Gravatar

#7321 Kiksmann 15 år siden

Bruce (7320) skrev:
#7316 Repulsion, yessir!

Jeg må indrømme at jeg blev totalt medrevet i den, fantastisk film, men jeg finder det vanskeligt at skrive om den, uden at min begejstring vil tage overhånd og jeg kommer til at afsløre for meget :) for fantastisk er den. Ved du om den er på BD? syntes ikke jeg har haft held til at finde den.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#7322 Bruce 15 år siden

#7321 Jeg har den, Criterion.

Screenshot.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7323 Benway 15 år siden

Ah Repulsion er suveræn. Jeg må også få anskaffet den BD på et tidspunkt. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7324 Kruse 15 år siden

Dracula (1931)

Så fik jeg set denne indflydelsesrige horrorfilm, om den ikoniske filmkarakter, Count Dracula. Det er en fin og interessant film, som har en vigtig plads i filmhistorien. Alligevel er der dog et par ting, som springer tydeligt i øjnene når man ser den i dag. For det første så er den ikke særligt uhyggelig, selvom at den dog leverer en udemærket stemning. Skuespillet er også ret så godt. Dwight Frye er absolut glimrende som den vanvittige Renfield og Edward Van Sloan er også god som den intelligente og stålsatte professor Van Helsing, med speciale i overnaturlige hændelser. Men den mest ikoniske er selvfølgelig Bela Lugosi som Dracula. Han kan med et enkelt særegnet blik og et simpelt gestus med hånden, udtrykke Draculas hypnotiserende personlighed og hans dragelse mod blodet fra smukke kvinders yndefulde hals. På trods af at Bela Lugosi blev den mest kendte af denne film, er det efter min mening Dwight Frye som er den mest fascinerende af personerne i filmen.

Mit største problem med filmen er den korte spilletid. For den gør at mange passager i filmen bliver skøjtet let og hurtigt over. Og det gælder sig især i starten, hvor hele forløbet i Transylvanien og sejlturen over til England kun bliver kort berørt. Også slutningen føles noget forhastet og for let i det. En længere spilletid og mere uddybelse havde klædt filmen.

Til sidst vil jeg også lige lave en kort sammenligning med Francis Ford Coppola's "Dracula" fra 1992. Udgaven fra 1992 er længere og giver sig en smule mere tid til fordybning, hvilket bestemt er en fordel. Tilgengæld har man i den udgave en udtryksløs Keanu Reeves, og en overspillende og lettere irriterende Anthony Hopkins. Og så vil den mest ikoniske Dracula altid være Bela Lugosi. Jeg vil faktisk sige at de to udgaver står meget lige i min bog. De har begge hver især deres styrker og svagheder.

6-7/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7325 Bruce 15 år siden

The American - BD

3. gennemsyn. Havde brormand med ude og spise, flikkede et par 8 cl. Irish sammen til os og satte The American på. Asketisk, grænsende til det vulgære og med en aldeles vidunderlig detaljerigdom på alle planer. Så absolut en af de bedste film i år og patetisk groft overset. Kommer ikke til at blive træt af denne.

9/10
Gravatar

#7326 misuma 15 år siden

Har du set instruktørens Control? Den er blødende smuk.

Planen var, at se lidt ekstramateriale fra Alien og så skippe til selve filmen, men materialet blev ved og ved....og ved. Fantastisk! Her gives et ganske oplysende og ærligt portræt af en klassikers skabelse. I mellem linierne anes en del kampe mellem egoerne, eller måske handlede det blot om kunstnerisk integritet vs pengepungen? Anyhooo...det bliver spændende at se om resten af materialet kan leve op til det jeg har set indtil videre.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#7327 BN 15 år siden

Bruce (7325) skrev:
The American - BD

3. gennemsyn. Havde brormand med ude og spise, flikkede et par 8 cl. Irish sammen til os og satte The American på. Asketisk, grænsende til det vulgære og med en aldeles vidunderlig detaljerigdom på alle planer. Så absolut en af de bedste film i år og patetisk groft overset. Kommer ikke til at blive træt af denne.

9/10

Den film bliver jeg da mere og mere spændt på.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7328 chronaden 15 år siden

Enig, den og Ghost Writer, så f....... undervurderede, de 2 bedste krimi/thriller fra sidste år.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#7329 Bruce 15 år siden

#7327 You better! Blot ikke forvent en actionfilm, men mere en stemning fra den gamle Sjakalen fra 1973.

#7328 Yes og smid for min skyld blot Next Three Days med i puljen.
Gravatar

#7330 Babo Rises 15 år siden

Ghost Writer er da ikke undervurderet. Den fik ganske fremragende anmeldelser og blev pænt modtaget, også med enkelte mindre priser. Snakker du oscar sammenhæng, så synes jeg ærligt ikke den har ret meget at lave der. Dertil er det vel bare en standard thriller, trods dens kvaliteter. American er måske en kende undervurderet, ift. dens anmeldelser, fandt den selv overraskende fremragende, men kan nu godt forstå hvorfor den ikke bliver indstillet til nogle oscars. Det er jo bare en "stemnings film" (groft sagt) historie er der ikke meget af, og dialogen heller ikke.

Next Three Days glæder jeg mig til.

Skriv ny kommentar: