#7269 Pacino præsterer for mig ikke, hvad han engang gjorde, men simpelthen "out of the box", med You Don't Know Jack. Jeg har set en dokumentar med Pacino, Looking for Richard, hvor man kommer ind under huden på Pacino, hans dæmoner og hvad der inspirerer ham.
Jeg glæder mig EKSTREMT til at se King Lear, som kommer i 2012, fordi Pacino er så Shakespeare minded og begavet, at jeg tror, at han vil give Lawrence Olivier og John Gielgud konkurrence. Det gjorde han i "Merchant of Venice", hvor han fik mig til at sidde med åben mund og polypper. Men wow, hvor han giver Jack karakteren i YDKJ liv og mening. Det er næsten kriminelt.
#7270 Som enhver god stikker, har jeg selvfølgelig knaldet naboerne. Jeg kan se ud af vinduet, selv om der er mange blink, at naboen peger surt på mine vinduer. Helt ærligt, de fik Carolus øl, Saison øl, lækker reje ret (uhhhmm den var god) og det mest møre mørbrad kød og så forsøger de at stikke mig tilbage. Utaknemmelige skarn!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Tak for anmeldelsen! Det var i forvejen en film, jeg så frem til, men nu glæder jeg mig da endnu mere. :) Hvordan gør de andre skuespillere i castet det? :) Her tænker jeg nærmere bestemt på Susan Sarandon.
Det er ellers rart at se, at Berry Levinson har ramt plet igen. Han er jo nærmest indbegrebet af hit-and-miss.
Rigtig god anmeldelse Bruce, og også en film jeg har set frem til. Al Pacino vil altid være min yndlingsskuespiller, da han har leveret så mange præstationer som bare rammer plet hos mig, så det glæder mig at han stadig kan leverer en præstation i topklasse.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Genså Bridge to Terabithia og Moon igår, hjemme ved en kammerat der så begge film for første gang. Han fandt begge film rigtig gode. Selv, synes jeg også det er nogle fremragende film, der kun bliver bedre for hvert gensyn. De ligger begge på 5/6, mens Moon er meget tæt på at snige sig op på 6/6.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Den "Amerikanske Armadillo". Vi følger en deling, som der er udstationeret, i 15 måneder, i Koregan dalen i Afghanistan. De kommer ud for voldsomme kampe med taleban, og mister en del mænd. Satme stor respekt for dem der kæmper dernede. Håber på, at den vinder en Oscar for årets dokumentar!!
#7274 De gør det godt. Sarandon, Goodman og Huston leverer varen, men det er Pacino, som stjæler billedet. Det er et tema, som vil kunne debatteres længe, men indtil videre svømmede jeg blot hen i skuespillet.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
En ganske fin lille historie om den midaldrende enke Maggie der aldrig har arbejdet og kun levet sparsomt og lige med penge nok til sig selv. Da hun får at vide at hendes syge barnebarn vil dø uden behandling på en klinik i Australien tager hun sagen i egen hånd (no pun intended) for at skaffe de nødvendige penge. Uden erfaring og i hendes alder er det svært at finde jo, men ejeren af "Sexyworld" ser potentiale i hendes bløde og blide hænder og hun bliver ansat som "wanker" - snart er hun berømt som Irina Palm; den bedste Wanker i byen ;)
Filmen er som sådan fin, men jeg savnede måske at filmen enten havde været lidt mere dramatisk og barsk i sin behandling af emnet - eller lidt mere humoristisk. Derudover har filmen nogle flotte billeder og fint skuespil. Sangerinden Marianna Faithful spiller Maggie, og hun gør det hæderligt nok - dog kan man godt fornemme at skuespil ikke er hendes "hovedfag" - der er ikke den store variation i hendes skuespil. Det passer fint når hun er den lidt naive og forvirrede husmor, men når hendes karakter skal komme til udtryk på anden vis er hun ofte lidt for "neutral".
4/6
Mysterious Skin
Jeg kunne skrive meget om "Mysterious Skin" - men jeg ville ikke kunne gøre det halvt så godt som Nighthawk, så derfor får i lige linket til hans anmeldelse: Scroll ned
Nighthawk siger helt perfekt alt hvad jeg mener om filmen :) Det er én af de bedste film jeg længe har set og skammer mig lidt over at have haft den stående på hylden så længe før jeg fik den set. Barsk historie, fantastisk skuespil og dejligt musik af Sigur Rós.
5½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#7271 Bruce 15 år siden
Jeg glæder mig EKSTREMT til at se King Lear, som kommer i 2012, fordi Pacino er så Shakespeare minded og begavet, at jeg tror, at han vil give Lawrence Olivier og John Gielgud konkurrence. Det gjorde han i "Merchant of Venice", hvor han fik mig til at sidde med åben mund og polypper. Men wow, hvor han giver Jack karakteren i YDKJ liv og mening. Det er næsten kriminelt.
#7270 Som enhver god stikker, har jeg selvfølgelig knaldet naboerne. Jeg kan se ud af vinduet, selv om der er mange blink, at naboen peger surt på mine vinduer. Helt ærligt, de fik Carolus øl, Saison øl, lækker reje ret (uhhhmm den var god) og det mest møre mørbrad kød og så forsøger de at stikke mig tilbage. Utaknemmelige skarn!
#7272 Sweetiebellefan 15 år siden
Disney bombde med denne ellers så episke fortsættelse, hvor musene tager på eventyr i Australien.
8/10
#7273 Åkepool 15 år siden
Ha ha, det var også det der stak i øjnene hos mig :)
Men godt at høre at Pacino stadig kan. Synes at han har været næsten lige så sløjt kørende som De Niro på det sidste.
Sad og tænkte at det bare var navnet han vandt på, da jeg så Golden globes.
#7274 MMB 15 år siden
Tak for anmeldelsen! Det var i forvejen en film, jeg så frem til, men nu glæder jeg mig da endnu mere. :) Hvordan gør de andre skuespillere i castet det? :) Her tænker jeg nærmere bestemt på Susan Sarandon.
Det er ellers rart at se, at Berry Levinson har ramt plet igen. Han er jo nærmest indbegrebet af hit-and-miss.
#7275 Kruse 15 år siden
Rigtig god anmeldelse Bruce, og også en film jeg har set frem til. Al Pacino vil altid være min yndlingsskuespiller, da han har leveret så mange præstationer som bare rammer plet hos mig, så det glæder mig at han stadig kan leverer en præstation i topklasse.
#7276 Neranders 15 år siden
"That's rough, buddy."
#7277 knipsknips 15 år siden
Den "Amerikanske Armadillo".
Vi følger en deling, som der er udstationeret, i 15 måneder, i Koregan dalen i Afghanistan.
De kommer ud for voldsomme kampe med taleban, og mister en del mænd.
Satme stor respekt for dem der kæmper dernede.
Håber på, at den vinder en Oscar for årets dokumentar!!
6/6
#7278 Bruce 15 år siden
#7279 wimmie 15 år siden
En ganske fin lille historie om den midaldrende enke Maggie der aldrig har arbejdet og kun levet sparsomt og lige med penge nok til sig selv. Da hun får at vide at hendes syge barnebarn vil dø uden behandling på en klinik i Australien tager hun sagen i egen hånd (no pun intended) for at skaffe de nødvendige penge. Uden erfaring og i hendes alder er det svært at finde jo, men ejeren af "Sexyworld" ser potentiale i hendes bløde og blide hænder og hun bliver ansat som "wanker" - snart er hun berømt som Irina Palm; den bedste Wanker i byen ;)
Filmen er som sådan fin, men jeg savnede måske at filmen enten havde været lidt mere dramatisk og barsk i sin behandling af emnet - eller lidt mere humoristisk. Derudover har filmen nogle flotte billeder og fint skuespil. Sangerinden Marianna Faithful spiller Maggie, og hun gør det hæderligt nok - dog kan man godt fornemme at skuespil ikke er hendes "hovedfag" - der er ikke den store variation i hendes skuespil. Det passer fint når hun er den lidt naive og forvirrede husmor, men når hendes karakter skal komme til udtryk på anden vis er hun ofte lidt for "neutral".
4/6
Mysterious Skin
Jeg kunne skrive meget om "Mysterious Skin" - men jeg ville ikke kunne gøre det halvt så godt som Nighthawk, så derfor får i lige linket til hans anmeldelse:
Scroll ned
Nighthawk siger helt perfekt alt hvad jeg mener om filmen :)
Det er én af de bedste film jeg længe har set og skammer mig lidt over at have haft den stående på hylden så længe før jeg fik den set.
Barsk historie, fantastisk skuespil og dejligt musik af Sigur Rós.
5½/6
#7280 Skeloboy 15 år siden
Nice. Anede ikke den eksisterede før Golden Globes, men det er helt sikkert en film, der skal ejes.