Gravatar

#1461 davenport 15 år siden

Og Brokeback Mountain...
;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1462 BN 15 år siden

davenport (1461) skrev:
Og Brokeback Mountain...
;D

Er det ikke den med John Wayne? ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1463 Michael Andersen 15 år siden

OG James Stewart :P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#1464 mr gaijin 15 år siden

#1463 [url= is in the air[/url]
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#1465 BN 15 år siden

mr gaijin (1464) skrev:
#1463 [url= is in the air[/url]

What a fine clip, Pilgrim!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1466 filmz-Bruce 15 år siden

Die Hard III - BD

Heldigvis var billedsiden af tredie kapitel i den populære saga om John McClane, en noget bedre oplevelse, end de to første. Det var ikke just HD, man tænkte på under synet, men det var godkendt.

Til gengæld har jeg fået mig lidt en overraskelse over dette gensyn med franchisen. Jeg har måttet nedjustere min opfattelse af 2'eren og 3'eren, som åbenbart har nydt en lidt for rosenrød tilværelse i skæret af 1'erens genialitet. 2'eren er i mine øjne pivringe og kun seværdig pga. Bruce Willis og hans McClane karakter. 3'eren er en smule bedre, ikke mindst pga. samspillet mellem Willis og Samuel Jackson, men
det tyske skurketeam, med Jeremy Irons i front, bliver sgu for karikeret og uden selvironi og jeg mangler gevaldigt gode gammeldags spændingsmomenter.
Slutningen er et antiklimaks af RANG ... hov ... er den slut?!?! Og så savner man i den grad Alan Rickman.

Jeg er spændt på gensynet med 4. kapitel i aften, men jeg er ganske sikker på, at den ikke får nogle problemer med at indtage en sikker 2. plads i min bedømmelse og Timothy Olyphants skurke portrættering klarer sig ganske fint.

Film: 5/10
Billed: 6/10
Lyd: 6/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1467 Kruse 15 år siden

Har lige fået set den brasilianske film "Tropa de Elite" - En glimrende film som ligesom "City of God" beskæftiger sig med den brasilianske slum. Denne gang bare set gennem øjnene af BOPE elitestyrken.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1468 Skeloboy 15 år siden

#1467 - den kommer ikke helt på højde med City of God, men den er stadig rigtig fed
Gravatar

#1469 Takfornu 15 år siden

# 1450 og 59 To gode Westerns der godt tåler gensyn flere gange :)

# 1467 Fantastisk intens film :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#1470 Thomsen 15 år siden

The Legend og Hell House

Flad spøgelsesfilm fra 1970'erne baseret på bog af Richard ("I am Legend") Matheson. Historien tager afsæt i samme præmis som den klassiske (og meget bedre) "The Haunting" fra 1963: En gruppe mennesker indvilliger mod betaling i at tilbringe noget tid i et hjemsøgt hus. Her er der tale om to medier plus en videnskabsmand og hans kone. Snart flyver ting gennem luften, der høres stemmer, og konen besættes af dæmon med et særdeles aktivt libido. Alligevel fungerer det aldrig rigtigt godt, og umiddelbart ser jeg to svagheder: For det første er ingen af skuespillerne egentligt sympatiske, de virker mere irriterende. For det andet virker figurerne ikke særligt skræmte over det, der sker omkring dem. Og her kommer vi til det snørklede. Én af de mange teorier om gysergenren siger nemlig, at de positive karakterers reaktion på det uhyggelige fungerer som et slags vink til tilskueren. Groft sagt kan man sige, at de simulerer den ønskede affekt hos seeren, eller med andre ord: En af grundene til, at vi synes, at gyserfilm er uhyggelige, er fordi, skuespillerne spiller skræmte. Problemet i "The Legend of Hell House" er i den forbindelse, at figurerne i det meste af filmen bevarer en kølig, professionel distance til det overnaturlige, og derfor bliver filmen også først en smule uhyggelig, når de i sidste akt slipper kontrollen. Det er simpelthen ikke godt nok.

2/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: