Gravatar

#771 elwood 15 år siden

Batman Beyond Serien

Nå men jeg blev jo som sagt færdig med Batman Beyond her for et par uger siden.

Jeg vil ikke give en gennemgang af alle afsnit, mere blot en slags overall oplevelse.
Det hele startede jo med at jeg i sin tid fik set Batman Beyond: Return of the joker.

Den faldt jeg ret hurtigt for men nok primært på grund af Mark Hamill som genoptog rollen som The Joker.

Jeg blev så opfordret/forslået og tjekke resten af serien ud, og jeg var meget skeptisk i starten

Musikken
Primært på grund af den meget nymodens rock guitar og andre meget nymodens musik, istedet for den klassiske lyd fra Shirley Walker. I øvrigt vender det gamle Batman TAS theme tilbage i flere afsnit på snedig vis.

Ingen Joker, og extrem hightech
Og så var der bare noget ved hele det her batman er nu hightech jeg så med foragt på i starten, og stor var min ærvrelse da jeg opdagede The Joker ikke var med, men derimod en flok lømler der kaldte sig The Jokerz, hvor lederen, hvis man kan kalde ham det, blev stemmelagt af Bruce Timm himself.

Gammel batman
Pyha nå men nej jeg var ikke færdig med og "brokke" mig, nu var Batman altså Bruce Wayne gået hen og blevet gammel efter en skæbnesvanger nat, hvor han indså han var ved og blive gammel, så han vælger og trække sig tilbage sammen med hans gode Ven Hunden Rex, og lever således i isolation fra omverden et stykke tid...

Den nye arvetager
Terry McGinnis er en ung rebelsk herrer, som får rodet sig ud i noget værrer møg i starten, han ender op med og stifte bekendtskab med Bruce Wayne, som han senere finder ud af er Batman.

Terry ender med og overtage tjansen om man vil og bliver den nye batman for Gotham city.

Og således har vi starten med en ung Energisk ny moden Batman, og en aldre'en Bruce Wayne/old batman der sidder tilbage i wayne manor og hjælper Terry.

Terry har self. også et skoleliv som skal passes og her møder han alle de klassiske typer Sportsnørden (stemmelagt fantastisk af Seth Green) Kæresten, Nørden, og pigen som er rap i replikken.

Men lad os se på de ting jeg "brokkede mig over nu når jeg har set serien færdig.

Musikken var jeg imod i starten, men jeg lærte ret hurtigt og holde af den, fordi den afspejlede Terry's univers perfekt.

Hightech batman og hele den ide med at det foregår i "fremtiden" giver som Paul Dini og Bruce Timm siger i nogle af de første kommentar spor, dem muligheden for at finde på nye sjove skurke og karakter, og egentlig blot mere frit spil til og finde på intressante historier, nåja og jeg er ret vild med hele deres vision om at det her show sku være mere lys og knap så voldigt (mange af scenerne foregår i fuld dagslys)

Showet endte så faktisk med og blive meget mere mørk og dyster end batman TAS.

Det afsnit der nok best cementerede den udtalelse er et afsnit om en far og hans datter, og farens bedste ven/kollega
Afsnittet jeg tænker på er det hvor faren ender med og nærmest blive et med naturen, han er blevet til en slags træ som lever under jorden, det afsnit gjorde stort indtryk på mig kan jeg huske

Paul Dini er en syg mand, and I love him for it

Jeg ved ikke lige hvor meget mere jeg vil sige om forskellige afsnit, jeg bliver dog nødt til lige og fremhæve et gensyn med Talia (i øvrigt genial humor med at Terry i serien udtaler Ras Ah Ghoul navn forkert da Old batman og hende taler om ham, og Talia så retter på Terry hehe) her finder Paul Dini på en ja skal vi ikke blot nøjes med og sige alternativ plottwist, det er et af de sidste afsnit, og da jeg så det var jeg bare først WTF! is going on, men kort tid efter tænkte jeg blot damm det er genialt fundet på selv om det er sygt.

Hver gang jeg ser Written by Paul Dini i starten, så ved jeg det blir godt... eller weird 8-)

Skuffene "finale"
I Shows'ne efter Batman Beyond fik Bruce Timm og hans hold mere fokus på at lave deciderede sæson afslutninger, men i batman Beyond skuffer sidste afsnit mig fælt, fordi jeg netop havde skuret forventningerne op til noget hel xtra ordinært.

Men alt i alt må jeg sige at historien om Terry McGinnis og den gamle Bruce Wayne endte med og vinde mig over, og jeg glæder mig til og få tjekket Justice Leauge ud, med forhåbentlig endnu flere Kommenatr spor med de herrer Bruce Timm og Paul Dini, de er nemlig det rene guld.

Ohh og er det ik noget med Justices League er ude på Blu-Ray.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#772 rockysds 15 år siden

#771 Desværre kun første sæson indtil videre. (+ "The New Frontier"-filmen selvfølgelig)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#773 filt 15 år siden

#771, det var fordi Batman Beyond blev canceled... men bare rolig. Der findes en finale til serien, men det er sidste afsnit af Justice League: Unlimited (Season 2)... and oh my...
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#774 elwood 15 år siden

Når man har muligheden for det så går man vel efter blu ray udgaven, den har vel det samme indhold.

jeg regner da med og anskaffe første sæson på Blu ray hvertfald, og filmen til den tid.

#773 ahh det var på den måde.

Hmm nu skal jeg lige ha gravet den der liste frem igen fordi hvad er rækkefølgen, man skal ha dem i ?

btw er egentlig ret spændt på den nye Wonder Woman film de er igang med, mest fordi lige præcis den karakter har aldrig sagt mig det hel store, nok mest fordi jeg ik rigtig kender hende, så det er jeg meget spændt på også.

Previewet så hvertfald ret spændende ud.
Gravatar

#775 rockysds 15 år siden

#774 Jo jo, men man (jeg) vil vel gerne have hele serien på de blå disks, og ikke kun en enkelt sæson.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#776 elwood 15 år siden

#775 hehe forståigt nok, man ku jo håbe på de andrer følger trop sener, self. er det træls og ha blandet BD og DVD 8-)
Gravatar

#777 filt 15 år siden

#774, du skal bare have fat i de 4 Justice League-bokse (hvoraf de to sidste hedder Justice League: Unlimited). Så det er meget enkelt at finde ud af, hehe.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#778 elwood 15 år siden

ok takker, det må jeg lige sætte i værk så 8-)
Gravatar

#779 jessup 15 år siden

Genså "Lad den rette komme ind" - en af de bedste prmiere film jeg har set i biografen de senere år.
This is just until June
Gravatar

#780 Takfornu 15 år siden

# 779 Ja, og den ka' godt tåle flere gennemsyn :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: