Appaloosa Virgil Cole og Everette Hitch er tidligere soldater som har slået sig ned som lovens håndhævere. De acceptere en opgave i den lille støvede by Appaloosa, hvor Randall Bragg og hans mænd forlyster sig som de vil. En dag står Allison French af i byen, og hun tryllebinder Cole med et trylleslag. Snart er venskabet mellem Cole og Hitch sat på en hård prøve, mellem en femme fatale og en farlig forbryder med venner de rette steder.
Dette er den anden film fra Ed Harris som instruktør, og han levere en ganske solid western. Filmen bærer meget præg af Harris og Mortensen, vist har hygget sig ganske fortrinligt under deres arbejde med Cronenberg. I visse scener skinner det efter min mening meget igennem. Ud over de to er Reneé Zellweger og Jeremy Irons også med, efter min mening levere Zellweger her den bedste præstation til dato, men nu har jeg heller ikke set hende i meget andet end komedier.
Er man til en western med flotte billeder, stabilt skuespil og en underholdende historie, er Appaloosa et godt bud.
8/10
The three burials of Melquiades Estrada
Tommy Lee Jones spiller cowboyen Pete Perkins som mister sin bedste ven under mystiske omstændigheder, som den lokale sherif ikke vil undersøge nøje. Pete har afgivet et løfte til sin ven, et løfte han vil holde for alt i verden koste hvad det koste vil.
Dette er Tommy Lee Jones debut som instruktør, og det er et brag af en moderne western som han har skabt. Dog kræver filmen at tilskueren følger nøje med, for historien spinder sig i flere lag og tidsrum. Filmen var fuldt fortjent nomineret til de gyldne palmer i 05.
9/10
Double Indemnity
En smuk kvinde snøre en forsikringsagent til at myrde hendes mand. Netop da det hele ser ud til at lykkes for dem, finder en forsikringsdetektiv alligevel spor som peger på at alt alligevel ikke er som de skal være.
Efter en masse besvær med en DVD skive som kan få hvilken som helst afspiller til at støje som en travl lufthavn, så min BD kan afspille den med en DB under 50, dejligt!! Nå, men der er ikke meget at skrive som ikke allerede er skrevet om dette mesterværk, så jeg vil skynde mig at smide min karakter efter den:
#7311 Elsker westerns og kunne ikke være ret meget mere uenig i din anmeldelse og karakter af "Appaloosa" - noget af det værste der har ramt genren i mange år, imo. Men flot er den dog :)
#7311 Elsker westerns og kunne ikke være ret meget mere uenig i din anmeldelse og karakter af "Appaloosa" - noget af det værste der har ramt genren i mange år, imo. Men flot er den dog :)
Jeg syntes faktisk at samspillet Harris og Mortensen er velfungerende og afslappet, det er tydeligt at de befinder sig godt sammen. Zellweger har jeg faktisk ikke set i andet end "sjove" film, men syntes hun klare sig rigtig godt her. Historien er heller ikke så dårlig som mange gerne vil gøre den til.
Jeg ville gerne se den på BD, billederne er virkelig flotte.
Men den når ikke op på Unforgiven niveau på nogen måde :)
Året er 1919, stedet er Prag, her følger vi Kafka som arbejder i et forsikringsselskab, om natten skriver han sine underlige historier, som handler om mænd der bliver til kæmpe kakerlakker. Han lever et ensformigt stille liv, indtil den dag hans ven (måske eneste) bliver myrdet, og mistanken falder på Kafka. Sammen med Gabriela, hans vens kæreste, forsøger de nu at finde ud af sandheden, og hvad er det egentlig slottet i byen gemmer på?
Dette er en dejlig vanvittig historie fortalt og instrueret af Steve Soderbergh. Jeremy Irons er fænomenal som Kafka.
Desværre kan man ikke skrive mere om den uden at komme til at afsløre for meget, men kan du lide film som Brazil og Naked Lunch, så se denne, det er en must see film.
10/10
Repulsion
Carol Ledoux arbejder og bor i London sammen med sin søster. En dag skal søsteren på ferie med sin kærste, og Carol (og hendes temmelig livlige fantasi) efterlades i London. Langsom bliver hendes fantasier til psykoser, og snart kan hun ikke skelne mellem fantasi og virkelighed.
Filmen er af Roman Polanski, og er et sandt mesterværk i et fortvivlet og vanvittigt sind.
Jeg vil igen ikke afsløre mere, for det ødelægger fornøjelsen ved denne film, det eneste som jeg vil afsløre er at man skal kigge godt efter i detaljerne, for der ligger svaret gemt :)
Repulsion er første del i en såkaldt "lejligheds" trilogi.
10/10
Ying Hung Boon Sik II
Gangsteren Ho hjælper politiet med at stoppe en mafia krig som er ved at starte. Han slår sig sammen med Ken som er Mark's tvillingebror (Mark dør i den første). Også er der ellers lagt i kakkelovnen.
Filmene kendes også som A better tomorrow og er en trilogi.
Anden del tager fat lige der hvor den første film stoppede, men desværre er den ikke helt så fantastisk som den første. Men er man fan af Woo's tidligere film, skal man ikke snyde sig selv for denne film, der er blevet mere plads til Yun-Fat efter hans kæmpe succes i den første.
7/10
Three
En morder som er besat af gåder, dræber sine ofre uden nåde. Politiet kæmper hårdt for at fange ham, og forhindre flere mord. Da en ung mand undslipper mirakuløst, øjner politiet en chance.
Lad mig sige det med det samme: DET ER EN OMMER!!!!
Man skal absolut ikke bruge CGI effekter i en film og slet ikke nogen der ligner noget som en på 2 år har lavet!!!
En morder som er besat af gåder, dræber sine ofre uden nåde. Politiet kæmper hårdt for at fange ham, og forhindre flere mord. Da en ung mand undslipper mirakuløst, øjner politiet en chance.
Man skal absolut ikke bruge CGI effekter i en film og slet ikke nogen der ligner noget som en på 2 år har lavet!!!
Egentlig ærgerligt for historien er egentlig god.
1/10
Men ligefrem 1/10, når historien egentlig er god? De må sagurasme være skidne, de effekter ... :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Danny Boyle har gjort det igen. Historien er fortalt i et perfekt tempo, stemningen er eminent, Franco leverer en fremragende præstation og generelt er alle elementer i filmen helt i top.
#7311 Kiksmann 15 år siden
Virgil Cole og Everette Hitch er tidligere soldater som har slået sig ned som lovens håndhævere. De acceptere en opgave i den lille støvede by Appaloosa, hvor Randall Bragg og hans mænd forlyster sig som de vil.
En dag står Allison French af i byen, og hun tryllebinder Cole med et trylleslag. Snart er venskabet mellem Cole og Hitch sat på en hård prøve, mellem en femme fatale og en farlig forbryder med venner de rette steder.
Dette er den anden film fra Ed Harris som instruktør, og han levere en ganske solid western. Filmen bærer meget præg af Harris og Mortensen, vist har hygget sig ganske fortrinligt under deres arbejde med Cronenberg. I visse scener skinner det efter min mening meget igennem.
Ud over de to er Reneé Zellweger og Jeremy Irons også med, efter min mening levere Zellweger her den bedste præstation til dato, men nu har jeg heller ikke set hende i meget andet end komedier.
Er man til en western med flotte billeder, stabilt skuespil og en underholdende historie, er Appaloosa et godt bud.
8/10
The three burials of Melquiades Estrada
Tommy Lee Jones spiller cowboyen Pete Perkins som mister sin bedste ven under mystiske omstændigheder, som den lokale sherif ikke vil undersøge nøje. Pete har afgivet et løfte til sin ven, et løfte han vil holde for alt i verden koste hvad det koste vil.
Dette er Tommy Lee Jones debut som instruktør, og det er et brag af en moderne western som han har skabt. Dog kræver filmen at tilskueren følger nøje med, for historien spinder sig i flere lag og tidsrum. Filmen var fuldt fortjent nomineret til de gyldne palmer i 05.
9/10
Double Indemnity
En smuk kvinde snøre en forsikringsagent til at myrde hendes mand. Netop da det hele ser ud til at lykkes for dem, finder en forsikringsdetektiv alligevel spor som peger på at alt alligevel ikke er som de skal være.
Efter en masse besvær med en DVD skive som kan få hvilken som helst afspiller til at støje som en travl lufthavn, så min BD kan afspille den med en DB under 50, dejligt!!
Nå, men der er ikke meget at skrive som ikke allerede er skrevet om dette mesterværk, så jeg vil skynde mig at smide min karakter efter den:
10/10
#7312 Bruce 15 år siden
#7313 chronaden 15 år siden
Elsker westerns og kunne ikke være ret meget mere uenig i din anmeldelse og karakter af "Appaloosa" - noget af det værste der har ramt genren i mange år, imo.
Men flot er den dog :)
#7314 Kiksmann 15 år siden
Jeg syntes faktisk at samspillet Harris og Mortensen er velfungerende og afslappet, det er tydeligt at de befinder sig godt sammen. Zellweger har jeg faktisk ikke set i andet end "sjove" film, men syntes hun klare sig rigtig godt her.
Historien er heller ikke så dårlig som mange gerne vil gøre den til.
Jeg ville gerne se den på BD, billederne er virkelig flotte.
Men den når ikke op på Unforgiven niveau på nogen måde :)
#7315 Babo Rises 15 år siden
Det burde du også, den er flot :) Og det er en fin lille film, uden de store armbevægelser.
#7316 Kiksmann 15 år siden
Året er 1919, stedet er Prag, her følger vi Kafka som arbejder i et forsikringsselskab, om natten skriver han sine underlige historier, som handler om mænd der bliver til kæmpe kakerlakker.
Han lever et ensformigt stille liv, indtil den dag hans ven (måske eneste) bliver myrdet, og mistanken falder på Kafka. Sammen med Gabriela, hans vens kæreste, forsøger de nu at finde ud af sandheden, og hvad er det egentlig slottet i byen gemmer på?
Dette er en dejlig vanvittig historie fortalt og instrueret af Steve Soderbergh. Jeremy Irons er fænomenal som Kafka.
Desværre kan man ikke skrive mere om den uden at komme til at afsløre for meget, men kan du lide film som Brazil og Naked Lunch, så se denne, det er en must see film.
10/10
Repulsion
Carol Ledoux arbejder og bor i London sammen med sin søster. En dag skal søsteren på ferie med sin kærste, og Carol (og hendes temmelig livlige fantasi) efterlades i London.
Langsom bliver hendes fantasier til psykoser, og snart kan hun ikke skelne mellem fantasi og virkelighed.
Filmen er af Roman Polanski, og er et sandt mesterværk i et fortvivlet og vanvittigt sind.
Jeg vil igen ikke afsløre mere, for det ødelægger fornøjelsen ved denne film, det eneste som jeg vil afsløre er at man skal kigge godt efter i detaljerne, for der ligger svaret gemt :)
Repulsion er første del i en såkaldt "lejligheds" trilogi.
10/10
Ying Hung Boon Sik II
Gangsteren Ho hjælper politiet med at stoppe en mafia krig som er ved at starte. Han slår sig sammen med Ken som er Mark's tvillingebror (Mark dør i den første). Også er der ellers lagt i kakkelovnen.
Filmene kendes også som A better tomorrow og er en trilogi.
Anden del tager fat lige der hvor den første film stoppede, men desværre er den ikke helt så fantastisk som den første. Men er man fan af Woo's tidligere film, skal man ikke snyde sig selv for denne film, der er blevet mere plads til Yun-Fat efter hans kæmpe succes i den første.
7/10
Three
En morder som er besat af gåder, dræber sine ofre uden nåde. Politiet kæmper hårdt for at fange ham, og forhindre flere mord.
Da en ung mand undslipper mirakuløst, øjner politiet en chance.
Egentlig ærgerligt for historien er egentlig god.
1/10
#7317 evermind 15 år siden
Men ligefrem 1/10, når historien egentlig er god? De må sagurasme være skidne, de effekter ... :S
#7318 Kiksmann 15 år siden
Tro mig, hvis man krummer tæer ender de oppe ved maveregionen
#7319 ota123 15 år siden
Danny Boyle har gjort det igen. Historien er fortalt i et perfekt tempo, stemningen er eminent, Franco leverer en fremragende præstation og generelt er alle elementer i filmen helt i top.
6/6
#7320 Bruce 15 år siden