Gravatar

#7771 Babo Rises 15 år siden

Ret enig omkring Fighter. Dog synes jeg Bale har været fantastisk efter American Psycho. The Machinist præstationen synes jeg var noget sværere at spille. Synes han er genial i den rolle.
Gravatar

#7772 Bruce 15 år siden

#7770 Tak for ordene. Glæder mig meget til at se den!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7773 jessup 15 år siden

Bruce (7758) skrev:
10/10
Double Indemnity
Sunset Boulevard

9/10
Some Like it Hot
The Apartment

8/10
Witness for the Prosecution
The Lost Weekend
Stalag 17
One, Two, Three

7/10
Irma La Douce
Sabrina
Avanti
The Seven Year Itch
The Front Page

Og så mangler jeg Ace in the Hole

Har set dem alle undtagen Irma.. og Avanti - er nogenlunde enige i dine vurderinger, men har en udpræget svaghed for One, two , three.
This is just until June
Gravatar

#7774 Skeloboy 15 år siden

Man tänker sitt, 2009

Sebastian er 11 år og filmens fortæller. Igennem ham hører vi historien om Jimmy, Anders og Mischa, der alle bor i Sebastians kvarter. Jimmy har et barn og bor ved forældrene - hvis han ikke er blevet smidt ud. Mischa var gæstearbejder, men aldrig vendt tilbage. Han bruger tiden på at fiske i åen. Anders har tilsyneladende et godt liv med arbejde, hus, venner og det hele, men alligevel er han ikke tilfreds.

Som filmens fortæller er Sebastian nærmest altvidende. Jeg er ret vild med den altvidende barne-fortæller, og det fungerer præcis, som det skal(tænk serien Taken og Badlands f.eks.).

Men det er tilkendt også når Sebastian er fortælleren og vi følger de tre personer, at filmen er allerbedst. En kendt anmelder skrev: "Det ville være løgn, hvis jeg skrev, at min tålmodighed ikke periodevis blev hårdt prøvet undervejs, men det ville også være løgn, hvis jeg påstod, at mine tanker ikke gentagende gange er vendt tilbage til filmen efterfølgende". Netop når vi følger Sebastians hverdag, kan det godt blive lidt langtrukkent. Tilgengæld rummer de tre personer så meget historie - ikke alt bliver fortalt - at der føde nok til hjernen. Og det hele bliver fulgt af et fantastisk soundtrack.

8/10

Force of Evil, 1948

Oi...Jeg troede Force of Evil ville rangere blandt en af mine favorit film noirs. Men jeg blev lidt skuffet.

Joe Morse bliver advokat for gangsterbossen Ben Tucker. Sammen skal de lukke alle illegale lotteristeder ned i byen. Morses bror har en af disse, og det giver selvfølgelig problemer.

Men det går selvfølgelig galt, og så blev filmen ret fed!

Desværre føles det lidt som om filmen står i stampe i alt for lang tid, men ellers er det selvfølgelig en film noir med alle de fede ting, der hører med. Dog er den ikke helt så intens og medrivende som de bedste i genren.

7/10
Gravatar

#7775 Benway 15 år siden

Skeloboy (7774) skrev:
En kendt anmelder skrev

Kært. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7776 Skeloboy 15 år siden

#7775 - hehe.
Gravatar

#7777 BN 15 år siden

Benway (7775) skrev:
Kært. :)

Jamen, du ER da kendt, Benway ... af OS.

Og hvis du og resten af filmz-holdet bliver ved at holde den gode stil, ender du med at blive endnu mere kendt. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7778 Benway 15 år siden

#7777 World domination awaits!

Tak for de pæne ord i hvert fald. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7779 Batsy 15 år siden

Benway: You wil become a Famous movie reporter one day! Jeg vil hvertfald læse din Fantastiske andmeldser som har alt, seriøsitet, lidt strøg af humor og kærlighed. Ligesom min mors hjemmebagte dejlige cokolade kage, den smager aldrig godt vis der ikke er blevet sat noget humør i den og Kærlighed! :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#7780 evermind 15 år siden

#7779 Benways anmeldelser feder dog forhåbentlig mindre, ellers skal jeg til at skære ned på dem ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: