#7741 Tro mig. Jeg blegner mere end Steve Buscemi i modlys, ifht. den pinsel det var at stå den film igennem :) Jeg føler mig som en genindspilning af Jobs historie!
:)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
En af mine venner havde tilbudt at se Faster på BD igår og da jeg på blu-ray.com kunne konstatere, at den fik 4/5 og på IMDB 6.7 tænkte jeg, ok ... det lød som lidt ok underholdning.
Suk
Faster - BD
Jeg ved dårligt nok, hvordan jeg skal komme igang. Klichéerne stod i kø, som var der tale om en Matryoshka dukke. Havde jeg ikke gættet, The Rock ved første syn var i dårligt humør, så blev det indikeret med korte mellemrum og ganske kontinuerligt. Allerede efter 3 minutter, hvor The Rock løslades fra et fængsel, er cinematografien fokuseret på at vise, at dette er "THE MAN"! Quentessential and epicly cool.
"Se min læderjakkke den er sort som satan, alt hvad jeg ejer, det er sort som den. Det er fordi jeg elsker alt det sorte og at gennemkn.... alt og alle på min vej!"
Se min Ford Mustaaaaang, den er sort som mit humøøøøar, alt hvad jeg ejer, det er sort som den. Det er fordi jeg elsker alt det sorte og en sort Ford Mustaaaaaang den er meget hård!"
Anmelderen Martin Liebman fra blu-ray.com røg lige på min jihad liste. Manden udtaler, åbenbart seriøst og uden at have indtaget en skibsladning khatblade intravenøst gennem forhuden:
"Director George Tillman, Jr.'s (Notorious) film manages to find an emotional center and thematic core, the likes of which are rarities in the world adrenaline-charged action, while also demonstrating wonderful balance between quality of story, depth of characters, visual mood, and strength of action."
Men det bliver værre endnu!!!
... which meshes nicely with a primary character roster that's anything but of the cardboard cutout variety. The characters of Faster are complex rather than one-dimensional, a critical factor in elevating this Action movie from the typical brainless run-and-gun variety.
Spørgsmålet er, om man har tilsendt ham et eksemplar af The Merchant of Venice i et forkert cover. Manden hallucinerer mere end en svensk indvandrer i USA i 1800 tallet, som lige har drukket giftigt vand fra en brønd efter dage uden vådt og tørt i ørkenen (stjålet fra Utvandrarne).
COMPLEX?!?!? Med mindre den mand er opvokset under forhold, som får Fritzl kælderen i Østrig til at minde om de åbne vidder i Kalahari ørkenen i Sydafrika, så er kompleks for Martin Liebman, et kryds- og tværs udgave med én kolonne af to felter og spørgsmålet "Omvendt af ib".
Fuck en lortefilm!
1/6
Jeg vil gerne takke for en fremragende anmeldelse, det er længe siden jeg har grint så meget over et af dine indlæg
Du får sgu 10/10
Det er naturligvis ærgerligt at du har spildt din tid.
The Bitter Tea of General Yen, 1933 En god og overset pre-code film. Barbara Stanwyck skal giftes med en missionær under Borgerkrigen i Kina. Efter at ville redde nogle hjemløse fra en krigszone, bliver hun kidnappet af General Yen - og også reddet ud af krigszonen. Selvfølgelig bliver han betaget af hende, og da han finder ud af, at hun er meldt død i Shanghai, beholder han hende i paladset.
Stanwyck spiller lettere naiv i starten, men får flere ben i næsen. General Yen bliver selvfølgelig spillet af en hvid skuespiller sminket som en kineser. Det kan man leve med, fordi sådan gjorde man back in the days.
Filmens største bedrift er dog den produktion. Der er nogle helt fantastiske og storslåede scener, om Frank Capra styrer med sikker hånd. Der er især et område, hvor dens pre-code oprindelse skinner igennem: der er en voldsom kritik af kristne missionære i Kina. Det er helt utænkeligt at se det i en amerikansk film, der er flere årtier yngre.
På wikipedia står der: "Bitter Tea was a box office failure upon its release and has since been overshadowed by Capra's later efforts. In recent years, the film has grown in critical acclaim. In 2000, the film was chosen by British film critic Derek Malcolm as one of the hundred best films in The Century of Films". Og derfor kan man jo håbe på, at den får lidt mere udbredelse, for det er (endnu) en pre-code, der overrasker.
Golden Boy, 1939 Barbara Stanwyck spiller på den meget klassiske måde her. Golden Boy er præcis den type film, som personer, der har ikke kan lide klassikere, vil bruge som eksempel: overdrevet drama, skuespil og et helt klassisk soundtrack.
Jeg er dog ikke en af de personer. William Holden spiller den unge talentfulde violinist, der finder vej til bokseringen. Hans far, spillet af Lee J. Cobb, ser ham helst blive en stor virtuos, mens Stanwyck samt hendes kommende man vil have ham til at bruge sit talent i bokseringen. What to do, what to do?
Lee J. Cobb overspiller ret meget som italieren, mens Stanwyck er ret god uden at være prængende. William Holden er stjernen i denne film. Boksescenerne er overraskende gode.
Det er let at se, hvorfor Stanwyck er med på AFI's 100 Years of Stars. Hun ikke Audrey Hepburns fantastiske charme eller Katharines Hepburn utrolige troværdighed, men hun er absolut i topklasse.
Fik endelig set "Black Swan" - Intens og creepy film!! Portman spiller røven ud af balletskoene!! Jeg tør godt love at opgive chokolade for altid, hvis hun ikke høster en Oscar natten til mandag!!
Ska lige sove på den, før jeg smider stjerner efter den... 5 ud af 6 vil jeg tro!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Denne film er ofte overset blandt de mere kendte Vietnam krigsfilm, som udkom i slutningen af firserne, formentlig fordi den ikke havde en velkendt instruktør eller berømte skuespillere som Stanley Kubricks "Full Metal Jacket" eller Oliver Stone's "Platoon". Selvom Hamburger Hill ikke er på højde med de førnævnte titler, er den seværdig, og er den mest realistiske af de tre film.
Året er 1969 og vi følger amerikanske soldater i Vietnam, som kæmper mod nordvietnamesiske tropper, for få kontrol over Hill 937. Krigs-scenerne var gode, men var måske en tand for ”realistiske”. Det meste af tiden var fjenden uset og slaget var meget forvirrende. Jeg tror det er et bevidst valg af instruktør John Irvin, der prøver at illustrere, at bekæmpelsen i virkeligheden var mere forvirrende end man skulle tro. Det er ikke alle krigsscener der tilfredsstiller helt, men som helhed var de koreograferede godt nok. Skuespillet var fint, og jeg kunne især godt lide Courtney B. Vance, der spillede Doc, den temmelig anspændte læge og Dylan McDermott, der spillede Sgt. Frantz. Personliggalleriet er lige lovligt for bredt. Udover disse to karakterer virker mange af de andre karakterer en anelse for flade, og det er filmens største svaghed.
Hamburger Hill er ikke blandt de bedste krigsfilm jeg set, men den er virkelig underholdende og er forfriskende klicheforladt. Bestemt et kig værd.
#7741 davenport 15 år siden
Gode sammenligninger der er en Jesus værdig ;)
#7742 Bruce 15 år siden
:)
#7743 davenport 15 år siden
#7744 Kiksmann 15 år siden
Jeg vil gerne takke for en fremragende anmeldelse, det er længe siden jeg har grint så meget over et af dine indlæg
Du får sgu 10/10
Det er naturligvis ærgerligt at du har spildt din tid.
#7745 Bruce 15 år siden
#7746 Skeloboy 15 år siden
En god og overset pre-code film. Barbara Stanwyck skal giftes med en missionær under Borgerkrigen i Kina. Efter at ville redde nogle hjemløse fra en krigszone, bliver hun kidnappet af General Yen - og også reddet ud af krigszonen. Selvfølgelig bliver han betaget af hende, og da han finder ud af, at hun er meldt død i Shanghai, beholder han hende i paladset.
Stanwyck spiller lettere naiv i starten, men får flere ben i næsen. General Yen bliver selvfølgelig spillet af en hvid skuespiller sminket som en kineser. Det kan man leve med, fordi sådan gjorde man back in the days.
Filmens største bedrift er dog den produktion. Der er nogle helt fantastiske og storslåede scener, om Frank Capra styrer med sikker hånd. Der er især et område, hvor dens pre-code oprindelse skinner igennem: der er en voldsom kritik af kristne missionære i Kina. Det er helt utænkeligt at se det i en amerikansk film, der er flere årtier yngre.
På wikipedia står der: "Bitter Tea was a box office failure upon its release and has since been overshadowed by Capra's later efforts. In recent years, the film has grown in critical acclaim. In 2000, the film was chosen by British film critic Derek Malcolm as one of the hundred best films in The Century of Films". Og derfor kan man jo håbe på, at den får lidt mere udbredelse, for det er (endnu) en pre-code, der overrasker.
8/10
#7747 Skeloboy 15 år siden
Barbara Stanwyck spiller på den meget klassiske måde her. Golden Boy er præcis den type film, som personer, der har ikke kan lide klassikere, vil bruge som eksempel: overdrevet drama, skuespil og et helt klassisk soundtrack.
Jeg er dog ikke en af de personer. William Holden spiller den unge talentfulde violinist, der finder vej til bokseringen. Hans far, spillet af Lee J. Cobb, ser ham helst blive en stor virtuos, mens Stanwyck samt hendes kommende man vil have ham til at bruge sit talent i bokseringen. What to do, what to do?
Lee J. Cobb overspiller ret meget som italieren, mens Stanwyck er ret god uden at være prængende. William Holden er stjernen i denne film. Boksescenerne er overraskende gode.
Det er let at se, hvorfor Stanwyck er med på AFI's 100 Years of Stars. Hun ikke Audrey Hepburns fantastiske charme eller Katharines Hepburn utrolige troværdighed, men hun er absolut i topklasse.
7/10
#7748 wiseguy 15 år siden
Ska lige sove på den, før jeg smider stjerner efter den... 5 ud af 6 vil jeg tro!
#7749 IK 15 år siden
Denne film er ofte overset blandt de mere kendte Vietnam krigsfilm, som udkom i slutningen af firserne, formentlig fordi den ikke havde en velkendt instruktør eller berømte skuespillere som Stanley Kubricks "Full Metal Jacket" eller Oliver Stone's "Platoon". Selvom Hamburger Hill ikke er på højde med de førnævnte titler, er den seværdig, og er den mest realistiske af de tre film.
Året er 1969 og vi følger amerikanske soldater i Vietnam, som kæmper mod nordvietnamesiske tropper, for få kontrol over Hill 937. Krigs-scenerne var gode, men var måske en tand for ”realistiske”. Det meste af tiden var fjenden uset og slaget var meget forvirrende. Jeg tror det er et bevidst valg af instruktør John Irvin, der prøver at illustrere, at bekæmpelsen i virkeligheden var mere forvirrende end man skulle tro. Det er ikke alle krigsscener der tilfredsstiller helt, men som helhed var de koreograferede godt nok.
Skuespillet var fint, og jeg kunne især godt lide Courtney B. Vance, der spillede Doc, den temmelig anspændte læge og Dylan McDermott, der spillede Sgt. Frantz. Personliggalleriet er lige lovligt for bredt. Udover disse to karakterer virker mange af de andre karakterer en anelse for flade, og det er filmens største svaghed.
Hamburger Hill er ikke blandt de bedste krigsfilm jeg set, men den er virkelig underholdende og er forfriskende klicheforladt. Bestemt et kig værd.
4/6 eller 7/10
#7750 elwood 15 år siden
Det lyder satme ulækkert!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"