The American, har nok en af de floteste billedeside jeg har set i lang lang tid wow... George Clooney er emminent i den, og filmens trailer er så forkert fremstillet, giver indtryk af det er action, det er slet ikke en action film, havde jeg heller ikke regnet med.
Men billedesiden damm... det ses tydeligt at Anton Corbijn er Fotograf,... i sin fremstilling af farver og vinklerne. Der var så mange flotte vinkler og farver, f.eks. scenen fra luften hvor man ser den snoede vej, og så scenerne om aften i de små gader med lyset.
Har et enkelt spørgsmål hans sidste job, bestillings arbejdet var det ment til og skulle bruges mod ham selv, eller var det en ændring som Pavel gav Mathilde til sidst da han ringede til hende.
Jeg var godt klar over at da han fandt kufferten frem igen at han havde gjort noget, fordi den var jo færdig pakket og klar tidligere, der hvro han ber om mere tid for at kune være sammen med Clara, men jeg synes ikke der var noget der gav ham anledning til og tro at de var ham de ville af med, med den riffel.
Der var lidt hentydning med Pavel's kommentar om at han ikke var så vågen mere You have lost your edge men jeg fik bare indtrykket af at rifflen var ment til en anden opgave, men det ville self. være cruel, hvis Jack/Edward selv samlede det våben han oprindelig sku dræbes med.
Men hel bestemt en overraskende film, og perfekt stille film og slutte Søndagen af med.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Som jeg forstår filmen, så er hele bestillingsjobbet iscenesat kun for at finde frem til Clooney og blive i stand til at likvidere ham. Da han ikke boede i "den korrekte by", måtte Pavel have en god grund til at kontakte ham. Det var bestillingsjobbet. Da første møde blev sat i værk, var både Mathilde og lejemorderen "med bilen" tilstede. Mathilde var backup, hvis manden fejlede.
Mathilde vidste Clooney var pro og mistroisk og måtte derfor bruge masser af tid på at vinde hans tillid. Scenen hvor han skulle skyde forbi hende, var den ultimative test. Men Clooney mister aldrig grebet. Læg mærke til, at hun aldrig på noget tidspunkt befinder sig i en position, hvor hun har overtaget for et angreb. Derfor er sidste chance under "marchen" til sidst.
Nu kan jeg sgu ikke lige huske sekvensen, hvor Clooney bliver opmærksom på Pavels forræderi. Skal måske lige have den på igen :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Nu forstår jeg, hvorfor han smed kort og telefon ud da han kørte,, sjovt jeg ikke ladge mærke til det i starten 8-)
Jeg synes nemlig heller ikke jeg kan huske at Clooney blir opmærksom på Pavel er ude efter ham, men det er åbenbart kotumen for Clooney's karakter og smide mobilen væk i starten, fordi i starten er han vel ikke klar over at Pavel er efter ham
Synes også det er smukt med scenen fra One upon... fordi den scene handler jo netop om at hvis nogen kommer til og kende mig så skal de dø, det jo der hvor Henry Fonda skyder knægten i filmen, fin connection til Clooneys karakter 8-)
Scenen hvor George Clooney sidder på en lille Café shop eller hva man kalder det i hjørnet af billedet, hvor han gør meget for at falde i med sceneriet og ikke skille sig ud, det kunne ligeså godt ha været et flot stillbillede, og er det jo egentlig også lidt.
Mathilde vidste Clooney var pro og mistroisk og måtte derfor bruge masser af tid på at vinde hans tillid. Scenen hvor han skulle skyde forbi hende, var den ultimative test. Hehe jeg sad først og tænkte, det en rimelig øv måde at teste våbnet på, hvis det fejler testen, så dør hun 8-)
6.6 på imdb ! hehe og læser man så kommentarene, så kan man kun bande af den åndsvage traikler til filmen, der får den til og fremstå som en ny action helt med seje Clooney der udrydde dem alle en slags ny Jason bounre med non shacky.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
The Assassination of Jesse James by Coward Robert Ford
Filmen er blevet nævnt en masse gange her inde på Filmz, og derfor havde jeg ganske høje forventninger til denne westernfilm. Desværre skuffer filmen mig. Filmen kedede mig desværre alt for meget til, at den virkelig fangede mig. Jeg tror grunden er, at der var for mange karrakterer, som egentlig ikke sagde mig noget, karrakterer, som bare gjorde filmen længere og mere rodet. Hvis der blev cuttet omkring en halv time af, tror jeg filmen ville formå at fange mig mere, end den har gjort i dag. Man skal dog ikke tage fejl af, at filmen er et veludført stykke arbejde, som i den grad også har sine højdepunkter. Filmen fortjener at blive genset, når førstehåndsindtrykket har lagt sig.
Der også noget rigtig classics Femme fatal over Mathilde, som man ikke ser i filmene i dag, hendes tøj er fra en anden tid.
Hun er klart inspireret af nogle hel bestemte typer i film, fordi jeg har set den slags før i ældrer film.
Må sige at da han tog Clara med ud på Picnic så var jeg overbevist om det var fordi han ville likvidere hene for at cutte hans strings, ligesom man så i starten, hvor han uden tøven skød kvinden han havde et forhold til, da han var compremised, og man så under hele tiden, hvordan Clara kom ind på ham og tæt, og han nærmest tænkte jeg kan ikke det her, jeg skal, men jeg kan ikke gøre det denne gang.
Men det er jo blot selvforsvar fordi han har set hun havde pistolen i sin taske, men i starten troede jeg ikke det var grunden.
Spoiler markering på grund af navn og betegnelse i The American.
Eller ja det hvertfald sådan jeg forstod det.
Mhs til Refer Madness skuespillet, så var det at de overspillede der ødelagde en del af humoren for mig, men hvis den var lavet knap så overspillet ville en del af joksene virke bedre. Jeg siger ikke at skuespillet var dicideret dårlig, det var bare skuespillet der ødelagde noget af humoren i filmen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Btw. den der serie Wangsgaard snakkede om det var Vi blir i familien (kan ik lige huske om vi kom frem til det i løbet af aften) med Neve Campbell, Jimmy Harper i Reefer Madness Christian Campbell er forøvrigt ja hendes bror.
Og hel enig Collateral. Fedt at du kunne li den.
Jeg kan godt forstå at man ønskede at lave en Terminator film mere efter den katastrofe som T3 blev. Men man skulle have ladet det ligge.
Historien i Terminator Salvation er rodet, og deres forsøg med at lave et overraskelses twist i filmen knækker totalt (da det ikke kræver den helt store IQ at regne den ud). Det skal dog siges til filmens forsvar at den er bedre end T3! Ser man på instruktørens CV, var det nok ikke lige den herrer som jeg personligt havde valgt, han har lavet et par action film, men de ligger absolut ikke i toppen af poppen. Jeg undre mig over at man har kunne lokke en skuespiller som Bale til at tage hovedrollen i en film som denne, men checken må have været stor nok til at han sagde ja.
Jeg vurdere filmen til et stort 5/10, for der er underholdning i filmen, og havde den ikke heddet Terminator, havde mange sikkert fundet den ok.
The last boy scout - BD
Du kender John McCleane, mange syntes han er rigtig sej. Men Joe Hallenbeck er mere sej, han drikker 1 flaske whiskey om dagen, ryger 1 karton cigaretter, bander værre end en havnearbejder, får flere tæsk, dræber flere (i en film) og sover med døde egern. Manden har over forfedestehed (taget fra Kung Fu Panda).
Tony Scott har med denne film skabt et action brag af en film, og det er kun hans Man on fire som kommer op dette niveau. Generelt har filmen fået et pænt løft i konverteringen til Blue Ray, og det kan ses og høres, så en klar anbefaling herfra.
Det bliver til et kæmpe 9/10, filmen er sgu episk.
#7721 elwood 15 år siden
The American, har nok en af de floteste billedeside jeg har set i lang lang tid wow... George Clooney er emminent i den, og filmens trailer er så forkert fremstillet, giver indtryk af det er action, det er slet ikke en action film, havde jeg heller ikke regnet med.
Men billedesiden damm... det ses tydeligt at Anton Corbijn er Fotograf,... i sin fremstilling af farver og vinklerne. Der var så mange flotte vinkler og farver, f.eks. scenen fra luften hvor man ser den snoede vej, og så scenerne om aften i de små gader med lyset.
Jeg var godt klar over at da han fandt kufferten frem igen at han havde gjort noget, fordi den var jo færdig pakket og klar tidligere, der hvro han ber om mere tid for at kune være sammen med Clara, men jeg synes ikke der var noget der gav ham anledning til og tro at de var ham de ville af med, med den riffel.
Der var lidt hentydning med Pavel's kommentar om at han ikke var så vågen mere You have lost your edge men jeg fik bare indtrykket af at rifflen var ment til en anden opgave, men det ville self. være cruel, hvis Jack/Edward selv samlede det våben han oprindelig sku dræbes med.
Men hel bestemt en overraskende film, og perfekt stille film og slutte Søndagen af med.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7722 elwood 15 år siden
Alan Cumming er for sej i Reefer, det jo også ham og resten af castet der spillede i Musicallen på Broadway
#7723 Bruce 15 år siden
Mathilde vidste Clooney var pro og mistroisk og måtte derfor bruge masser af tid på at vinde hans tillid. Scenen hvor han skulle skyde forbi hende, var den ultimative test. Men Clooney mister aldrig grebet. Læg mærke til, at hun aldrig på noget tidspunkt befinder sig i en position, hvor hun har overtaget for et angreb. Derfor er sidste chance under "marchen" til sidst.
Nu kan jeg sgu ikke lige huske sekvensen, hvor Clooney bliver opmærksom på Pavels forræderi. Skal måske lige have den på igen :)
#7724 elwood 15 år siden
Nu forstår jeg, hvorfor han smed kort og telefon ud da han kørte,, sjovt jeg ikke ladge mærke til det i starten 8-)
Jeg synes nemlig heller ikke jeg kan huske at Clooney blir opmærksom på Pavel er ude efter ham, men det er åbenbart kotumen for Clooney's karakter og smide mobilen væk i starten, fordi i starten er han vel ikke klar over at Pavel er efter ham
Scenen hvor George Clooney sidder på en lille Café shop eller hva man kalder det i hjørnet af billedet, hvor han gør meget for at falde i med sceneriet og ikke skille sig ud, det kunne ligeså godt ha været et flot stillbillede, og er det jo egentlig også lidt.
6.6 på imdb ! hehe og læser man så kommentarene, så kan man kun bande af den åndsvage traikler til filmen, der får den til og fremstå som en ny action helt med seje Clooney der udrydde dem alle en slags ny Jason bounre med non shacky.
#7725 Broomie 15 år siden
Filmen er blevet nævnt en masse gange her inde på Filmz, og derfor havde jeg ganske høje forventninger til denne westernfilm.
Desværre skuffer filmen mig. Filmen kedede mig desværre alt for meget til, at den virkelig fangede mig. Jeg tror grunden er, at der var for mange karrakterer, som egentlig ikke sagde mig noget, karrakterer, som bare gjorde filmen længere og mere rodet.
Hvis der blev cuttet omkring en halv time af, tror jeg filmen ville formå at fange mig mere, end den har gjort i dag.
Man skal dog ikke tage fejl af, at filmen er et veludført stykke arbejde, som i den grad også har sine højdepunkter. Filmen fortjener at blive genset, når førstehåndsindtrykket har lagt sig.
6/10
#7726 elwood 15 år siden
Hun er klart inspireret af nogle hel bestemte typer i film, fordi jeg har set den slags før i ældrer film.
Men det er jo blot selvforsvar fordi han har set hun havde pistolen i sin taske, men i starten troede jeg ikke det var grunden.
Spoiler markering på grund af navn og betegnelse i The American.
Eller ja det hvertfald sådan jeg forstod det.
#7727 MOVIE1000 15 år siden
#7728 Collateral 15 år siden
#7729 elwood 15 år siden
Og hel enig Collateral. Fedt at du kunne li den.
#7730 Kiksmann 15 år siden
Jeg kan godt forstå at man ønskede at lave en Terminator film mere efter den katastrofe som T3 blev. Men man skulle have ladet det ligge.
Historien i Terminator Salvation er rodet, og deres forsøg med at lave et overraskelses twist i filmen knækker totalt (da det ikke kræver den helt store IQ at regne den ud).
Det skal dog siges til filmens forsvar at den er bedre end T3!
Ser man på instruktørens CV, var det nok ikke lige den herrer som jeg personligt havde valgt, han har lavet et par action film, men de ligger absolut ikke i toppen af poppen.
Jeg undre mig over at man har kunne lokke en skuespiller som Bale til at tage hovedrollen i en film som denne, men checken må have været stor nok til at han sagde ja.
Jeg vurdere filmen til et stort 5/10, for der er underholdning i filmen, og havde den ikke heddet Terminator, havde mange sikkert fundet den ok.
The last boy scout - BD
Du kender John McCleane, mange syntes han er rigtig sej. Men Joe Hallenbeck er mere sej, han drikker 1 flaske whiskey om dagen, ryger 1 karton cigaretter, bander værre end en havnearbejder, får flere tæsk, dræber flere (i en film) og sover med døde egern. Manden har over forfedestehed (taget fra Kung Fu Panda).
Tony Scott har med denne film skabt et action brag af en film, og det er kun hans Man on fire som kommer op dette niveau.
Generelt har filmen fået et pænt løft i konverteringen til Blue Ray, og det kan ses og høres, så en klar anbefaling herfra.
Det bliver til et kæmpe 9/10, filmen er sgu episk.