#7585 - er lidt mere begejstret for Elephant end dig. Men sammenligningen med 2:37 er selvfølgelig helt åbenlys, og 2:37 er blevet kritiseret for at være et ripoff. Det mener jeg, absolut ikke den er, og begge film er eminente...9/10 til begge
Generer de forcerede og lidt kunstige dialoger i Elephant dig overhovedet ikke? Jeg synes det var ret tydeligt, at meget af filmen er improviseret og det kom jeg mig aldrig rigtigt over. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg er, som du nok kan regne ud, ikke enig med din bedømmelse af "Elephant". Skuespillet og dialogen er ikke noget der er i fokus i filmen, så Gus Van Sant har derfor istedet valgt at bruge almindelige skoleelever og løs og improviseret dialog, for istedet at give det en vis naturlighed og autencitet. For mig så er det på "fungerer-niveau", hvilket er et absolut minimum uden at det bliver forstyrrende for filmoplevelsen. Hvis du tilgengæld finder det irriterende, så kan jeg godt forstå at filmen er sværre at sluge. Det jeg dog elsker ved filmen er en fantastisk visuel side og en nedtonet og langsomt tempo, som på mig nærmest virker hypnotiserende. Jeg bliver virkelig opslugt at den stemning som Gus Van Sant frembringer, og den styrke er så stor, at den nemt overskygger de svagheder filmen kunne have.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Det blev til Ronin med lillepigen, men ikke før farmand havde fået sat den ny projektor til og rodet en times tid med setup. Og jumping je-lucifer. Skal til at kigge lidt gamle udgivelser igennem. Ronin står hovedsageligt forrygende, bedre end jeg husker. Og har husket lidt fejl fornylig. Filmens afslutning er stadig en fuser, men op til da er det en god heist film med herligt Frankenheimer håndværk. Har en svaghed for den mands koreografi af biljagter.
Film: 7.5/10 Video: 8/10 Audio: 8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#7591 Batsy 15 år siden
#7592 Bruce 15 år siden
#7593 Batsy 15 år siden
#7594 Åkepool 15 år siden
Skulle der ikke lige ha' været en spoiler-markering der?
#7595 misuma 15 år siden
#7596 mr gaijin 15 år siden
Skarpsindig pige :)
#7597 Bony 15 år siden
Generer de forcerede og lidt kunstige dialoger i Elephant dig overhovedet ikke? Jeg synes det var ret tydeligt, at meget af filmen er improviseret og det kom jeg mig aldrig rigtigt over. :)
#7598 Highland Park 15 år siden
#7599 Kruse 15 år siden
Jeg er, som du nok kan regne ud, ikke enig med din bedømmelse af "Elephant". Skuespillet og dialogen er ikke noget der er i fokus i filmen, så Gus Van Sant har derfor istedet valgt at bruge almindelige skoleelever og løs og improviseret dialog, for istedet at give det en vis naturlighed og autencitet. For mig så er det på "fungerer-niveau", hvilket er et absolut minimum uden at det bliver forstyrrende for filmoplevelsen. Hvis du tilgengæld finder det irriterende, så kan jeg godt forstå at filmen er sværre at sluge. Det jeg dog elsker ved filmen er en fantastisk visuel side og en nedtonet og langsomt tempo, som på mig nærmest virker hypnotiserende. Jeg bliver virkelig opslugt at den stemning som Gus Van Sant frembringer, og den styrke er så stor, at den nemt overskygger de svagheder filmen kunne have.
#7600 Bruce 15 år siden
Film: 7.5/10
Video: 8/10
Audio: 8/10