Gravatar

#7581 Steffan Rasmussen 15 år siden

google har en funktion kaldet site. Her kan du søge på en specifik side/tråd. Hvis du for eksempel vil søge i denne tråd kan du sætte følgende ind:

site:filmz.dk/forum/tagwall/what-we-saw-number-18-teen-32594
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#7582 Bony 15 år siden

Tak for hjælpen DL, BN og Steffan. Det er i hvert fald meget smartere end den alternative metode, den med at sidde og rode indlæg tilbage vha. af formodet dato. Ret tidskrævende. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7583 knipsknips 15 år siden

Groundhog Day - En Ny Dag Truer

Phil vågner hver morgen kl. 06, og gennemlever den samme dag igen og igen.
Der er utrolig mange sjove scener med, især
hans selvmordsforsøg og utallige scoringsforsøg på sin kvindelige producer
.

4/6
Gravatar

#7584 Batsy 15 år siden

To På flugt

Er helt enig i Benways andmeldse og fortjener klart 5 stjerner, slår måske ikke de gamle klassiker men en ting skal den have meget ros på og det er filmens tåre som er virkelig realstisk og godt lavet. Den har chame, humor sange og alt hvad en disney film har som skal gøre den god.

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#7585 Bony 15 år siden

Elephant & 2:37

Jeg troede egentligt, at jeg havde skrevet en anmeldelse af Gus van Sants Paranoid Park, da den skulle have været springbrættet til de følgende to anmeldelser. Men jeg kan ikke finde den, så jeg må køre uden. :)

Jeg har på det sidste set rigtig mange film som jeg mangler at anmelde, men de seneste to minder så meget om hinanden i stilen, at de vil blive samlet i én anmeldelse. De to film er Gus van Sants Elephant og den debuterende instruktør Murali Thalluris 2:37.

Begge film er et sandt studium i menneskelig tragedie og ondskab. I Elephant fortæller Gus van Sant os historien om et skoleskyderi på en amerikansk highschool. Det er en historie om menneskeligt forfald og en tragedie af dimensioner. Det samme er den australske 2:37, som følger en dag i en flok teenageres liv, op- og nedture og til sidst - den ultimative nedtur, nemlig et selvmord. Twistet ved filmen kommer dog ved, at selvmordet ikke vises til sidst som ved almindelig kronologisk visning, men filmen starter simpelthen med selvmordet – offscreen selvfølgelig. Herefter følger man de unge i flashbacks og ser deres historier flette ind i hinanden, præcis som i Gus van Sants Elephant. Det er dog ikke helt tilfældigt, at de to film minder så meget om hinanden, da Murali Thalluri eftersigende skulle være blevet kraftigt inspireret af Elephants filmiske virkemidler og intense klipning. Da jeg i sin tid så Gus van Sants Paranoid Park fra 2007 var jeg ikke blæst væk. Filmen havde helt sikkert nogle rigtig gode elementer som fungerede fortrinligt. Jeg kunne dog ikke slippe følelsen af, at overvære en skolekomedie med tanke på skuespillernes kunnen og gøren. Det var simpelthen for tydeligt, at der var uprøvede skuespillere i mange af de store bærende roller. Det samme problem oplever Gus van Sant så, efter min mening, igen i Elephant. Jeg ved ikke om det er en typisk Gus van Sant ting at bruge så grønne skuespillere som muligt hver gang, men igen sad jeg med følelsen af, at skuespillet bare ikke var ægte nok. Jeg mistede simpelthen illusionen. Det kunne tyde på et generelt problem, det med at bruge uprøvede skuespillere, men argumentet falder fuldstændig til jorden efter 2:37. Der er ligesom i Paranoid Park og Elephant primært tale om uprøvede skuespillere, men for fanden hvor fungerer det bare godt. Der er så meget kemi og smerte på skærmen, at man til tider fristes til at kigge væk. Ondskaben er udtalt og direkte og rammer en hårdt i ansigtet. Den semi-dokumentariske stil, der ses ved at lade skuespillerne sidde og kommentere på enkelte episoder i sort-hvid, præcis som ved et almindeligt interview, fungerer helt fantastisk og det hele bygges langsomt op og føles virkelig ægte. Det bliver derfor en nervepirrende rejse gennem hele filmen og indtil det uundgåelige øjeblik hvor det afsløres hvem af de nedbrudte teenagere, der til sidst valgte den sidste udvej. En fantastisk debut for den australske instruktør, der efter min mening leverer en film der topper Gus van Sants Elephant til trods for det åbenlyse lån af stil og idé.

Elephant – 4/6
2:37 – 5½/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7586 Bruce 15 år siden

To på flugt - 3D

Dansk tale i Cinemaxx. Absolut et godt skruet sammen eventyr, som både kan garnere latter, fnis og er charmerende og følelsesladet. Lillepigen ville se den med solbriller på, så far måtte spendere merprisen på gimmicken.

7-8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7587 Skeloboy 15 år siden

#7585 - er lidt mere begejstret for Elephant end dig. Men sammenligningen med 2:37 er selvfølgelig helt åbenlys, og 2:37 er blevet kritiseret for at være et ripoff. Det mener jeg, absolut ikke den er, og begge film er eminente...9/10 til begge
Gravatar

#7588 Sweetiebellefan 15 år siden

Enig #7583 og #7584
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7589 Riqon 15 år siden

Bruce (7586) skrev:
Lillepigen ville se den med solbriller på, så far måtte spendere merprisen på gimmicken.

"Men lille skat, ved du godt, at du så kan risikere, din hjerne smelter?"
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7590 Bruce 15 år siden

#7589 Ikke just de ord, nærmere "hvorfor vil du dog sidde med solbriller på og se film skat?" :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: