Gravatar

#7261 McPeter 15 år siden

Tak for input - nu kom jeg til at bestille Kickboxer. Kan ikke huske om jeg så den som knægt eller ej, men under alle omstændigheder bør et gensyn være på sin plads.
Mangler dog også stadig Bloodsport i samlingen, men kan ikke helt få mig selv til at betale 50kr for den på dvd (eller 130kr på BD sammen med Timecop hehe).

Hvis nogen har en brugt/ny bloodsport de gerne vil af med til billige penge (bor i kbh) så må I endelig sige til - send en PM. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7262 Batsy 15 år siden

Dyg# Er enig med dig i det hele, hun er en ikke andet en end snobbet botox kvinde vis man skal sige det venligt. Der ville være Angelina Jolie når hun bliver stor desværre har Megan kun et sølle undermiddel- middel talent imo.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#7263 TheEnd 15 år siden

Lie to Me - Season 2

Tim Roth spiller Dr. Cal Lightman der er ekspert i at aflure løgn ved at kigge på folks kropssprog, mimik og lign. Lightman betragter sig selv som en videnskabsmand, trods mangen skepsis fra folk udenfor hans arbejdsmiljø. Plottet i hvert afsnit følger det samme mønster og er uafhængigt at de forgående.
Jeg var meget underholdt af den 1. sæson og 2. sæson er som sådan også meget underholdende. Rollen er som skabt til Roth, men ellers synes jeg at resten af skuespillerne klarer sig dårligt, især de kvindlige og især synes jeg at Kelli Williams til tider er tåkrummende ringe.
En anden ting som er svært at sluge er at Lightman altid kommer frem til sandheden ved hans aflæsninger. Nogen gange er argumenterne lidt for letkøbte og folk han afhører har en tendes til at bryde sammen og fortælle ham sandheden, til trods for at det kan have altafgørende konsekvenser for deres liv.
Men alt det negative til trods, så er det stadigvæk solid underholdning. Tror dog at jeg springer 3. sæson over.

7/10
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#7264 Riqon 15 år siden

TheEnd (7263) skrev:
Plottet i hvert afsnit følger det samme mønster og er uafhængigt at de forgående.

Og det var nok en af de primære grunde til, at jeg ikke gad den. Der var absolut ingen fremdrift i plottet eller karakterudvikling hos Lightman. Historierne blev mere og mere ensformige. Har man set de første 3 afsnit, så har man set det hele.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7265 Sweetiebellefan 15 år siden

Nine

En ældre filminstruktør har pigerne og sit luksusliv iItalien, men han er udbrændt.

Denne flotte musical fortjente 12 Oscar nomineringer.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7266 misuma 15 år siden

Jeg var ikke videre imponeret over den første Messengers så hvorfor dælen købe en to'er som oven i hatten er instrueret af manden bag den danske Kollegiet som heller ikke gjorde noget for mig? Måske er det bare et sygeligt behov for at pine mig selv....

Fair skal være fair...instruktionen fejler intet og det samme kan siges om skuespillet...indtil en kvinde skimtes igennem kornmarken. Pludselig smider hun tøjet og hælder vand ned af kroppen pga heden, om jeg begriber hvorledes landmanden John Rollins kan lade sig forføre af en kvinde hvis blondinehår, udseende og levering af linier skriger B-film, ved manden ikke at hun alene trækker filmen ned i det værste B-mudder?

2/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#7267 Sweetiebellefan 15 år siden

Landet For Længe Siden Saurusstenens Hemmelighed

Kris Kristofferson lægger stemnme til den ensomme dinosaur i denne typiske 90'er fortsættelse.

8/10

Vals med Bashir

I starten af 1980'erne var Libanon midt i krigens rædsler, og det kom der en flot animeret dokumentar om.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7268 Bruce 15 år siden

You Don't Know Jack - 720p - Apple TV

Wow. Nogle gange løbes man seriøst over ende. Lige her og nu er alles øjne rettet stift mod Oscars, bedst film, bedste skuespilspræstation og bla bla bla. Naboerne havde You don't know Jack (nej ... ikke shit) med, HD 720p optagelse fra Apple TV (formentlig pirateri) og jeg var seriøst blæst væk!

Der er tale om en TV film med Al Pacino i hovedrollen som Jack Kevorkian, en sand karakter, som i 80'erne og 90'erne udøvede det som hed aktiv dødshjælp og gik under navnet Dr. Death. Pacino vandt Golden Globe i sidste uge for sin præstation og at kalde det retfærdigt, er en underdrivelse af proportioner.

Sjældent finder jeg på at sammenligne nutidige skuespilspræstationer med det jeg vil kalde "de store", al den stund, at jeg simpelthen ikke mener, at de er på højde hermed det største jeg har set fra "guldalderen". Jeg er ikke sen til at sammenligne Pacinos præstation her med Spencer Tracy på toppen. Det er ikke en udtalelse i stil med "Søren og Mette ser en ko", men rettere Sovjetunionen som via morsesignaler i 1963 kontakter USA, mens missiler er på vej til Cuba og siger ... "what are you gonna do?". Det er ikke Godfather, men way beyond.

Jeg kan ikke gå i selvsving over over Pacinos Heat, Scarface eller Godfather præstationer. Det er klasse, men det er ikke definitivt, det transcenderer ikke lærredet. Men i Merchant of Venice og i denne, You Don't Know about Jack, rammer Pacino simpelthen hele registeret af skuespil, som overstiger almindelige dødeliges formåen, well de fleste og simpelthen graver en vej direkte mod hjertet og får en til at respondere med en tsunami af tårer. Ikke kun pga. det meget følelsesmæssige emne, men pga. det eminente skuespil, som Pacino udleverer.

For satan ... Colin Firth, du har ikke en chance i Kings Speech ifht. dette.

Skal jeg derudover kommentere den tekniske kvalitet af en 720p optagelse, så må det være, at dette er "absolute stunning" HD, med en kontrast og detaljegrad, som er i referenceklasse. Husk lige på, at dette er ved syn af en opløsning 1/3 af 1080p. Hvis en film er "absolute ownage" i år, så er det "You Don't Know Jack". Jeg giver den uden at blinke, bedste karakter for 2010, velvidende, at dette er en TV film og ikke en biograf film.

Film: 10/10
Video: 10/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7269 Babo Rises 15 år siden

hehe! Pacino er gud, og der er ikke mange idag, der kan præstere, som han engang gjorde. Der er mange gode skuespillere , men få i verdensklasse. Har dog ikke set titlen her.
Gravatar

#7270 elwood 15 år siden

Bruce anmelder Pirateri 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: