Gravatar

#7761 Wangsgaard 15 år siden

Jeg har kun set Sabrina ( ved det er for dårligt) og den kunne jeg meget godt lide :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#7762 Kruse 15 år siden

Bruce (7760) skrev:
En Billy Wilder BD boks, måtte godt komme :)

Uhh, det ville fandme være lækkert :)

Der kommer nok til at gå lidt tid, men min næste Wilder-film bliver formentlig "Witness for the Prosecution".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7763 loki 15 år siden

Har ikke set nogen af disse film, så der er vist noget til gode!
www.peakoil.dk
Gravatar

#7764 davenport 15 år siden

Pyntet Voks (1971)

Rolf stikker af fra regningen hos luderen Mørna, hvilket fører ham ud på en lang rejse, hvor han stifter bekendtskab med det lille væsen Sure Arne. Sammen slår de ud efter bla. porre og raps, alt imens de bliver iagttaget af tvillingerne Åge og Mohammed.
Ca. midt i filmen er en scene med en cykel, 4 kinesere og en lille krukke med tin klippet ud, og det skal man lige være opmærksom på, så man ikke bliver skuffet midt i det hele.
Filmen er i øvrigt udnævnt til at have det aller bedste lydspor nogensinde! - Læg mærke til scenen med spanden der triller hen i hælen på den gamle jøde, og læseren vil vide hvad der henvises til med et samme.
Ja, det er som sådan bare at slagte sparegrisen og komme afsted!

10/10
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7765 mr gaijin 15 år siden

Bruce (7758) skrev:
Og så mangler jeg Ace in the Hole

Tag og se den! Kirk Douglas er fremragende i den film.

Og så er filmen en god reminder om, at medierne ikke var bedre i gamle dage. Det har skam altid været slemt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7766 Bruce 15 år siden

#7764 Er den i 3D?

#7765 Jo men den gang kunne de stave! :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7767 MOVIE1000 15 år siden

Harry and the Hendersons

Hyggelig familiefilm, hvor smilet kommer snigende frem i nogle af filmens scener, men trods det er den også ret rørende, måske for rørende, selvom filmens tema er venskab/familie, det er en dejlig film om Bigfoot, findes der andre film om Bigfoot, udover Fedtmule og søn the movie :D??

4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7768 lagoni 15 år siden

Reservation Road

En fantastisk film om et forfærdeligt emne. Jeg vil forhåbentligt aldrig kunne sætte mig fuldstændig ind i hvad parterne føler, men filmen formår at gøre alle involverede menneskelige - et halvsvært job situationen taget i betragtning. Det er helt klart (endnu engang) Mark Ruffalos film, han spiller altså fantastisk og rørende.

Den kan måske kritiseres lidt for at der er for mange tilfældigheder, men de kan nu alle forstås og forsvares. Faktisk er det interessant med de 'tilfældigheder', det får det til at virke lidt mindre som en film.

5/6

edit: øv, fortryder lidt jeg nu har læst lidt på imdbs forum for denne film. Måske burde man bare leve lykkeligt uvidende om filmfejl og mangel på sammenhæng :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7769 Kruse 15 år siden

The Fighter

"The Fighter" er blandt de ti oscarnominerede for Bedste Film ved årets uddeling, men det må også siges at være den svagest af dem jeg har set i den kategori. Den følger flere af konventionerne og føles en anelse som noget vi har set før, men den gør det tilgengæld godt. Skuespillet er generelt også godt, udover et par karikerede små biroller. Amy Adams er dejlig som altid og Melissa Leo er rigtig god som familieoverhovedet. Og så er det lækkert at se en topklasse præstation fra Christian Bale. Sådan en har han ikke leveret siden "American Psycho". Han er forrygende at se i "The Fighter" og han stjæler hver en scene han er med i. Problemet lidt i Mark Wahlberg. Han er skam udemærket, men han er bare ikke særligt interessant og han bliver gang på gang udspillet af en langt mere interessant Christian Bale. Boksescenerne ver faktisk ganske gode, og de formåede alligevel at få mig op at køre og nærmest heppe på Micky Ward.

7/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7770 Wangsgaard 15 år siden

The King's Speech

Topscoreren af Oscar nomineringer i år på hele 12, men kunne den indfri forventningerne? Selvom filmen har vundet stor set alt, var jeg alligevel lidt skepsis, da jeg ikke brød mig om dens trailer og frygtede at det vil være en kedelig britisk film sammenlignet med The Social Network og Black Swan.
Dette var heldigvis ikke tilfældet. Filmen er fyldt med humor, charme, spænding, vemod og frygt blandet i en dejlig cocktail, tilsat 3 fantastiske skuespilpræstationer af Colin Firth, Helena Bonham Carter og Geoffrey Rush. De fortjener alle en oscar for deres rolle. Filmen er smukt filmet og i fantastiske kulisser som fører en til England anno 1936.

9/10
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: