Gravatar

#7681 Skeloboy 15 år siden

#7680 - det ser ikke sådan ud
Gravatar

#7682 Bruce 15 år siden

Heat - BD

Nåede, næsten, hele Heat i går aftes med lillepigen. Det er stadig en god heist film, som sammen med The Insider topper Michael Manns CV og selvfølgelig er De Niro og Pacinos portrætter sammen med "the shootout", stadig hovedattraktionen.

Visuelt er der mere godt end skidt at bemærke. Tilfredsstillende detaljegrad og et godt sortniveau, men transferet afslører dog undervejs adskillige decideret "ude af fokus" øjeblikke, som dog aldrig dækker hele synsfeltet, men er begrænset til siderne.

Jeg blev introduceret til en ny ulempe ved et filmsyn, som jeg aldrig har bemærket før. De danske undertekster dominerer med et højt lysniveau, filmens mørke sekvenser og især scenen, hvor Pacino snakkede med kæresten på en restaurant efter lukketid, fik mig til konstant at knibe øjnene sammen og når teksterne så forsvandt, var det som at være blevet blændet med en lommelygte og så skulle mørket lige sætte sig og så kom næste undertekst. Det skæmmede i den grad for cinematografien og nydelsen af scenen og jeg vil absolut være opmærksom på fremover, afhængig af underteksternes art, om man skal afspille med eller under undertekster.

1995 Lyden er desværre ikke oppe på HD niveau. "The shootout" er stadig en kompetent sekvens, men der mangler både dybde og klang for at nå op på kvaliteten af nyere udgivelsers mere potente lydspor.

Film: 8/10
Video: 7-8/10
Audio: 7/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7683 Takfornu 15 år siden

# 7682 Ikke alle kan lave bulder og brag a la "RED" ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#7684 Bruce 15 år siden

#7683 Nej det er garanteret :)
Gravatar

#7685 NightHawk 15 år siden

Er det ikke snart på tide at få smidt "True Grit" fra 1969 i afspilleren. ;)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#7686 Bruce 15 år siden

#7685 Jo men jeg har "den lille" og der er ingen danske tekster på, så jeg vil vente til hun ikke er hos mig med at få den set :)
Gravatar

#7687 NightHawk 15 år siden

# 7686 -

Ok, det har jeg skam også fuld forståelse for. :)

Håbede bare på at, du ikke helt havde ombestemt dig mht. at skrive om filmen. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#7688 Bruce 15 år siden

#7687 Næ nix, men har haft den lille i vinterferien, så den har stået helt og holdent i hendes tegn :)
Gravatar

#7689 NightHawk 15 år siden

# 7688 -

Det lyder godt. :)

Er spændt på at høre lidt om, hvor stor forskel der er på de to versioner og så selvfølgelig om Jeff Bridgess er mere bad ass end John Wayne.
Gravatar

#7690 Slettet Bruger [4112912599] 15 år siden

Day & Night

Jeg er I gang med at se alle de nominerede film i kortfilmskategorien for animerede film. Den første er denne Pixar film, som er en 6 minutters ganske enkel film. To spøgelser ses som henholdvis dag og nat. I dem bliver reflekteret henholdvis den lyse og blide dagslys og den dystre side. Alt dette akkompagneret af en lydside til at give billeder et ekstra udtryk. Animation er kedelig og ikke som man ofte ser hos Pixar, med en masse fantasi. Det virker mere som et eksperiment, der er nogle gutter der har siddet med og så lige har puttet på youtube. Et teknisk eksperiment vel at mærke, uden nogen form for historie.

3/10

Madagascar, carnet de voyage

Her har vi til gengæld noget der ligner en historie. Det er en slags hyldest til Madagascar som jeg kan se det, hvor vi bliver taget på en tur ind i dens kultur og bliver præsenteret for dans, mad og drikke. Hvis man kan se bort fra den noget distraherende animation, som skifter form hele tiden og forvirrer mere end den gavner, er det en OK film.

5/10
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: