Hvis han ikke stoppe sit jalusi-angreb, kan han fucke hele sit liv op, som sin far

Det er en vild god film, og man slapper bare af, når man hører ham spille klassisk musik. Jeg var helt chokeret da filmen var færdig. Cyron Bjørn Melville, Sara Bro, Charlotte Fich (Mor) og Dejan Cukic (Pierre) spiller rigtig godt. Ærgeligt at Dejan ikke er med i så meget. Det gik overforventning, fremragene. Og det lykkes også vores nye statsminister at komme med. Den fortjener 6 ud af 6 stjerner, hvis den laves over i USA, bliver den fesen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1419 Bony 15 år siden

Nu havde jeg lige siddet og skrevet et ekstremt langt indlæg om Watchmen, men så forsvandt det! :'(

Jeg gider ikke gentage det hele, for helvede jeg er gal nu!

Kort af det lange. Efter at have fået den lidt på afstand, har jeg indset at filmen er et mesterværk og at mine kritikpunkter var ligegyldige bagateller. Alle irritationsmomenter, gik på de små forskelle der var mellem filmen og tegneserien. Men når jeg tænker over det, så er de slet ikke vigtige for hverken historien eller temaet. Jeg drømmer om den om natten, jeg drømmer om den om dagen og jeg har allerede besluttet mig for, at se den igen i morgen. Denne film er simpelthen fantastisk.

Fuck, jeg hader når ultralange indlæg går tabt! Det var fandme sidste gang, at jeg skriver de lange indlæg herinde. Næste gang bruger jeg sgu et skriveprogram! Crap!!!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1420 evermind 15 år siden

#1419 Jeg er enig - det er pisse irriterende, når éns lange indlæg forsvinder!! Nåja, jeg er såmænd også enig omkring filmen. Den film har siddet i mig, siden jeg første gang så den i biografen - trods diverse forbehold og kritikpunkter dengang. Disse er blevet færre med Director's Cut, hvor det eneste der umiddelbart skurrer lidt er
Ozymandias' genetisk manipulerede los, der er lidt ude af kontekst, da hele genetikplottet fra tegneserien er fjernet/ændret.
Jeg kender flere, som ikke har læst tegneserien og studser lidt over, hvad dét går ud på.

Men da jeg i så mange år har elsket tegneserien, er det sgu svært at blive sur over lidt rendyrket fan-service. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: